گزارش و تحلیل

مواظب باشید ایران قورتتان ندهد

© AP Photo / Ronald Zakمواظب باشید ایران قورتتان ندهد
مواظب باشید ایران قورتتان ندهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز آقای علی اکبر رائفی پور داستانی را تعریف می کرد که دلم نیامد برای دیگران بازگو نکنم.

اسپوتنیک - گویند زمانی که رستم می خواست به دنیا بیاید قابله ها هر کاری کردند رستم را از شکم مادر بیرون بکشند رستم با قدرت بیشتر آنها را می کشید و در نهایت مجبور شدند که وی را با شگرد رستمینه (سزارین) به دنیا بیاورند.

خطیب زاده خطاب به سفیر ترکیه: بنا کردن سیاست خارجی‌ بر خیالات، خردمندانه نیست - اسپوتنیک ایران
خطیب‌زاده: به سفیر ترکیه گفته شد بنا کردن سیاست خارجی‌ بر خیالات خردمندانه نیست

شاید این داستان شاهنامه تخیلی باشد اما واقعیت آن این است که ذات ایرانی ها رستم وار است.

طی حداقل چهل سال گذشته ملاحظه کرده ایم هر وقت که صحبت از توطئه بر علیه ایران و ایرانیان پیش می آید، علیرغم همه توطئه چینی های دشمنان و هزینه های کلان آنها که فقط طبق گفته ترامپ آمریکا هشت هزار میلیارد دلار هزینه کرده، در نهایت این ایرانیان هستند که موفق می شوند دیگران را به سمت خود بکشند.

آمریکایی ها و متحدینشان طالبان را تاسیس کردند تا یک ایدئولوژی بر علیه ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایجاد کرده باشند اما در نهایت می بینیم امروزه صحبت از روابط دوستی طالبان با ایران می شود.

آنها صدام حسین را تشویق کردند تا به ایران حمله کند ولی در نهایت صدام حسین هواپیماهای جنگی خود را به ایران فرستاد تا آمریکایی ها نابود نکنند و امروزه بر کسی پوشیده نیست که در عراق این ایران است که حرف اول را می زند.

آنها تلاش کردند با ایجاد فتنه میان ایرانی ها و یمنی ها این دو را از هم دور کنند اما امروزه مشاهده می کنیم یمنی ها به دوست و متحد ایران تبدیل شده اند، نه فقط شیعیان یمن بلکه همه مردم یمن از اقوام و مذاهب مختلف.

آنها تلاش کردند فلسطینی ها را از ایران دور کنند و در میان آنها جدایی بیاندازند و حتی در جنگ های سوریه فلسطینی ها را در مقابل متحدین ایران قرار دهند تا این دشمنی ریشه دار و خونی شود، اما مشاهده می کنیم که امروزه فلسطینی ها از همه گروه ها متحد ایران شده اند.

همین ماجرا حتی درباره سوریه نیز صدق می کند، و شاید برخی ندانند که در دوره ای آنها تلاش کردند با تطمیع سوریه این کشور را از ایران دور کنند و همین آقای اردوغان شام و نهار یا سر سفره بشار الاسد بود و یا بشار الاسد سر سفره او، ولی در نهایت چه شد؟ امروز سوریه متحد ایران است.

وزارت امور خارجه ایران، سفیر ترکیه را فراخواند - اسپوتنیک ایران
وزارت امور خارجه ایران، سفیر ترکیه را فراخواند

در لبنان آنها تلاش کردند میان اهل تسنن و تشیع فتنه ایجاد کنند و همچنین به دنبال فتنه مسلمان و مسیحی رفتند تا ایران و متحدین ایران را از میدان دور کنند اما در نهایت ایرانی ها که زمانی فقط به متحدین شیعه خود در لبنان محدود بودند توانستند گروه های دیگر از اهل تسنن گرفته تا مسیحی ها را جذب کنند و امروزه متحدین ایران در لبنان محصور به اهل تشیع نیستند.

بر کسی پوشیده نیست که تئوری تقسیم مجدد منطقه که توسط برخی آمریکایی های صهیونیست تدوین شده این روزها در منطقه به اوج خود رسیده و راهکار جدیدی که اینها پیش گرفته اند استفاده از جریان های تجزیه طلب قومی است.

قطعا آنهایی که به دنبال تحریک ماجراهای تجزیه طلبی هستند هم عوامل این سیاست ها می باشند و وقتی دیدند تفکرات و ایدئولوژی مذهبی آنها پاسخگو نیست و نمی تواند با ایدئولوژی اسلامی ایران مقابله کند حال به دنبال راه انداختن تفکرات تجزیه طلبانه می باشند.

اینکه برخی تصور کنند که با تحریک نژاد پرستی می توانند به تجزیه طلبی ایران کمک کنند تصور بسیار اشتباهی است.

خیلی نباید مست پیروزی های واهی باشند.

باید حواسشان بسیار جمع باشد و با تاریخ خود و ایران نگاه کنند تا متوجه شوند چنین تحرکاتی ممکن است در نهایت منجر به رستمینه شود یا اینکه ایران آنها را در خود قورت دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала