گزارش و تحلیل

از روسیه با عشق؛ آغاز واکسیناسیون در سان مارینو

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر از روسیه با عشق؛ آغاز واکسیناسیون در سان مارینو
از روسیه با عشق؛ آغاز واکسیناسیون در سان مارینو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
اشتراک
سان مارینو که کمک از ایتالیا را دریافت نکرد، به روسیه رو آورده است.

اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو آمریکا می نویسد: سان مارینو ، کشوری که یکی از بالاترین میزان مرگ و میر را دارد ، از ایتالیا "دوسته" کمک نگرفته است ، برای کمک به روسیه مراجعه کرد.   

 اسپوتنیک وی - دستاورد موفقیت آمیز علمی جهانی است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
گزارش و تحلیل
اسپوتنیک وی - دستاورد موفقیت آمیز علمی جهانی است

پس از عقیم ماندن تحویل واکسن از ایتالیا به سان مارینو، روسیه وارد کار شد. این هفته مسکو هفت و نیم هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی را به آن کشور کوچک در اروپا ارسال کرد. روز پنجشنبه ، اولین ساکنان این کشور کوچک علیه ویروس کرونا واکسینه شدند. روسیه با گسترش نفوذ خود در اروپا از طریق قدرت نرم، کشورهای رنج دیده را با کمک پزشکی "بمباران" می کند.

دولت کوچکی، که جمعیت آن 35 هزار نفر است ، از هر طرف توسط ایتالیا احاطه شده است، جایی که 4٪ از جمعیت قبلاً با اولین دوز واکسن واکسینه شده اند. طبق توافق با رم ، سان مارینو از طریق سیستم خرید اتحادیه اروپا برای هر 1700 دوز ورودی به ایتالیا بایستی یک دوز دریافت می کرد. با این حال ، این کشور حتی یک دوز دریافت نکرده و هیچ تزریقی تا این پنجشنبه انجام نشده است. سان مارینو مجبور شد برای کمک به فدراسیون روسیه مراجعه کند.

نتایج فاز سوم آزمایشات بالینی واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
داده نمایی
نتایج فاز سوم آزمایشات بالینی واکسن "اسپوتنیک وی" +داده نمایی

روبرتو چیاواتا، وزیر امور خارجه سان مارینو ، روز سه شنبه به تلویزیون ایتالیا گفت: "ما واکسیناسیون صفر انجام داده ایم. ما سعی کردیم تا با کشورهای دوست ارتباط برقرار کنیم، همه موارد ممکن را امتحان کردیم ، اما خیلی دیر است ، بنابراین ما از آنچه بازار ارائه می دهد استفاده کردیم.

روبرتو اسپرانزا نماینده وزیر بهداشت ایتالیا قادر به اظهارنظر در مورد اوضاع نبود.

از نظر سن مارینو، واکسیناسیون شهروندان یک کار فوری است. این کشور بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را دارد: 73 مرگ بر هر 35 هزار نفر جمعیت، که با 216 مرگ برهر 100 هزار نفر مطابقت دارد.

اسپوتنیک وی در حال حاضر در بیش از 30 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد. آژانس دارویی اروپا و همچنین مشابه ایتالیایی آن هنوز واکسن روسی را تأیید نکرده اند، اما مجارستان و صربستان در برابر آن چراغ سبز روشن کرده اند و کرواسی و اسلواکی قبلاً به آن علاقه نشان داده اند.

نظر دانشمندان ایتالیایی در مورد واکسن روسی اسپوتنیک وی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
نظر دانشمندان ایتالیایی در مورد واکسن روسی "اسپوتنیک وی"

برخی از همسایگان سن مارینو نیز علاقه مند هستند: الساندرا بروسکی ، مدیر خدمات اجتماعی سان مارینو ، می گوید: برخی از ایتالیایی ها علاقه مند به خرید اسپوتنیک وی بوده اند اما خواست آنها رد شد. مقام های ایتالیایی می گویند: "واکسن روسی هنوز تأیید نشده است و فعلاً ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم."

اتحادیه اروپا خود با تأخیر در عرضه روبرو شده است. این امر در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مانند سان مارینو یا کشورهای بالکان غربی نیز به مشکلاتی منجر شده است. اما حتی قبل از ظهور واکسن در بهار سال گذشته، در جریان اولین موج ویروس کرونا در اروپا، لوازم پزشکی از روسیه به ایتالیا با شعار "از روسیه با عشق" تزئین شد. مسکو از واکسن برای گسترش نفوذ خود در این قاره استفاده می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала