گزارش و تحلیل

ظهور قاتل جنگنده اف - 35 در روسیه

اشتراک
روسیه سال آینده کار بر روی پیشرفته ترین سامانه پدافند موشکی را به اتمام خواهد رساند.

اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست آمریکا: برای سال 2020 تکمیل سامانه پدافند موشکی  S-500 برنامه ریزی شده است.  سپهبد آندره یودین فرمانده نیروی هوایی روسیه، ​​در مصاحبه ای با روزنامه کراسنایا ازوزدا ارگان وزارت دفاع  این کشور، گفته است.

تاکنون مجموعه S-400 Triumph روسی یکی از بهترین سامانه های موشکی ضد هوایی استراتژیک امروز در جهان محسوب می شد. این سکوی مجهز به موشک های زمین به هوا برای محافظت در برابر حملات هوایی در صورت انجام این حملات با استفاده از موشک های کروز ، موشک های بالستیک تاکتیکی و عملیاتی و همچنین موشک های میان برد در محیطی با سیستم های الکترونیکی خاموش کننده فعال، طراحی شده است. علاوه بر این ، از این مجموعه می توان برای ضربه زدن به اهداف زمینی نیز استفاده کرد. مجتمع های S-400 در سال 2007 مورد بهره برداری قرار گرفتند ، اما ارتش روسیه در حال حاضر کار بر روی جایگزینی احتمالی و ایجاد S-500 را آغاز کرده است.

امسال یوری بوریسوف ، معاون نخست وزیر روسیه در همایش بین المللی نظامی - فنی "ارتش -2020" ، که در نزدیکی مسکو برگزار شد، گفت که سامانه های S-500 قبلاً تحت آزمایش های دولتی قرار گرفته اند و همچنین برای  آغاز کار تولید سریال خرید قطعات لازم در حال انجام است.

آمریکا قانونی در مورد تهدید S-400 برای جنگنده های F-35 آماده می‌کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا قانونی در مورد تهدید S-400 برای جنگنده های F-35 آماده می‌کند

همانطور که از داده های منتشر شده بر می آید، اولین آزمایش های S-500 در سال گذشته انجام شده است و در هنگام پرتاب های آزمایشی ، این سیستم موشکی ضد هوایی جدید روسی ، هدفی را که در فاصله 481.2 کیلومتری واقع شده بود ، منهدم کرد. این 80 کیلومتر بیشتر از توانایی های   همه سیستم های موجود از این نوع در جهان است.

طبق اطلاعات موجود، سامانه S-500 می تواند حداکثر ده کلاهک بالستیک را که با سرعتی بیش از شش کیلومتر (چهار مایل) در ثانیه پرواز می کنند ، شناسایی و به طور همزمان مورد حمله قرار دهد. این سکوی دفاع موشکی همچنین می تواند از چند رادار برای ردیابی اهداف مختلف از جمله رادارها برای شناسایی همزمان هواپیماها ، هلی کوپترها ، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک ها استفاده کند. پیش بینی می شود که این مجموعه از رادار کنترل نبرد 91N6A (M) استفاده کند که نسخه پیشرفته ای از رادار شناسایی و هدفگیری 96L6 است. از رادار جدید چند حالته 76T6 و رادار رهگیری 77T6 نیز استفاده خواهد شد. انتظار می رود برد آن 600 کیلومتر و زمان پاسخگویی آن در منطقه سه تا چهار ثانیه باشد، یعنی حدود شش ثانیه سریعتر از S-400 باشد. نمایندگان Almaz-Antey ، سازنده آن ، حتی می گویند که S-500 قادر خواهد بود ماهواره ها را در مدار پایین و همچنین برخی از انواع سفینه های فضایی را در فضای نزدیک زمین سرنگون کند. همچنین گفته می شود که مجموعه S-500 وسیله موثری برای مبارزه با جنگنده هایی مانند F-35 خواهد بود ، اما هنوز مشخص نیست که روسیه در ده سال آینده چه تعداد از این سیستم را می تواند تولید کند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اخیراً اعلام کرد که تحویل  سامانه های بسیار مدرن  S-500  به نیروی مسلح  در سال جاری آغاز می شود، در حالی که برنامه های تحویل سریال برای سال 2025 تهیه شده است. در روسیه ، از سال 2017   شروع به آموزش متخصصان برای کار بر روی این مجتمع ها در آکادمی نظامی دفاع هوافضا در Tver کردند.

به نظر می رسد که روسیه هنوز از برنامه کار برنامه ریزی شده عقب است، بنابراین در حال حاضر ارتش روسیه همچنان سیستم دفاع هوایی S-400 را دریافت می کند. در ماه سپتامبر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو هنگ دفاع هوایی منطقه نظامی شرقی به سکوهای Triumph مجهز می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала