گزارش و تحلیل

غرض ورزی پامپئو نسبت به ایرانی ها

© Flickr / Gage Skidmoreغرض ورزی پامپئو نسبت به ایرانی ها
غرض ورزی پامپئو نسبت به ایرانی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا آقای پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده اظهار داشتند که برخی رهبران القاعده در ایران حضور دارند و فعالیت های این تشکیلات را از ایران هدایت می کنند.

اسپوتنیک - البته احتمالا بیشترین کسی که باید از تحرکات القاعده خبر داشته باشد خود آقای پمپئو باید باشد، شخصی که سالها عهده دار ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده و چه کسی است که نداند القاعده ساخته و پرداخته همان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا است، تشکیلاتی که به بهانه مبارزه با حضور شوروی سابق در افانستان توسط آمریکا و متحدین اش رسما ایجاد و حمایت شد.

پمپئو - اسپوتنیک ایران
پمپئو: اطلاعات ارتباط ایران با القاعده را افشا می کنم

بدیهی است با وجود حدود یک هزار کیلومتر مرز فیما بین ایران و افغانستان و اینکه چند ملیون شهروند افغانی به صورت رسمی و غیر رسمی در ایران حضور دارند هیچ بعید نیست که برخی از اعضای القاعده نیز لابلای این افراد وارد ایران شده باشد اما همه می دانند که به دلیل اختلافات ایدئولوژیک فیما بین ایدئولوژی حاکم بر ایران وایدئولوژی و تفکر القاعده، در صورتی که افرادی از تشکیلات القاعده در ایران حضور یابند و مجامع امنیتی ایران مطلع شوند قطعا آنها را بازداشت و زندان خواهند کرد، چون به هر حال این افراد تهدیدی برای امنیت ملی ایران به شمار می آیند.

اما نباید فراموش کرد که پس از ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی ایران رسما اعلام کرد که هر کس بخواهد با آمریکا در منطقه مبارزه کند می تواند روی کمک ایران حساب باز کند.

یعنی هر گروهی در افغانستان یا در منطقه بخواهد برای آزادی سرزمین خود از اشغال آمریکایی ها مبارزه کند ایران حاضر است به آن کمک کند.

به این ترتیب احتمال دارد برخی گروه ها با عناوین مختلف بخواهند برای اخراج آمریکایی ها از افغانستان فعالیت کنند و از کمک ایران و دیگر کشورهای مخالف حضور آمریکایی ها در افغانستان مانند چین و روسیه هم برخوردار گردند.

پاسخ ظریف به دروغ های جنگ افروزانه پمپئو  - اسپوتنیک ایران
پاسخ ظریف به دروغ های جنگ افروزانه پمپئو

طبق همه معاهده های بین المللی مقاومت حق ملت ها است و طبق همه همین مقررات و معاهدات آمریکا در افغانستان و عراق و سوریه اشغالگر به حساب می آید، اشغالگری که رسما حرمت حکومت های این کشورها را نیز مراعات نمی کند و مهمان رسمی آنها را ترور می کند، شهروندان بی گناه را قتل عام می کند به زن و بچه و افراد غیر مسلح رحم نمی کند، عروسی را به عزا تبدیل می کند و حتی به عزاداری مردم رحم نمی کند و...

اینکه مردمان این کشورها بخواهند از حریم سرزمین خود دفاع کنند و بر علیه اشغال سرزمین خود توسط آمریکا مقاومت کنند امری غیر منطقی به حساب نمی آید.

به هر حال امروزه آمریکایی ها در مناطقی حضور دارند که انتقام برای خون حرف اول را میان مردم می زند وصدها هزار نفر در صدد انتقام از آنها می باشند.

این حق مسلم مردم افغانستان و عراق و سوریه و... است.

اینکه آمریکایی ها بخواهند مسئولیت هرگونه مقاومت بر علیه خود را به گروه های تروریست نسبت دهند و مقاومت بر علیه اشغال را تروریسم بخوانند امری عجیب است، عجیب تر از آن این است که جامعه جهانی حاضر باشد حتی به حرف های چنین افرادی گوش دهد.

واکنش ها به سخنان پمپئو درباره تبدیل ایران به پایگاه جدید گروه القاعده  - اسپوتنیک ایران
واکنش ها به سخنان پمپئو درباره تبدیل ایران به پایگاه جدید گروه القاعده

افرادی که جزو دولتی به حساب می آیند که رییس جمهوری آن حتی تشویق به خشونت بر علیه سیستم حاکمه کشور خود می نماید و طرفداران او قلب به اصطلاح دمکراسی در کشورش را هدف قرار می دهند، بعد توقع دارید آنها به فکر دمکراسی و مردم سالاری در دیگر کشورها باشند.

البته مشخص است که تیم آقای ترامپ تلاش دارند قبل از به قدرت رسیدن آقای بایدن در راه او سنگ اندازی کند و تحریم هایی به بهانه تحریم برای حمایت از تروریسم بر علیه ایران وضع کنند.

مشخص است هدف این می باشد که وقتی آقای بایدن سر کار بیاید اگر تحریم های هسته ای که ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت است را بردارد این رفع تحریم ها مشمول تحریم های حمایت از تروریسم نشود و آنوقت تحریم ها بر علیه ایران به بهانه دیگر باقی بماند.

واکنش وزارت خارجه ایران به ادعای پمپئو - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه ایران به ادعای پمپئو

البته آقای بایدن به عنوان رییس جمهوری می تواند یک فرمان اجرایی صادر کند که این تحریم های کذایی را نیز رفع کند ولی خوب تیم ترامپ شرط بندی می کنند بایدن به این راحتی ها حاضر نباشد این تحریم ها را رفع کند و به این ترتیب هرگونه تعامل با ایران به هم بخورد.

امری که مشخص است این می باشد که دلیل این رفتارهای آقای پمپئو منافع آمریکا نیست بلکه منافع جیب خودش و آقای ترامپ است و احتمالا در اجلاس نیوم که در عربستان سعودی فیما بین پمپئو و نتانیاهو و بن سلمان برگزار شده وی نیز به شکلی تشویق شده تا لحظه آخر باقی ماندن ترامپ در قدرت هرگونه سنگ اندازی ای که امکان داشته باشد در قبال احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا و حل اختلافات فیما بین این دو کشور قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала