گزارش و تحلیل

چرا پوتین برای بایدن تقاضای شفای عاجل کرد؟

© Photo / The White House/Adam Schultzچرا پوتین برای بایدن تقاضای شفای عاجل کرد؟
چرا پوتین برای بایدن تقاضای شفای عاجل کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
هفته گذشته بحث های زیادی درباره صحبت های پرزیدنت بایدن علیه پرزیدنت پوتین مطرح شد اما نکته ای که شاید برخی آن را شوخی تلقی کردند و از آن سریع عبور کردند این بود که پرزیدنت پوتین در اولین واکنش به صحبت های بایدن برای او تقاضای شفای عاجل نمود.

نکته قابل تامل در این جریان این است که آیا پرزیدنت پوتین که معمولا هم به شوخ طبعی و بذله گویی معروف است درباره بایدن هم چنین رفتاری را نشان داده یا مساله ای پشت پرده است که وی مطلع بوده اما دیگران مطلع نیستند.

به هر حال رئیس جمهوری کشوری مانند روسیه با تشکیلات امنیتی و اطلاعاتی وسیع قطعا اطلاعات بسیار مطمئن و موثق از رئیس جمهوری کشور رقیب خود دارد که ما تحلیلگران شاید نداشته باشیم.

اما پس از این ماجرا چند اتفاق رخ داد که به شدت ذهن بنده را به عنوان یک تحلیلگر به این صحبت ها مشغول کرد.

یکی ماجرای چندبار افتادن پیاپی آقای بایدن روی پله های هواپیما بود که نشان می داد وی مشکل توازن دارد و دیگری تکرار اشتباهات لپی وی در باره رئیس جمهوری خواندن خانم کاملا هریس معاون وی بود.

اینکه حالا فردی روی پله ها بالا و پایین برود و لیز بخورد بسیار مساله مهمی شاید به نظر نیاید چون ممکن است برای همه این اتفاق رخ دهد اما اگر به فیلم جریان نگاه کنید متوجه می شوید که بایدن یک بار نمی افتد بلکه چند بار پیاپی می افتد و سعی می کند پس از افتادن تعادل خود را حفظ کند تا پله ها را بالا برود ولی باز هم می افتد، امری که نشان می دهد جریان یک سر خوردن معمولی نبود بلکه یک عدم تعادل حرکتی بوده.

همچنین اینکه وی به یکباره نام وزیر دفاع خود را فراموش کند، باز هم ممکن است برای بسیاری رخ دهد، به هر حال انسان است و جایز الخطا و حافظه بعضی وقت ها انسان را یاری نمی کند اما اینکه یک اشتباه را چند بار تکرار کند و خانم کامیلا هاریس که معاون و نزدیک ترین فرد دولت به وی است را خانم رئیس جمهوری خطاب کند نشان می دهد که وی با نوعی اختلال مغزی مواجه است.

شدت گرفتن آلزایمر بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2021
گزارش و تحلیل
شدت گرفتن آلزایمر بایدن

البته بنده پزشک نیستم و در حد سواد عمومی خود می توانم جریان را تحلیل کنم اما به هر حال این ماجرا به یک پزشک و یا تحلیلگر نیاز ندارد تا آدم متوجه شود جریانی وجود دارد.

حال نکته دیگری هم رخ داد که باز هم ذهن بنده را متوجه خود کرد و این بود که آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی خود روز یکم فروردین درباره بایدن گفتند معلوم نیست که وی چه وضعی خواهد داشت و آیا به عنوان رئیس جمهوری باقی خواهد ماند یا نه.

اگر با دقت به صحبت های رهبری توجه کنید می بینید لحن صحبت های آیت الله خامنه ای شبیه به آن بود که درباره فردی که ممکن است به زودی بمیرد و یا اینکه شاید برکنار شود صحبت می کرد.

این شرایط معمولا وقتی رخ می دهد که رئیس جمهوری آمریکا بایدن یا فوت کنند یا اینکه هیات دولت به ریاست خانم کاملا هریس به جایی برسد که مطمئن شود از نظر جسمی یا عقلی آقای بایدن توان ادامه راه را ندارد و باید وی را برکنار کنند و معاون او را سرکار بگذارند.

اگر به یاد داشته باشید همین چند ماه پیش هم برخی از آقای مایک پنس معاون ترامپ خواسته بودند چنین کاری را انجام دهد اما وی از انجام این کار خودداری کرد.

به هر حال باید تصور کرد که هم آقای پوتین و هم رهبری در ایران اطلاعات بسیار دقیقی از اوضاع جسمانی و عقلانی بایدن دارند که چنین حرف هایی را می زنند و شاید به زودی شاهد آن باشیم که بایدن کناره گیری کند یا کنار گذاشته شود و خانم کاملا هریس جای او را بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала