گزارش و تحلیل

"لنست": کارایی اسپوتنیک وی – 91.6٪ است

© Sputnik / Marina Al-Sha'lanا "لنست": کارایی اسپوتنیک وی – 91.6٪ است
ا  لنست: کارایی اسپوتنیک وی –  91.6٪  است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
واکسن روسی اسپوتنیک وی آخرین مرحله آزمایش را پشت سر گذاشته و اثربخشی آن 91.6٪ است.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه فایننشل تایمز و مجله بین المللی معتبر پزشکی " لنست" می نویسد: در آزمایشات بالینی ، واکسن اصلی روسی علیه کووید-19 اسپوتنیک وی ، کارایی 91.6٪ را نشان داد. بنابراین ، در حال حاضر سه واکسن در جهان وجود دارد که اثربخشی اثبات شده آنها بیش از 90 درصد است. تجزیه و تحلیل مقدماتی همچنین نشان داد که واکسیناسیون توسط اسپوتنیک وی محافظت کامل در برابر کووید-19 متوسط ​​و سنگین را فراهم می کند.

آلكساندر گینتسبورگ ، مدير مركز تحقيقات دولتي ويرس شناسی گامالیا ، كه اين واكسن را تهيه كرد ، گفت كه اين نتايج "يك دستاورد بزرگ" و "يك موفقيت بزرگ در مبارزه با بيماري جهانی کووید-19 است.

کنترل 2000 شرکت کننده در آزمایش به سن بیش از 60 سال نشان داد که واکسن در این گروه سنی به همان اندازه موثر است. این آزمایشات در حال انجام است و هدف از این کار جلب  40000 شرکت کننده است. شرکت کنندگان با دو دوز ، بدر فاصله سه هفته واکسینه شدند.

واکسن اسپوتنیک وی برای چه مدت مصونیت ایجاد می‌کند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
واکسن "اسپوتنیک وی" برای چه مدت مصونیت ایجاد می‌کند؟

از آنجا که این مطالعه دو هفته پیش انجام شده است، شامل ارقام مربوط به اثر بخشی در برابر انواع جدید ویروس ، مانند آفریقای جنوبی نیست ، که به نظر می رسد حساسیت کمتری نسبت به واکسیناسیون دارد. اما موسسه گامالیا ابراز اطمینان کرد که اسپوتنیک وی از گزینه های جدید محافظت خواهد کرد.

به دلیل کمبود واکسن در اروپا ، برخی از سیاستمداران اتحادیه اروپا گفته اند که باید برای واکسن به روسیه مراجعه کرد. ماه گذشته مجارستان اولین کشور اتحادیه اروپا بود که تهیه اسپوتنیک وی را تأیید کرد. و کاندیداهای ورود به اتحادیه اروپا در بالکان مانند صربستان در حالی که برای واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا مذاکره می کنند ، از چین و روسیه واکسن می خرند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه اوت سال گذشته اسپوتنیک وی را به اولین واکسن ثبت شده در جهان تبدیل کرد. این واکسن حتی قبل از شروع مرحله سوم آزمایش ثبت نام شد. در آن زمان ، این امر دانشگاهیان را نگران کرد ، آنها گفتند که مسکو در تلاش است تا از رقبای غربی خود پیشی بگیرد.

با این وجود ، یان جونز ، استاد ویروس شناسی در دانشگاه ریدینگ و پولی روی ، استاد ویروس شناسی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن ، خاطرنشان کردند که روسیه اکنون شواهد علمی لازم را برای حمایت از ادعاهای پوتین در مورد واکسن در اختیار دارد. آنها گفتند: "نتایج ارائه شده در اینجا واضح است ، اصل علمی واکسیناسیون اثبات شده است ، به این معنی که واکسن دیگری وارد مبارزه با کووید-19 می شود." 

صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه که بودجه تحقیقات اسپوتنیک وی را تأمین مالی کرده است ، اعلام کرد که مسکو امیدوار است امسال 1.4 میلیارد دوز تولید کند ، از جمله در کشورهایی مانند چین ، برزیل و هند. آژانس دارویی اروپا در حال مذاکره درباره اسپوتنیک است که هم اینک در 16 کشور از جمله روسیه ، آرژانتین و ایران تایید شده است.

کریل دمیتریف مدیر صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه گفت: "روسیه همه کارها را درست انجام داد ، ما با ثبت سریع واکسن کار درستی انجام دادیم. ما کار درستی کردیم وقتی به دنیا گفتیم که ما یکی از موثرترین واکسن ها را داریم. و ما درست بودیم که زود واکسیناسیون پرسنل در معرض خطر را شروع کردیم. ما جان بسیاری را نجات داده ایم. "

با وجود نتایج امیدوار کننده ، روسیه نتوانسته رضایت عمومی برای واکسیناسیون را بدست آورد. در یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط ایپسوس انجام شد ، فقط 46٪ از روس ها گفتند که مایل به واکسیناسیون هستند. این نتایج بسیار کمتر از ایالات متحده (63٪) ، آلمان (67٪) و انگلیس (86٪) است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала