گزارش و تحلیل

طرح های ایران برای حمله به اسرائیل

© AFP 2023 / Jack Guezطرح های ایران برای حمله به اسرائیل
طرح های ایران برای حمله به اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز گذشته آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل اظهار داشت که دستورات لازم برای تهیه نقشه های حمله به ۵۰۰ نقطه در ایران را صادر کرده و منتظر تصمیمات سیاسی مقتضی است.

اسپوتنیک - وی در سخنان خود اظهار داشت: در صورت بازگشت آمریکا به برجام و یا امضای توافقنامه ای مشابه آن امنیت اسرائیل در خطر خواهد بود و خود اسرائیلی ها مجبور هستند اقدام کنند.

هشدار اسرائیل به آمریکا در بازگشت به برجام - اسپوتنیک ایران
هشدار اسرائیل به آمریکا در بازگشت به برجام

بر کسی پوشیده نیست که این تهدید بیش از اینکه متوجه ایران باشد متوجه آقای بایدن و تیم وی هست و به نوعی قلدری و یا شاخ و شانه کشیدن برای آنهایی است که به فکر بازگشت به برجام می باشند.

پیغامی هم به عربستان سعودی می باشد که اخیرا زمزمه های گفتگو با ایران را مطرح کرده و اسرائیلی ها واهمه دارند سعودی ها پای میز گفتگو و مصالحه با ایران بنشینند و همه نقشه های چهار سال گذشته شان نقش بر آب شود.

این تهدید همچنین متوجه جامعه جهانی است و اسرائیلی ها می خواهند به همه بگویند که اگر به سمت صلح و حل اختلافات از کانال های دیپلماتیک بروید ما شر به پا می کنیم و هیچ کس هم جرئت نخواهد کرد جلودار ما باشد.

در آخرین وهله شاید بتوان این ماجرا را تهدیدی برای ایران دانست چون همه می دانند ایرانی ها طرح های زیادی برای واکنش به چنین عملیاتی را دارند و در صورتی که اسرائیل بخواهد چنین کاری را انجام دهد بهانه سیاسی لازم برای نابودی اسرائیل را به دست خواهند آورد.

شاید بد نباشد گوشزد کنیم که با توجه به شرایط جغرافیای نظامی اسرائیل ایرانی ها برای نابودی اسرائیل نیاز به تسلیحات هسته ای ندارند، همین که تصمیم سیاسی برای حمله اتخاذ شود کافی است.

کشمکش در اسرائیل بر سر اتخاذ سیاست‌ها در قبال ایران - اسپوتنیک ایران
سردرگمی اسرائیل بر سر اتخاذ سیاست‌ها در قبال ایران

تا به حال هم اگر تصمیم برای چنین چیزی گرفته نشده به دلیل نا توانی نظامی نیست بلکه به این دلیل است که ایرانی ها خواهان نابودی یهودی ها و مردم بی گناه چه یهودی چه غیر یهودی ساکن فلسطین اشغالی نیستند و به دنبال آن هستند که مساله فلسطین به شکل سیاسی حل شود، چون مشکل ایرانی ها با مردم یهود نیست بلکه با سیاست های آپارتاید و صهیونیستی حاکم بر اسرائیل است.

حمله به پانصد هدف در ایران شاید ایران را زخمی کند اما نابود نمی کند در این صورت ایران حق پاسخ به حد اقل پانصد هدف در اسرائیل را پیدا خواهد کرد و آن یعنی نابودی اسرائیل.

برخی وقت ها در ایران می بینیم برخی می آیند و درباره فرشته بودن صهیونیست ها و آمریکایی ها صحبت می کنند و برخی دیگر شروع می کنند از هزینه های ایران برای کسب نفوذ در منطقه و جهان انتقاد کردن.

شاید از همه پست تر آنهایی هستند که سر سفره انقلاب نشسته اند و در داخل کشور از باختن ترامپ که یار و یاور شماره یک صهیونیست ها بود اظهار ناراحتی می کنند و آرزو می کنند ترامپ باقی می ماند تا ایران را نابود می کرد.

اول از سر سفره انقلاب بلند شوید بعد این حرف ها را بزنید.

البته عموما اینها یا تحت تاثیر رسانه های وابسته به اسرائیل و عربستان سعودی و دشمنان ایران هستند و خودشان متوجه نمی باشند که هدف اصلی این رسانه ها تضعیف موقعیت بین المللی و منطقه ای و نظامی ایران است یا ستون پنجمی هایی هستند که مواجب بگیر دشمنان ایران.

ایران حق دفاع در برابر اسرائیل را برای خود محفوظ می‌داند - اسپوتنیک ایران
ایران حق دفاع در برابر اسرائیل را برای خود محفوظ می‌داند

جای تاسف دارد که ارزش برخی از اینها در حد یک ویزا برای آنها و یا خانواده هایشان بیش نیست.

گو اینکه ما در ایران عموما عادتی داریم که بسیاری خود را کارشناس سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و رسانه ای و بین المللی و ... می دانند و اگر از کار خود آنها سوال کنید می گویند از روی ناچاری دست به این کار زده اند و نه کارشان است و نه دوستش دارند.

احتمالا امروز این افراد پاسخ خود را دریافت می کنند که: "نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است".

صهیونیست ها و آمریکایی ها به دنبال نابودی ایران هستند نه نظام جمهوری اسلامی در ایران.

هنوز که هنوز است اسرائیلی ها هر سال جشن پوریم را به یاد هلوکاست ایرانی ها برپا می کنند و همان جا شعار تکرار هلوکاست ایرانی را سر می دهند.

حتی اگر ایرانی ها و دیگر کشورهای منطقه کاری به کار اسرائیلی ها نداشته باشند آنها بهانه ای پیدا می کنند تا در امور دیگران دخالت کنند و به آنها حمله کنند.

شاید در پاسخ به آنهایی که درباره دلایل تلاش ایران برای گسترش نفوذ در منطقه اظهار نظر می کنند باید سوال کرد که ارمنی ها چه هیزم تری به اسرائیلی ها فروخته اند که اسرائیلی ها در جنگ اخیر قره باغ بر علیه آنها مشارکت داشتند.

اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تحریم های ایران را حفظ کند - اسپوتنیک ایران
اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تحریم های ایران را حفظ کند

در پاسخ به آنهایی که نمی دانند باید گفت صهیونیست ها هنوز به منطقه خزران که روزگاری در آن دولت یهودی خزران ایجاد شده بود چشم دوخته اند و آنجا را نیز جزو سرزمین های خودشان می دانند.

یا اینکه امروزه از تایلند و چین و هند در شرق نقشه کره زمین گرفته تا اروپا و آفریقا و آمریکا در غرب نقشه کره زمین سیاست مداران تحت تاثیر فشار لابی های صهیونیستی می باشند.

یا اینکه می روند در اتیوپی و اریتره و آفریقای جنوبی و جزیره سقطری و ... پایگاه ایجاد می کنند و امروزه هم آمده اند در حیاط خلوت ایران در خلیج فارس پایگاه نظامی ایجاد کنند.

اینجا هم باید گفت چون زمانی یهودی ها در یمن و اتیوپی و اریتره و مراکش و ... زندگی می کردند و آنجا و صهیونیست ها سرزمین حجاز را نیز جزو سرزمین اسرائیل می دانند.

بگذریم، اسرائیلی ها به خوبی می دانند ایرانی ها سالها است که دست آنها را خوانده اند و خود را برای مواجهه با اسرائیل آماده کرده اند و قبل از اینکه اسرائیلی ها بخواهند با نفوذ در آذربایجان و یا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وارد حیاط خلوت ایران شوند ایرانی ها حیاط خلوت های اسرائیل را دورتادور تصرف کرده اند.

رئیس ستاد مشترک اسرائیل به گونه ای صحبت می کند که انگار اسرائیلی ها اگر تصمیم بگیرند پانصد هدف در ایران را بزنند دیگر کار تمام است آنها می توانند این کار را انجام دهند.

شاید برخی گول این هیاهوهای اسرائیلی ها را بخورند اما آنهایی که کارشناس هستند می دانند که این حرف بسیار بزرگتر از آن است که حتی رئیس ستاد مشترک اسرائیل بخواهد درباره آن صحبت کند.

اسرائیل مدعی شد که وارد حیات خلوت ایران شده است - اسپوتنیک ایران
اسرائیل مدعی شد که وارد حیات خلوت ایران شده است

یا وی برآورد صحیحی از توانمندی نظامی و بازدارندگی ایران ندارد یا نمی داند پانصد هدف یعنی چه.

یا تصور می کند که ایرانی ها دست بسته نشسته اند منتظر هستند اسرائیل به آنها حمله کند؟

ایرانی ها هم سالها است خود را برای چنین شرایطی و صدها سناریوی دیگر آماده کرده اند و نقشه ها و طرح های زیادی برای حمله به اسرائیل در چنته دارند اما هنوز تصمیم سیاسی برای حمله گرفته نشده.

بدیهی است در صورتی که اسرائیلی ها بخواهند ماجراجویی کنند ایرانی ها هم طرح های زیادی هم برای آنها هم برای همکاران آنها دارند که به وقت اش رو خواهند کرد.

اما شاید نکته مهم تر در این ماجرا این باشد که همین سخنان رئیس ستاد مشترک اسرائیل تایید می کند سیاست های ایران در گسترش نفوذ خود در منطقه و همچنین تولید موشک های بالستیک بسیار صحیح بوده و باید با شدت و حدت بیشتر ادامه یابد چون ایرانی ها هر کاری کنند، حتی اگر با جامعه جهانی بخواهند به توافق برسند و توافقات خود را کاملا اجرا کنند، باز هم صهیونیست ها به دنبال حمله و نابودی ایران و ایرانی ها وراه انداختن یک هلوکاست جدید بر علیه ایرانی ها می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала