گزارش و تحلیل

واکنش آمریکا به تمرینات نظامی روسیه، ایران و چین

© Photo / Irnaرزمایش مشترک ایران، روسیه و چین
رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
آمریکا اعلام کرده است که این تمرینات مانعی برای آن کشور نیست.

 اسپوتنیک به نقل از پورتال چینی   guancha می نویسد: جان کربی سخنگوی پنتاگون، سریعاً به اظهارات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران  در خصوص انجام تمرینات دریایی مشترک در اقیانوس هند پاسخ داده گفت: "تمرین توانایی نیروی دریایی امری مورد انتظار است. فکر نمی کنم ما این نوع تمرینات را مانعی برای توانایی خود در دفاع از آزادی ناوبری و حمایت از پیمان ها و شرکای ما در سراسر جهان بدانیم."

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران اعلام کرد که تمرینات دریایی مشترک سه کشور روسیه، ایران و چین در اواسط ماه فوریه برگزار می شود و  عمدتاً شامل همکاری در عملیات جستجو و نجات و اقدامات برای اطمینان از امنیت ناوبری است.

این تمرینات دومین رزمایش سه جانبه دریایی این کشورها خواهد بود. در پایان دسامبر سال 2019، روسیه، ایران و چین اولین رزمایش دریایی مشترک خود را در خلیج عمان برگزار کردند. نیروی دریایی چین برای شرکت در آن ناوشکن موشکی زینینگ و نیروی دریایی روسیه سه رزمناو را فرستادند.

مشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
شی جین پینگ از وقوع فاجعه جهانی در صورت درگیری چین و آمریکا سخن گفت

خوانندگان چینی در این باره چنین اظهار نظر می کنند:

- حقیقت روز به روز روشنتر می شود.

- چین بیش از حد خویشتنداری نشان می دهد. در سال 2019، پکن در چارچوب تمرینات نظامی در خلیج عمان، فقط یک رزمناو برای آن را ارسال کرد. دیگران با تکبر زیاد به خویشتنداری بیش از حد نگاه می کنند. چین به صدای بلندی احتیاج دارد! صدای بلند نه تنها نمایانگر قدرت واقعی است، بلکه اعتماد به نفس را نیز دارد!

- ایران از ظاهر قوی است، اما در داخل ضعیف است، روحیه ایران مدتهاست که بدون هیچ اثری از بین رفته است. با این حال، ایران هنوز آرزوهای قدیمی بی پایان در مورد غرب در سر می پروراند. بهتر است ببینیم چگونه رفتار می کند و به حرفهایش گوش بدهیم.

- اگر نمی فهمیم که چگونه کشوری تصمیمات استراتژیک می گیرد، باید از بحث و گفتگو خودداری کنیم. ایران امیدوار است از چین به عنوان یک برگ برنده در مذاکرات با غرب استفاده کند. اگر هیچ سود عملی نداریم، باید در همان تمرینات نظامی به همان عملکرد کم فشار پایبند بمانیم.

- خویشتنداری خوب است اما قدرت واقعی این نیست که چه کسی بلندتر داد می زند.

- در سال 2019، ما تمرینات نظامی مشترکی را با ایران برگزار کردیم. این پشتیبانی استراتژیک بود و اعتمادی که دولت ما نشان داد. اما ایران چه؟ ابتدا کشور ما را به شرکت در این تمرینات دعوت کرد و سپس به اروپا و آمریکا رو آورد. در پایان، ما دایره تعلیمات و ماهیت نظامی تمرینات را به میزان قابل توجهی کاهش داده ایم. تمرینات نظامی که روسیه می خواهد این دفعه انجام دهد بیشتر به تبادل تجربه دوستانه شباهت دارد. بلافاصله مشخص می شود که ما با ایران و روسیه به مصالحه تن داده ایم. ما می فهمیم که آنها قادر به توجیه اعتماد ما نخواهند بود، آنها از ما برای معامله با اروپا و آمریکا استفاده می کنند!

ایران لوازم خانگی به اروپا صادر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
ایران لوازم خانگی به اروپا صادر می کند

- آنچه شما گفتید درست است اما کاملاً درست نیست. برخی از کشورهای خاورمیانه ای که با ایران خصمانه هستند روابط خوبی با چین دارند. چین باید احساسات آنها را در نظر بگیرد.

- چند روز پیش، ما نیروهای ضد موشکی میان برد خود را بار دیگر به جهان نشان دادیم و 075 (کشتی هجومی جهانی دوزیستی نیروی دریایی چین) علناً پیشرفت نشان داده است. آیا این امری محتاطانه است؟

- روسیه یا ایران می توانند کشتی های روسطحی بزرگ و متوسط را ​​ارسال کنند، در حالی که چین دانگ فنگ -26 را ارسال می کند. از امپراطور ایالات متحده دعوت کنید و اجازه دهید او ببیند "تحویل سریع با سرعت باد" چیست ( دانگ فنگ (东风) به معنای واقعی کلمه -   باد بهار ، وزش هوا ،). ماموریت باید انجام شود!

- استفاده از سیستم اطلاعاتی و نظارتی چین برای نشان دادن اهداف به موشک های ایرانی و تمرین حملات هدفمند با برد بلند (از جمله موشک های ضد کشتی) همان چیزی است که ایالات متحده را دچار درد سر بسیار بیشتری می کند!

- همه برای "آزادی ناوبری" مبارزه می کنند، قاه  قاه.

- چه تصادفی، ما همچنین از آزادی ناوبری خود دفاع می کنیم. من تعجب می کنم آیا آزادی ناوبری شما و آزادی ناوبری ما همان آزادی ها هستند؟ا

- چین باید محکم دوش به دوش روسیه و ایران باشد، محکم در کنار کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان بایستد و روابط محکمی با افراد تحت ستم استعمارگران غربی در سراسر جهان داشته باشد !!!

سه فروند موشک بالستیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
داده نمایی
مشخصات موشک های بالستیک سپاه پاسداران ایران

- آیا روسیه کاملاً طرفدار چین است؟ آیا ایران با ماست؟ آیا کشورهای دیگر با اطمینان در مفهوم "یک چین" از ما حمایت می کنند؟ ستون فقرات چین ما تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه است، به ویژه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین! با این حال، هدف ما دفاع از منافع اساسی میهن ما است! مبارزات بین المللی بسیار دشوار است و چین باید از خرد و تیز هوشی کافی برخوردار باشد و احمق نباشد!

- ناگفته نماند که چنین تمریناتی حمایت جدی از ایران است، که به نظر می رسد این کار را امری مسلم می داند.

- فقط اینكه محل رزمایش باید همانطور كه ​​آمریكا به آن عادت كرده است، در ساحل اقیانوس اطلس در نزدیكی واشنگتن دی سی و در دریای آزاد در سه مایلی از ساحل  واقع شود.

- بعید به نظر می رسد که حمایت قابل توجهی داشته باشیم، زیرا ایران و روسیه هنوز در فکر این هستند که چگونه با غرب سازش کنند. در بهترین حالت، ما یک کشتی نمادین را مانند سال گذشته ارسال خواهیم کرد.

- انجام تمرینات در آبهای جبل الطارق ضروری است، همین، همه 45 تماشاچی بلافاصله جمع می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала