گزارش و تحلیل

خطیب زاده : حزب الله بخشی از حاکمیت لبنان است، نمی توان آن را کنار گذاشت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
روز دوشنبه هیئتی از حزب ‌الله لبنان به ریاست محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری مقاومت در پارلمان لبنان به روسیه سفر کرد و با وزیر امور خارجه این کشور و برخی دیگر از سران روسیه دیدار و گفتگو کردند.

اسپوتنیک - هیات لبنانی در سفر چهار روزه خود به روسیه با فرستاده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز دیدار می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیرامون این سفر، حزب‌الله لبنان را به موجب قانون آمریکا یک سازمان تروریستی دانسته و از تمام کشورها خواسته تا میان جناح نظامی و سیاسی حزب ‌الله تفاوتی قائل نشوند.

جلز و ولز کردن انگلیسی از تحکیم روابط حزب الله و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
گزارش و تحلیل
جلز و ولز کردن انگلیسی از تحکیم روابط حزب الله و روسیه

دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیرامون سفر حزب ‌الله لبنان به روسیه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: حزب ‌الله بخشی از حاکمیت لبنان است، حزب ‌الله بخشی از دولت لبنان است و حزب الله بخشی از پارلمان لبنان است و هیچ کشوری نمی تواند بخشی کاملاً مشخص و روشن از حاکمیت را به هر دلیلی کنار بگذارد یا از آن خوشش نیاید. طبیعی است حزب الله به عنوان یک واقعیت و حزب لبنانی می تواند مراودات خود با کشور های را داشته باشد؛ برخی کشور ها دوست دارند خود را از این موضوع محروم کنند اما این دلیل نمی‌شود که دیگر کشور ها نیز خود را از این امکان محروم کنند.

وی تاکید کرد: سفر حزب الله موضوعی کاملاً داخلی در لبنان است و به هیچ کشور یا شخص دیگری مرتبط نیست.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، در این سفر پیرامون مسائل لبنان  سوریه و موضوعات خاورمیانه گفتگو شد.

دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ایران را کشور های تاثیرگذار در مسائل سوریه دانسته و بیان کرد: در دستور کار جزئیات این سفر نیستیم و نمی‌دانیم دقیقاً در این سفر چه صحبت هایی انجام می شود اما به هر شکل روسیه و ایران بخش عمده‌ ای از راه‌ حل‌های سوریه بودند، چه در پروسه آستانه و چه در همکاری با دولت سوریه بنابراین طبیعی است که دولت روسیه همواره تلاش کرده تا به حل و فصل مسالمت آمیز موضوع سوریه کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала