گزارش و تحلیل

ایران دیوار صوتی اسرائیل را می شکند

© AP Photo / Sebastian Scheinerایران دیوار صوتی اسرائیل را می شکند
ایران دیوار صوتی اسرائیل را می شکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
ظاهرا هر چه قدر به انتخابات اسرائیل نزدیک تر می شویم سر و صدای کاندیداهای انتخاباتی و شاخ و شانه کشیدن های آنها برای ایران افزایش می یابد.

سر و صدا و شعارهای کاندیداهای انتخاباتی اسرائیل به حدی رسیده که حتی دیوار صوتی اسرائیل را نیز شکسته و متوجه نیستند که همین جریان یعنی ایران دیوار صوتی اسرائیل را شکسته.

اتهام زنی اسرائیل به ایران به «تروریسم زیست محیطی» - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اتهام زنی اسرائیل به ایران برای «تروریسم زیست محیطی»

بد نیست که قبل از ادامه مقاله توضیح کوچکی درباره دیوار صوتی بدهم تا آنهایی که از آن مطلع نیستند بدانند منظور چیست.

اگر ساده بخواهم بگویم وقتی هواپیماهای جنگی به سرعت صوت می رسند به یکباره در هوا با مقاومتی مواجه می شوند که به نام دیوار صوتی معروف است و زمانی حتی منجر به منفجر شدن هواپیماها می شد تا اینکه بعدا مهندسان متوجه شدند با قرار دادن نیزه ای تیز روی نوک هواپیماها می توانند این دیوار را به قول معروف بشکنند.

وقتی هم این دیوار شکسته می شود یک صدای انفجار مهیب مانند بمب بزرگی ایجاد می شود که در بسیاری موارد موجب شکسته شدن شیشه ها و حتی ایجاد لرزش در خانه ها می گردد.

پس از اینکه اسرائیلی ها شکست های مفتضحانه مکرری از حزب الله لبنان خوردند و تعهد دادند که دیگر هواپیماهای آنها به لبنان حمله نکنند هواپیماهای اسرائیلی شروع کردند بر فراز آسمان لبنان پرواز کردند و با شکستن دیوار صوتی فضای رعب و وحشت ایجاد کنند اما بمبارانی انجام ندهند تا به تعهد خود عمل کرده باشند وحزب الله به آنها حمله نکند.

بر کسی پوشیده نیست که اگر اسرائیلی ها توان حمله به تاسیسات نظامی و یا هسته ای ایران را داشتند و یا حتی همین لحظه هم داشته باشند لحظه ای درنگ نمی کنند و همه شاخ و شانه کشیدن های آنها و سر وصداهایی که راه می اندازند شبیه همانا دیوار صوتی ای که هواپیماهایشان در لبنان می شکستند و می شکنند بیش نیست.

برگزاری نشست کارگروه دوجانبه آمریکا و اسرائیل درباره ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
برگزاری نشست کارگروه دوجانبه آمریکا و اسرائیل درباره ایران

درست است که اسرائیل مدرن ترین تسلیحات آمریکایی را در اختیار دارد و حتی بسیاری از پایگاه های آمریکایی و کشورهای عربی در منطقه در اختیار آنها است اما آنها به خوبی می دانند که حمله به ایران به این سادگی هایی که برخی مقاماتشان شعار می دهند نیست.

اسرائیلی ها به خوبی می دانند که حمله و یا شروع درگیری یک چیز است و تحمل هزینه های آن چیز دیگری.

بدون حمایت مطلق آمریکا اسرائیلی ها توان تحمل تاوان حمله به ایران را ندارند و نخواهند داشت.

دوران طلایی و یا شاید بخواهیم بگوییم فرصت طلایی آنها در زمان حضور ترامپ در کاخ سفید بود، زمانی که پسرخوانده نتانیاهو، جراد کوشنر حاکم مطلق سیاست بین المللی کاخ سفید بود و ترامپ آلت دست انها به شمار می آمد، و مشاهده کردیم حتی در آن دوران آنها نتوانستند ترامپ را متقاعد کنند سربازان آمریکایی را درگیر جنگ با ایران کند، چه رسد به دوران بایدن که کلا با این سیاست آنها زاویه دارد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که هواپیماها با و یا بدون سرنشین و یا موشک های اسرائیلی بتوانند درون عمق خاک ایران نفوذ کنند و به اهداف برسند.

به هر حال ایرانی ها هم دست بسته نشسته اند تا هروقت آقای نتانیاهو ویا مقامات نظامی اش تصمیم بگیرد نقشه های خود را عملیاتی کند.

ایران هم نه سوریه است و نه عراق نه لیبی نه سودان نه ...

واکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره جنایات اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
واکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره "جنایات اسرائیل"

هم آمریکایی ها و هم اسرائیلی ها بارها سیستم های دفاعی ایران را امتحان کرده اند و در همه موارد با شوک هایی مواجه شدند که مدت ها آنها را در غم و اندوه فرو برده.

تاسیسات هسته ای و نظامی و اهدافی که آنها درباره آن صحبت می کنند هم در محدوده بیش از یک ملیون و ششصد هزار کیلومتر مربع با موانع طبیعی مختلف پخش شده به صورتی که در نهایت شاید آنها بتوانند اگر شانس بیاورند یکی دو هدف را بزنند اما تمام اهداف زیربنایی و اساسی اسرائیل در محدوده های باز در فضایی کمتر از بیست هزار کیلومتر مربع پخش شده که فقط ایرانی ها نیاز به بهانه دارند تا تمام این اهداف را موشک باران کنند.

حدود دو سال پیش بحث درباره این بود که حزب الله لبنان چیزی حدود 180 هزار موشک نقطه زن در اختیار دارد که می توانند هر نقطه ای در اسرائیل را هدف قرار دهند.

سید حسن نصر الله حدود دو ماه پیش اظهار داشت آنها را ضرب در دو کنید.

حال تصور کنید که در جنگ سال 2006 حزب الله لبنان با در اختیار داشتن حدود سه هزار موشک با اسرائیل به مقابله پرداخت و بر اساس برخی اخبار طی یکی دو هفته تعداد موشک های حزب الله در نهایت با کمک ایران و سوریه به ده هزار موشک رسید و همین که اسرائیلی ها با خبر شدند که چند موشک و با چه کیفیتی در اختیار حزب الله است دست به دامان آمریکا و اروپا شدند تا کمک کنند جنگ را پایان دهند.

حالا تصور کنید این تعداد موشکی که امروزه حزب الله به عنوان همپیمان ایران در اختیار دارد می توانند با اسرائیل چه کار کنند بعد تصور کنید وقتی یک همپیمان ایران این تعداد موشک ها را دارد خود ایرانی ها چه تعداد موشک در اختیار دارند.

تازه ما دیگر همپیمانان ایران در منطقه مانند انصار الله یمن و یا الحشد الشعبی در عراق و یا نیروهای مقاومت در سوریه و یا نیروهای مقاومت در فلسطین و یا ... را حساب نکرده ایم.

قطعا برخی از اینها حتی شاید بیش از آنچه حزب الله در اختیار دارد در اختیار داشته باشند.

دیگر حساب کتاب را به خواننده مقاله می سپارم.

در نهایت هواپیماهای اسرائیلی ممکن است ده یا بیست یا صد موشک بتوانند حمل کنند و به ایران حمله کنند ولی در مقابل تصور کنید چند موشک بر سر اسرائیل خواهد بارید، تعداد موشک هایی که هیچ سیستم دفاعی ای توان پاسخ دادن به آنها نخواهد بود.

پس بد نیست مردم اسرائیل توجه داشته باشند آنهایی که این روزها برای اهداف انتخاباتی در اسرائیل سر و صدا می کنند بیشتر در حال به خطر انداختن جان مردم اسرائیل با این سر و صداها و سیاست هایشان هستند واینبار این ایران است که دیوار صوتی آنها را شکسته.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала