گزارش و تحلیل

دیوار بلند بی اعتمادی رهبر ایران به آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دیوار بلند بی اعتمادی رهبر ایران به آمریکا
دیوار بلند بی اعتمادی رهبر ایران به آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله خامنه ای، رهبر ایران مشکلی با برداشته شدن تحریم ها ندارد، بلکه اعتمادی به آمریکا ندارد.

اسپوتنیک - آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در خصوص تحریم های آمریکا گفت: رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی ‌سازی آن به دست خودمان است. بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم.

  رهبر ایران: هنر برخی مسئولان این است که هم‌صدایی ملت را تکه‌تکه کنند - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: هنر برخی مسئولان این است که هم‌صدایی ملت را تکه‌تکه کنند

فواد ایزدی، کارشناس مسایل آمریکا، عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، به خبرنگار اسپوتنیک گفت:

یک خوشبینی نسبت به دولت بایدن در برخی از محافل در ایران وجود دارد و برخی گمان می کنند که با آمدن بایدن، مشکلات کشور حل خواهد شد که واقعیت ندارد و به نظر هدف رهبر انقلاب تعدیل این خوشبینی بوده است. ایشان با رفع و برداشتن تحریم ها مشکلی ندارند، بلکه به آمریکا، چه دولت اوباما باشد و چه دولت ترامپ و یا بایدن، اعتمادی ندارند. چون همه آنها سوابق بدی داشته اند و بایدن نیز جزیی از این مجموعه ها بوده. از اینرو سابقه عملکرد آمریکا، باعث بدبینی شدید به این کشور شده است.

همانطور که آقای روحانی، رئیس جمهور ایران گفتند، توافقی به نام برجام بوده که هر گاه آمریکایی ها خواستند، می توانند به برجام برگردند، که در صورت بازگشت آنها، ایران نیز به این توافق باز می گردد. اگر نخواستند، برنگردند و در حال حاضر بحث مذاکره ای مطرح نیست، به این دلیل پیش از این سال ها مذاکراتی صورت و توافق هایی نیز حاصل شد.

جو بایدن علاقه دارد که امتیازات بیشتری از ایران بگیرد و به این نتیجه رسیده است که سیاست فشار حداکثری در قبال ایران جواب نمی دهد و با این روش از ایران نمی توان امتیاز گرفت و ممکن است بخواهد این سیاست را تغییر دهد، اما نه به خاطر حل اختلاف با ایران بلکه بدنبال بدست آوردن امتیازات بیشتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала