گزارش و تحلیل

چرا آلمان به «اسپوتنیک وی» چشم دوخته است؟

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر چرا آلمان به اسپوتنیک وی چشم دوخته است؟
چرا آلمان به اسپوتنیک وی چشم دوخته است؟ 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
یک رشته وجود دارد که به نظر می رسد دولت آلمان باید به خاطر آن در برابر روسیه تعظیم کند. آلمان اسپوتنیک وی را درخواست می کند.

اسپوتنیک به نقل از اسپکتیتر هفته نامه انگلیس می نویسد: وقتی اتحادیه اروپا دچار فاجعه توزیع واکسن شد، قانونگذاران آلمانی بررسی دقیق تر اسپوتنیک وی  روسیه را شروع کردند. اگر سازمان های ثبت اروپایی اسپوتنیک وی را تصویب کنند ، پس از محصولات شرکت های BioNTech - Pfizer ، Modern و AstraZeneca ، این دارو  چهارمین واکسن در بازار اروپا خواهد بود.

تأخیرها و محاسبات غلط سیاسی توسط رهبران غربی در خرید واکسن های BioNTech Pfizer و Moderna مانع تحویل آن شده است. واکسن AstraZeneca در اروپا با نگرانی زیادی تزریق می شود. چون آزمایشات انجام شده نشان می دهد که خطر ابتلا به ویروس کرونای خفیف و یا متوسط را ​​ناشی از سویه آفریقای جنوبی آن کاهش نمی دهد.

در همین حال، نشریه معتبر "لنست" هفته گذشته گزارش داد كه اسپوتنیک وی ، كه توسط مركز تحقیقات ملی ویروس شناسی و میكروبیولوژی نیكولای گامالیا روسیه ساخته شده است ، 91.6٪ در برابر موارد بالینی کووید-19 موثر است.

Sputnik V - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
گزارش و تحلیل
واکسنی برای کل بشریت: مجله معتبر Lancet کارایی ۹۱.۶٪ اسپوتنیک وی را تایید کرد

این خبر فعالیت های شدیدی را در آلمان برانگیخت. ینس اشپان ، وزیر بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که گفتگوها در مورد مساله امکان راه اندازی تولید واکسن روسی در آلمان جریان دارد. یک روز بعد ، تایید شد که تولید کنندگان روسی با شرکت آلمانی IDT Biologika تماس گرفته اند تا در مورد تولید مشترک اسپوتنیک وی در یک شرکت در ایالت فدرال زاکسن-آنهالت بررسی کنند.

این شرکت تقریباً 1400 کارمند در واحد های خود در دساو-روسلاو و مگدبورگ (زاکسن-آنهالت) دارد و همچنین دارای یک کارخانه در راکویل ، مریلند ، ایالات متحده است. سال گذشته ، این شرکت با دریافت 100 میلیون پوند از دولت مرکزی برای مرحله اول آزمایشات بالینی ، تلاش کرد واکسن خود را علیه کووید-19 تولید کند. اما این واکسن نتوانست پاسخ ایمنی کافی در بدن انسان ایجاد کند. طبق تعهدات قراردادی ، IDT Biologika در زمینه تولید واکسن های خارجی فعالیت می کند. از ژانویه تاکنون ، هشت میلیون دوز واکسن AstraZeneca در کارخانه خود در دسا - روزلاو تولید کرده است.

راینر هازلوف ، سخنگوی نخست وزیر زاکسن-آنهالت ، به خبرنگاران گفت: "هیچ گونه پیش داوری ایدئولوژیکی علیه اسپوتنیک وی وجود ندارد ، اگر اتحادیه اروپا واکسن روسی را تصویب کند ما به عنوان دولت سرزمین تمام تلاش خود را برای کمک به این شرکت انجام خواهیم داد". آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان نیز گفت که از هر واکسنی که توسط آژانس دارویی اروپا تصویب شود ، استقبال می کند. همزمان فرانسه و اسپانیا آمادگی خود را برای استفاده از واکسن روسی اعلام کردند.

طبق بیانیه مقامات روسی، درخواست تصویب دو هفته پیش ثبت شده است. توماس مرتنز ، رئیس کمیسیون واکسن آلمان ، از این اقدام استقبال کرد. مرتنز گفت: "من بسیار خوشحال خواهم بود اگر بتوانیم دامنه واکسن ها را گسترش دهیم." وی همچنین افزود که در روسیه این واکسن بیش از شش ماه است که به مردم تزریق می شود ، اما روش تصویب واکسن در روسیه روند بوروکراسی کمتری نسبت به اتحادیه اروپا دارد.  

آلمان نسبت به احتمال خرید یک واکسن دیگر با خوش بینی زیادی واکنش نشان داد ، زیرا در این کشور موج عصبانیت نسبت به سرعت پایین واکسیناسیون درحال تشدید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала