گزارش و تحلیل

خطیب زاده: بی اعتبارترین منبع CIA است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده: بی اعتبارترین منبع CIA است
خطیب زاده: بی اعتبارترین منبع CIA است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
براساس گزارش منتشر شده توسط شورای اطلاعات ملی آمریکا،CIA معتقد است مقامات ایرانی سعی داشتند دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریكا را در انتخابات ریاست جمهوری پاییز سال ۲۰۲۰ شکست دهند.

اسپوتنیک - در این بیانیه آمده است: ما معتقدیم که ایران یک کارزار نفوذ پنهانی چند جهته را دنبال کرده است که برای تضعیف شانس رئیس جمهور پیشین ترامپ برای انتخاب مجدد و همچنین تضعیف اعتماد عمومی به روند انتخابات و نهاد های ایالات متحده آمریکا، ایجاد اختلاف و تشدید تنش های اجتماعی در ایالات متحده آمریکا به راه ایجاد شده بود.

حمایت از ایران فرصتی برای چین و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
گزارش و تحلیل
حمایت از ایران فرصتی برای چین و روسیه

دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سی.آی.ای. را دست اندر کار بزرگترین کودتای تاریخ معاصر ایران دانسته و در واکنش به این اظهارات به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: بی اعتبار ترین منبع برای چنین اتهام‌ زنی هایی CIA است، در کشوری هستیم که بزرگترین کودتای تاریخ معاصر خود را CIA رقم زد کودتایی که سرنوشت ایران و منطقه را عوض کرد.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که خود آنها (CIA) در کار کودتا و دخالت در انتخابات های منطقه هستند فکر می کنند می توانند بقیه را نیز درگیر چنین اتهاماتی کنند، اساساً سیاست داخلی آمریکا آنقدر برای کسی جذاب نیست که به آن پرداخته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала