گزارش و تحلیل

ربیعی: جنگ اقتصادی بر دهک های پایین اجتماعی فشار وارد کرده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
اشتراک
آثار تحریم و جنگ اقتصادی در سال 98 به اوج خود رسید.

آقای دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر ناملایمات داخلی و فشارهای بی حد و حساب خارجی بر ملت ایران در سال ۱۳۹۹ گفت: دولت و مردم سالی نسبتا سخت را پیش سر گذاشته ایم، آثار تحریم و جنگ اقتصادی در سال 98 به اوج خود رسید. دولت به نمایندگی از مردم همه تلاش خود به کار بسته است تا به رغم ناملایمات داخلی و فشارهای بی حد و حساب خارجی هم به فکر امروز ایرانیان و هم زندگی فردای ایرانیان باشد. ما واقفیم جنگ اقتصادی و همراه شدگی آن با کرونا در سال 99 فشار زیادی بر دهک های پایین اجتماعی وارد کرده است.

اما امروز می توانیم بگوییم همه تلاش بدخواهانی که خواهان فروپاشی ایران و تخریب زندگی مردم بودند رو به پایان است. در نوروز جدید حتما تحولات و  سرسبزی جدیدی در پیش روی  ماست.

دولت با همه توان خود در مقابله با کرونا در حوزه سلامت و در مقابله با جنگ اقتصادی در حوزه اقتصاد و رفاه اجتماعی و نیز در سیاست خارجی اقدامات بیشماری سامان داده و دنبال کرده است.

روحانی خطاب به جانسون: سیاست ایران در برجام عمل در برابر عمل است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
روحانی خطاب به جانسون: سیاست ایران در برجام عمل در برابر عمل است

آقای دکتر علی ربیعی اهداف رژیم سابق آمریکا برای منزوی کردن ایران را ناکام دانسته و علت آنرا ایستادگی و اصرار ایران بر دیپلماسی عنوان کرد و افزود:ما در سیاست خارجی در سال گذشته موفقیت های بزرگی هم در سیاست خارجی بدست آوردیم، ما در برابر فشار کم نظیر رژیم سابق آمریکا برای امنیتی سازی و منزوی کردن ایران، نه تنها آن اهداف را ناکام گذاشتیم بلکه با ایستادگی و اصرار بر دیپلماسی به جای بحران آفرینی، آمریکا را در نشست های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد و در دادگاه بین المللی لاهه به انزوای اخلاقی و محکومیت حقوقی کشانیدم. صدای ما برای فراخواندن همه کشورهای منطقه به صلح و دوستی و حل اختلافات به شیوه دوستانه هرگز قطع نشد.

اجازه ندادیم که خواست و اراده ثبات آفرین و خیرخواهانه ما برای همه کشورهای منطقه تحت تاثیر هیاهوی توخالی آمریکا و همدستانش در اتهام زنی واهی علیه ما قرار بگیرد. تجارت ما با کشورهای همسایه به رغم تحریم ها در سطح خوبی پیش رفت و همچنان مصمم هستیم که مرزهای تجارت و رفت و آمد همسایگی را به اتصال جغرافیایی امن و پرسود برای همه ملت های منطقه تبدیل کنیم.

اطمینان داریم که در ماه های نزدیک آینده، دولت آمریکا چاره ای جز تن دادن به روند صلح جهانی و پایان دادن به ظلم ایران نداشته و زمستان برجام به پایان خواهد رسید و فصل تازه ای از تعامل با جهان که رضایت و امنیت اقتصادی بیشتری برای مردم ما و البته همه ملت های منطقه فراهم می کند آغاز خواهد شد.  هیچیک از اینها بدست نمی آمد اگر دولت در هفت سال گذشته در برابر تحریک های خارجی و توهین های داخلی شکیبا نمی بود و استراتژی تعامل سازنده با جهان متعهد نمی ماند. البته این دستاوردها حفظ نخواهند شد اگر به این صبوری و تعهد ادامه ندهیم.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران تحولات حوزه سلامت ایران را بزرگترین پروژه دولت برشمرد و بیان کرد:در حوزه سلامت؛ طرح تحول سلامت بزرگترین پروژه دولت بود که از سال 93 آغاز شد .این طرح موج کاهش خروج از جیب بیمار و جلوگیری فرو افتادن افراد به خاطر بیماری در تله فقر شد.

سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای

در این مدت ما تخت بیمارستانی به اندازه تمام دوران گذشته اضافه کردیم.

طی۷ سال گذشته ۳۶  هزار تخت جدید بیمارستانی اضافه شده و ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است و تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیش از ۲ برابر شده است.

امروز بیماران کرونایی حداکثر ۱۰ درصد هزینه را پرداخت میکنند و اگر بیمه روستایی داشته باشند،  ۵ درصد هزینه ها را میدهند.

در مقابله با کرونا در مدت زمان بسیار کمی تولیدات ماسک و ونتیلاتور به صادرات رسید.

همانند کشورهای توسعه یافته 4 کانون تولید واکسن مراحل موفقیت امیزی را پیش سر گذاشتن.

یادمان باشد که در فروردین و اسفند سال گذشته چه وضعیت روانی در جامعه حاکم بود و چگونه اخبار جعلی، کرونا را عاملی برای تخریب دولت ایران قرار داده بود.

ما با وجود تحریم گذاری موفق در مقایسه با سایر کشورها از کنترل ویروس داشته ایم و نوید می دهیم که واکسیناسیون در اوایل سال آینده به ثمر خواهد نشست.

 وی در ادامه ضمن تاکید بر شرایط پرریسک کرونا در ایران استان خوزستان را دارای عمده شهرهای قرمز دانسته و اظهار داشت:ما در مواجه با کرونا همچنان در بیم و امید به سر می بریم و در وضعیت ریسک هستیم.

شرکتهای دارویی هند آمریکا را تهدیدی برای تولید واکسن می‌دانند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
شرکتهای دارویی هند آمریکا را تهدیدی برای تولید واکسن می‌دانند

وضعیت کلی کشور مناسب بوده، تاکنون شاهد اوج جدیدی در سطح کشور نیسیتم، ولی در خوزستان همچنان اکثر شهرها قرمز هستند.

مقررات خاص در داخل استان خوزستان و استانهای هموجوار به شدت اعمال خواهیم کرد.

مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا در خصوص کسب و کارها به ویژه استان خوزستان به مدت حداکثر 3 ماه از اسفند 99 تمدید و ابلاغ می شود.

تست ها در این استان به روزانه 20 هزار افزازیش یافته و 41 درصد تخت بستری اضافه شده است.

آقای دکتر علی ربیعی در پایان شرایط واکسیناسیون عمومی در ایران را اینگونه توصیف کرد:در ارتباط با بحث واکسیناسیون عمومی با واردات واکسن های روسی، چینی و هندی تلاش خواهد شد که واکسیناسیون کادر درمان و افراد آسیب پذیر تا پایان سال مطابق برنامه تکمیل شود. ضمنا خارج از اولویت بندی سند واکسیناسیون به هیچ کسی واکسن تزریق نخواهد شد.

ستاد ملی کرونا معتقد است باید با همکاری کامل و در کنار مردم و دولت تمهیداتی بیاندیشیم که وارد موج چهارم نشویم.

کماکان توصیه  ما به عدم سفر شرکت و تجمعات نوروزی است.

همگان نباید از تلاش برای مبارزه با کرونا خسته و یا غاقل شویم. کرونا در سال گذشته عزیزان زیادی را از ما گرفت. هر یک از ما با مصبیت خانواده، دوستان نزدیک و دور خود به سوگ نشسته ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала