گزارش و تحلیل

چرا انصار الله طرح آمریکا را رد می کنند؟

اشتراک
اخیرا آمریکایی ها پیشنهادی کذایی برای انصار الله تقدیم کرده اند که بر اساس آن انصار الله حمله به عربستان را باید متوقف کنند.

اخیرا آمریکایی ها پیشنهادی کذایی برای انصار الله تقدیم کرده اند که بر اساس آن انصار الله حمله به عربستان را باید متوقف کنند و پای میز مذاکره بنشینند.

انصار الله یمن هم صلاح دانسته اند به پیشنهاد آمریکایی ها توجه نداشته باشند و کار خود را پیش ببرند.

طبق معمول آمریکایی ها با استفاده از ابزار رسانه ای خود این طرح را به عنوان طرح صلح برای یمن معرفی می کنند و هیاهو راه انداخته اند که انصار الله به طرح صلح آمریکا دست رد زده اند و حاضر نیستند پای میز مذاکره و گفتگو بنشینند.

عموما هم چون بسیاری از مخاطبان این رسانه ها همان تیتر ها را مشاهده می کنند تصور می کنند که انصار الله جدی جدی به دنبال صلح و پایان جنگ در یمن نیست.

از همان روز اول هم انصار الله به دنبال آتش بس و پایان جنگ در یمن بود اما آتش بس یعنی طرفین باید به شرایط جنگی پایان دهند نه اینکه آمریکایی ها از انصار الله بخواهند حمله به عربستان را متوقف کند اما در مقابل سعودی ها و مزدوران آنها در یمن به حملات خود ادامه دهند و بنادر و فرودگاه ها و جاده های یمن برای مردم این کشور بسته بماند.

پیشنهاد شاهزاده سعودی برای تامین تسلیحاتی عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
پیشنهاد شاهزاده سعودی برای تامین تسلیحاتی عربستان

آمریکایی ها اظهار می دارند می خواهند به عنوان میانجی وارد عمل شوند در حالی که همه می دانند آمریکایی ها میانجی نیستند بلکه خود یک طرف ماجرا و جنگ هستند.

آمریکایی ها حتی از محکوم کردن حملات سعودی ها به زنان و کودکان و پیران ابا دارند و تا به حال حاضر نشده اند حملات ائتلاف سعودی بر غیر نظامیان را محکوم کنند، پس چگونه می خواهند به عنوان میانجی وارد عمل شوند؟

بر کسی پوشیده نیست که بیش از 70 درصد حملات ائتلاف سعودی بر علیه مردم بی دفاع یمن توسط خلبانان آمریکایی و اسرائیلی انجام شده و اگر چراغ سبز آمریکا نبود ائتلاف سعودی جسارت حمله به یمن را نداشت.

امروزه وقتی که مشاهده می کنند شرایط میدانی برگشته و انصار الله در حال پیشروی در بسیاری از جبهه های جنگ می باشند و امروزه می توانند بسیاری از زیربناهای اقتصادی و امنیتی و سیاسی عربستان را هدف قرار دهند به تکاپو افتاده اند تا کاری کنند عربستان را از این باتلاق نجات دهند، همین و بس.

بسیاری از مردم یمن هم از شرایط جنگی این کشور خسته شده اند و هر روز ده ها مجموعه از قبایل و یا جنگجوهای مختلف یمنی که تا همین دیروز حقوق بگیر عربستان بودندتا با انصار الله بجنگند در حال جدایی و پیوستن به انصار الله هستند.

از سوی دیگر بحث درگیری های فیما بین طرفداران امارات عربی متحده و عربستان سعودی در یمن بر سر قدرت و نفوذ شدت یافته و این روزها هم ظاهرا ترکیه هم می خواهد وارد ماجرا شود تا به قول معروف مناطق جنوبی یمن تبدیل به آش شلم شوربا گردد.

بایدن: شورای امنیت در مورد سوریه و یمن اقدام فوری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
بایدن: شورای امنیت در مورد سوریه و یمن اقدام فوری کند

همچنین باید توجه داشت که علیرغم همه ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر محاصره کامل یمن هنوز عمق استراتژیک عربستان سعودی هدف موشک های رزمندگان یمنی است و هنوز هم سعودی ها سیاست متهم کردن ایران به تامین تسلیحات یمنی ها را در پیش گرفته، در حالی که خود به خوبی می دانند با توجه به محاصره کامل یمن توسط عربستان و آمریکا و امارات و اسرائیل و ... امکان جابه جایی تسلیحات از ایران به یمن امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر فرد و دولتی که سعودی ها پشتیبان آن هستند آنقدر درون یمن نا محبوب است که حتی با حمایت امنیتی هم حاضر نیستند یک شب را در عدن بگذرانند.

تا به حال ندیده ام کسی ادعای حکومت بر کشوری بکند اما جسارت زندگی کردن در آن کشور را نداشته باشد!!!

پیشنهاد آمریکا به یمنی ها هم مانند پیشنهاد آنها برای بازگشت به برجام می باشد که از ایران می خواهند به همه تعهدات خود پایبند باشد اما حاضر نیستند هیچ تضمینی برای انجام تعهدات خود تقدیم کنند.

بدیهی است هیچ کشوری حاضر نمی باشد پیشنهاد آمریکایی ها را بپذیرد.

شاید آقای بایدن مشکل داشته باشد و نتواند درست تصمیم گیری کند و فکر کند که چه پیشنهادی است که به خلق الناس نقدیم کرده، اما قطعا مشاوران وی کاملا به این جریان واقف هستند و اگر این پیشنهاد ها را مطرح می کنند قطعا هدفشان این است که با مخالفت یمنی ها مواجه گردد، وگرنه پیشنهاد می دادند همه جبهات آتش بس از میان طرفین اعلام گردد و همه محاصره ها و تحریم ها برداشته شود و طرفین پای میز گفتگو و مذاکره بنشینند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала