گزارش و تحلیل

متین مثل آقای پوتین

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر متین مثل آقای پوتین
متین مثل آقای پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
پوتین باردیگر به جهان یادآوری کرد که قدرت در هرز صحبت کردن و اتهام پراکنی نیست.

اسپوتنیک – تجربه ثابت کرده است که حتی در بگو مگوهای معمولی و غیر سیاسی، طرفی که از موضع قدرت هست معمولا زیاد داد و قال به راه نمی‌اندازد و با صبر و طمأنینه برخورد می‌کند. زندگی به شخص بنده یاد داده است که اگر در درگیری و یا بگو مگویی، طرف مقابل شروع به داد و هوار، تهدید و بددهانی کرد، این موضوع نشان از موضع ضعف و ناتوانی اوست و گرنه که وقتی شما به قدرت، منطق و به حق بودن خود ایمان داشته باشید نیازی به هوار کشیدن و گلاویز شدن ندارید.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برایت آرزوی سلامتی می‌کنم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2021
پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برایت آرزوی سلامتی می‌کنم

اظهارات عجیب اخیر جو بایدن درباره شخص اول کشور روسیه نیز برای من فارغ از تمامی چارچوب‌های سیاسی، بین المللی و دیپلماسی، یادآور همین موضوع است. روندی که سران ایالات متحده از زمان زمامداری دونالد ترامپ در پیش گرفته‌اند، گویا همچنان ادامه دارد و این شاخ و شانه کشیدن‌های سران آمریکا بیش از پیش یادآوری به اصطلاح شاخ‌های مجازی است که فقط در پس دنیای مجازی بزرگ هستند.

اظهارات سخیف ترامپ پس از ترور سردار سلیمانی و در پی آن سخنان چند روز گذشته بایدن درباره ولادیمیر پوتین بیش‌تر یادآور زنجیر چرخان‌های سرکوچه‌هاست تا یک مقام عالیرتبه سیاسی. از سوی دیگر اما واکشن متین رئیس جمهوری روسیه به اظهارات خارج از عرف و بی‌پایه و اساس همتای آمریکایی خود، صدها نکته در خود نهفته دارد: ولادیمیر پوتین نشان داد که در ملاحضات سیاسی و درک مقام خود، صدها گام از همتای خود جلوتر است. یک سیاستمدار باید با بررسی تمامی جوانب سخن بگوید و از رفتارها و سخنان هیجانی پرهیز کند.

نکته بعدی در این است که سخنان پوتین نشان داد روسیه در عین قدرت و صلابت قصد درگیری ندارد و ایستاده به دست و پا زدن‌های رو به افول آمریکا می‌نگرد. دعوت پوتین از بایدن برای بحث زنده در فضای مجازی نشان از آن دارد که رئیس جمهور روسیه می‌داند چه چیزی در چنته دارد؛ رساندن روسیه از شرایط پس از فروپاشی به جایگاه امروز اتفاقی و تنها با حرف زدن حاصل نشده است. پوتین برای روسیه برنامه داشته، دارد و خواهد داشت؛ مقامات سیاسی یک کشور زمانی نیاز به حواشی و به اصطلاح سر و صدا دارند که بخواهند کم‌کاری خود را لاپوشانی کنند.

پوتین به بایدن پیشنهاد داد تا به صورت زنده بحث و گفتگو کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2021
پوتین به بایدن پیشنهاد داد تا به صورت زنده بحث و گفتگو کنند

سخنان پوتین در پاسخ به اظهارات بایدن غنی و در عین حال ساده و قابل درک برای مردمان جهان از هر قشر، عقیده و تفکری است. رئیس جمهور روسیه به همتای آمریکایی خود برهه زمانی از زندگی هر انسانی را یادآوری می‌کند که جزء پاک‌ترین و بی‌آلایش‌ترین مقاطع زندگی هر فردی است. خاطرم هست که در دوران کودکی هر زمانی که حرف زشتی زده میشد با گرفتن کف دست به سمت فرد مقابل میگفتیم "آینه"، اما به ما نیاموخته بودند که آینه به معنای بازگشت آن حرف زشت به طرف مقابل نیست! بلکه به معنای بازتاب خود واقعی هر انسانی در کلام اوست.

پوتین باردیگر به جهان یادآوری کرد که قدرت در هرز صحبت کردن و اتهام پراکنی نیست، قدرت یک سیاستمدار به پشتوانه مردمی و آثار غیرقابل کتمان او در پیشبرد یک کشور از سقوط تا قله افتخارات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала