گزارش و تحلیل

چکشی در هم کوبنده استحکامات غرب

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر چکشی در هم کوبنده استحکامات غرب
چکشی در هم کوبنده استحکامات غرب   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین خودروهای جنگی پشتیبانی از تانک ها - ترمیناتور و تانک های تی 90 وارد ارتش روسیه می شوند.

اسپوتنیک به نقل از مجله هفتگی اشترن چاپ آلمان می نویسد: خودروی زرهی    ترمیناتور  یا "تانک پوتین" که در غرب هیچ مشابهی ندارد، برای نبردهای شهری در نظر گرفته شده است که در آن تانک های معمولی موثر نیستند.

تانک تی 90  Proryv یک نسخه کاملاً مدرن از تانک دوران جنگ سرد است. به همین ترتیب، بوندسور آلمان تانک قدیمی "لئوپارد II" را نوسازی کرد. تانک تی 90 با وجود هزینه کم ، تجهیزات جدیدی را از سوپر تانک تی 14 به دست آورد و از توانایی رزمی بالایی برخوردار است. بر خلاف آن تانک گران قیمت آرماتا تی  14 در دسته های کوچک تولید می شود.

 ترمیناتور یک توسعه کاملا روسی صرفا برای نبردهای شهری طراحی شده است. ترمیناتور نام خود را مدیون برجک بسیار مسلح است. شاسی خودرو عموماً شبیه تی 90  است ، اما برجک آن توپی با لوله بلند را ندارد.  ترمیناتور به جای یک توپ، طیف وسیعی از سلاح ها را در اختیار دارد.

به جای آن ، برجک آن  شبیه یک ربات از فیلم های ترمیناتور است. در مدل قبلی از بدنه تانک تی 72 استفاده می شد. این بدنه های "قدیمی" تولید را ارزان تر کرده اند ، زیرا در روسیه تعداد بی شماری از تانک های قدیمی ذخیره شده است. نام کامل "ترمیناتور" - "خودروی رزمی پشتیبانی تانک" یا BMPT است. چرا روس ها به آن نیاز دارند؟ ترمیناتور قدرت شلیک فوق العاده ای دارد. تسلیحات آن از چهار موشک هدایت شونده ضد تانک 9M120 Attack ، دو توپ 30 میلیمتری 2A42 و یک مسلسل کواکسیال 7.62 میلی متری (PKTM) تشکیل شده است. سامانه موشکی ضد تانک می تواند اهدافی را که تا شش کیلومتر دور هستند، هدف قرار دهد. یکی از ویژگی های بارز تی 90 قدرت مانور بالای آن است ، علاوه بر این ، اکنون به موتور قدرتمندتری مجهز شده است. سرعت ترمیناتور می تواند تا 60 کیلومتر در ساعت باشد.

ارزیابی تانک «تی -90» روسی - اسپوتنیک ایران
ارزیابی تانک «تی -90» روسی

نبرد های شهری

ترمیناتور برای همراهی و حمایت از تانک ها و پیاده نظام در مناطق شهری طراحی شده است. این تانک بر اساس تجربه جنگی حاصله از جنگ شوروی و افغانستان ، جنگ اول چچن و نبردها درسوریه توسعه یافته است. در داخل مناطق شهری با خیابان های باریک ، تانک های معمولی اغلب حتی نمی توانند برجک را بچرخانند و توانایی دفاع از پیاده نظام را از دست می دهند. و اما ترمیناتور لوله طولانی ندارد و سرعت چرخش برجک و سرعت شلیک آن بسیار بیشتر از تانک های معمولی است. ترمیناتور با داشتن یک مجموعه غنی از سلاح ، می تواند دشمن را در مناطق وسیع سرکوب کند. تانک های معمولی در درجه اول برای مقابله با تانک های دشمن طراحی شده اند. و در مبارزه با شبه نظامیانی که سلاح های زرهی خود را ندارند ، وسایل نقلیه مانند ترمیناتور بسیار موثرتر هستند. سربازان اسد در نبردهای زمینی از مسلسل های ضد هوایی قدیمی ZSU-23-4  Shilka استفاده کردند و حتی توپ های خودکار آنها نیز بسیار موثرتر از تک شلیک های یک تانک جنگی بود.

در ماه دسامبر، تلویزیون دولتی روسیه آزمایشات آخرین نسخه BMPT را در اورال نشان داد. سرهنگ آندره سیگارف ، معاون فرمانده لشکر تانک گفت: "منحصر به فرد بودن این تانک در این است که می تواند به طور همزمان با تمام انواع سلاح های خود  سه گروه هدف را نشانه گیری کند."

آزمایشات یگانه  تانک در جهان با قابلیت حرکت هم در آب و هم در خشکی  - اسپوتنیک ایران
آزمایشات یگانه تانک در جهان با قابلیت حرکت هم در آب و هم در خشکی

 ارتش تانک گارد یکم  

پس از آزمایش، اولین دسته از تانک های جدید به ارتش تانک گارد یکم منطقه نظامی غربی تحویل داده شد. چند سال پیش، این ارتش مدرنیزه شد و به نام یکی از واحدهای برجسته جنگ جهانی دوم نامگذاری گردید. واحدهای آن اولین واحدهایی هستند که به جدیدترین سلاح ها مجهز شده اند. آنها یک دستگاه تانک تی 14 و سایر وسایل نقلیه ساخته شده روی سکوی آرماتا را دریافت کردند. در تشکیل این ارتش، از جمله ، لشکر تانک "تامان" قرار دارد.

ارتش یکم گارد تانک غرب را بسیار نگران می کند و توسط آن به عنوان یک واحد تهاجمی تلقی می شود. مطبوعات روسی آن را "چكشی كه هرگونه دفاع و استحکامات را در هم خواهد کوبید" نامیدند. این واقعیت که اکنون به ترمیناتورها نیز مجهز خواهد شد ، نگرانی کارشناسان غربی را افزایش داده است. دکترین تانک در دوره جنگ سرد عملیات در مناطق آزاد را که می توان در آنجا نبردهای پرتحرکی انجام داد، در نظر داشت. همانطور که سلاح هایی مانند ترمیناتور نشان می دهد ، ارتش روسیه فهمیده است که جنگ ها به طور فزاینده ای به مناطق شهری منتقل می شوند. می توان فرض کرد که به این خاطر ترمیناتور نیز به جنس صادراتی اول تبدیل می شود. طبق گزارش های رسیده از روسیه ، برنامه هایی برای قرار دادن برجک روی یک تانک چرخدار وجود دارد. این امر باعث افزایش بیشتر قدرت مانور و توانایی جنگی چنین تانکی می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала