گزارش و تحلیل

ایران با موشک و غنی سازی به استقبال بایدن رفته!!!

© Photo / IRNAآغاز رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران
آغاز رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر کسی پوشیده نیست که هدف از مانورهای نظامی و نمایش موشک‌های جدید ایران بیشتر جلوگیری از هرگونه ماجراجویی احتمالی ترامپ است.

اسپوتنیک - بسیاری این روزها سوال می کنند در حالی که چند روز بیشتر به عمر سیاسی آقای ترامپ باقی نمانده اما مشاهده می کنیم ایران دست از مانور نظامی و نمایش و امتحان کردن موشک های جدید تر بر نمی دارد و از سوی دیگر غنی سازی 20 درصد خود را نیز شروع کرده و شروع به تولید فلز اورانیوم نموده، ماجرا چیست؟

شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی در رزمایش نیروی دریایی ایران  - اسپوتنیک ایران
شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی در رزمایش نیروی دریایی ایران

البته بر کسی پوشیده نیست که هدف از مانورهای نظامی و امتحان و نمایش موشک های جدید بیشتر جلوگیری از هرگونه ماجراجویی احتمالی ترامپ در چند روز آخر ریاست جمهوری اش می باشد و خوب طبیعتا برای آن است که منطقه ثبات و آرامش داشته باشد.

بسیاری باور دارند با توجه به شرایط سیاسی سختی که امروزه ترامپ درون ایالات متحده با آن مواجه می باشد هیچ بعید نیست که وی دست به یک ماجراجویی بر علیه ایران بزند تا نهایت وفاداری خود به لابی های یهودی و صهیونیستی در آمریکا را نشان دهد.

مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ را تایید کرد و حالا مانده مجلس سنا، و بر کسی پوشیده نیست که مجلس سنا در آمریکا تحت تاثیر لابی های یهودی و صهیونیست است و این لابی ها می توانند به راحتی کاری کنند که سنا استیضاح ترامپ را به بعد از تحویل و تحول موکول کند.

آنوقت دیگر بحث از حوزه اختیارات کنگره خارج می شود و به حوزه اختیارات قوه قضائیه باید منتقل گردد، چون کنگره نمی تواند کار قوه قضائیه در محاکمه افراد معمولی را انجام دهد و پس از پایان ریاست جمهوری دیگر ترامپ از مصونیت سیاسی قبلی برخوردار نمی باشد و باید مانند هر شهروند آمریکایی دیگر در دادگاه ها محاکمه گردد.

علت حضور زیردریایی بیگانه در رزمایش ایران چه بود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
علت حضور زیردریایی بیگانه در رزمایش ایران چه بود؟

به هر صورت در صورتی که ترامپ محکوم گردد علاوه بر اینکه وی حقوق اجتماعی خود برای کاندیدا شدن را از دست می دهد وی مزایای زیادی را از دست خواهد داد از جمله حقوق ما دام العمر رئیس جمهوری های آمریکا و مزایای داشتن دفتر و دستک مستقل و همچنین داشتن حمایت فدرال و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا.

این نکته آخر بسیار مهم است چون در آن صورت هم ترامپ در سطح بین المللی مورد پیگرد محاکم ایران و عراق خواهد بود و هرجا که اینترپل بتواند باید او را بازداشت کند و همچنین حتی ممکن است افرادی تصمیم بگیرند وی را به جزای اعمالی که در دوره ریاست جمهوری اش انجام داده، از جمله ترور شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس و رفقایشان برساند.

با توجه به این شرایط ترامپ امروزه شدید تر از دیروز به لابی های یهودی و صهیونیست در آمریکا نیاز دارد تا اجازه ندهند چنین اتفاقی رخ دهد و پس از پایان ریاست جمهوری اش مجلس نمایندگان به دنبال محاکمه قضائی او نباشد.

همین مورد کافی است تا متوجه شویم تا لحظه آخر خطر ترامپ سر جایش هست و به این دلیل ایرانی ها می خواهند نشان دهند که هزینه هر حمله ای به آنها سنگین خواهد بود.

20. بدین ترتیب قربانیان بالقوه بیش از 100 نفر نمی‌شد - اسپوتنیک ایران
جرا ترامپ حمله به تاسیسات ایرانی را منتفی کرد؟

اما وقتی بحث برنامه هسته ای را مطرح می کنیم مساله چیزی دیگر است.

علیرغم اینکه بایدن اعلام کرد که تصمیم دارد بدون هیچ شرط و شروطی به برجام برگردد اما از همین حالا برخی از رهبران اروپایی ساز جدا می زنند و ادعا دارند که نیاز به مذاکرات مجدد و گنجاندن برنامه موشکی و نفوذ ایران در منطقه به این مذاکرات می باشد.

از سوی دیگر برای دولت ایران مهم این نیست که آمریکا به برجام برگردد بلکه مهم این است که آمریکا برجام را اجرا کند.

عملا یعنی تحریم ها را کاملا رفع کند.

خوب اگر ایرانی ها هیچ برگه ای برای چانه زنی نداشته باشند بدیهی است که طرفهای مقابل به دنبال امتیاز گیری خواهند بود.

به همین دلیل ایرانی ها شروع کرده اند برگه های مهم خود را جمع کنند تا اگر بنا به چانه زنی های جدید باشد این برگه ها را در اختیار داشته باشند.

همزمان ایرانی ها می خواهند به طرف مقابل گوشزد کنند که در زمینه های فناوری موشکی به جایگاهی رسیده اند که دیگر قابل برگشت نمی باشد و طرف مقابل باید همین ای که هست را بپذیرد.

نیویورک تایمز: ترامپ قصد حمله به تأسیسات هسته ای ایران را داشت - اسپوتنیک ایران
نیویورک تایمز: ترامپ قصد حمله به تأسیسات هسته ای ایران را داشت

ماجرا دقیقا مشابه زمانی است که کشورهای غربی اصرار داشتند ایران حق غنی سازی اورانیوم را ندارد اما ایرانی ها غنی سازی را به بالای 20% رساندند تا طرف مقابل مجبور شود حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد.

امروزه دیگر نمی توان حق و حقوق ایران در تولید تسلیحات دفاعی مخصوصا موشکی و یا پهبادی و یا ... را نادیده گرفت و کشورهای ذیربط مجبور می باشند از این پس ایران را به عنوان عضوی از کلوپ تولید کنندگان تسلیحات پیشرفته بپذیرند.

اگر هم آقای بایدن واقعا می خواهد مشکلات با ایران را حل کند به نظر می آید بهتر می باشد که بدون هیچ شرط و شروطی ابتدا تعهدات آمریکا در برجام مخصوصا رفع تحریم ها را اجرا کند و بعد از ایران توقع داشته باشد تعهدات خود در برجام را اجرا کند.

اگر هم بنا باشد گفتگو و یا مذاکرات جدیدی شروع شود طرف های مقابل باید متوجه شوند که ایرانی ها همه چیز را از صفر شروع خواهند کرد و نه اینکه تصور کنند خوب یک مرحله به جلو رفتیم و ایرانی ها برجام را اجرا کردند حالا باید وادارشان کنیم خواسته های پسا برجامی ما را اجرا کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала