گزارش و تحلیل

ایران خواستار بیانیه و موضع گیری صریح شورای امنیت است

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران خواستار بیانیه و موضع گیری صریح شورای امنیت است
ایران خواستار بیانیه و موضع گیری صریح شورای امنیت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در منطقه ای که متحدان آمریکا در خانه های شیشه ای اند، سنگ اندازی به ایران حماقت محض است.

اسپوتنیک - عباس گلرو، نماینده مجلس، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در رابطه با ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ ای ایرانی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: این اقدام از منظر حقوق بین‌الملل یک اقدام تروریستی و جنایتکارانه است که بر خلاف منشور سازمان ملل اقدامی در خاک یک کشور دیگر انجام شده است.  عاملان و تصمیم‌ گیرندگان این اقدام تروریستی در خارج از کشور هستند که در راس این اقدام تروریستی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند و عوامل آنها در این اقدام مباشرت کردند.

رئیس جمهور ایران: پاسخ ترور شهید فخری زاده به موقع می دهیم - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران: پاسخ ترور شهید فخری زاده را در زمان مناسب می دهیم

 عباس گلرو در رابطه با  موضع گیری سازمان ملل متحد  پیرامون  ترور شهید فخری زاده بیان کرد:این اقدام جنایتکارانه نقض صریح قوانین و حقوق بین‌الملل و منشور حقوق  ملل متحد است.

سازمان ملل متحد باید از این سکوت و انفعال خارج شود، موضع سازمان ملل و سخنگوی این سازمان فقط ابراز نگرانی بوده که کفایت نمی کند سازمان ملل متحد باید در سطح دبیرکل موضع‌ گیری جدی انجام دهد، همینطور اعضای شورای امنیت, به استثنای آمریکا که در این موضوع دست دارد, باید صراحتاً موضع خود را در دفاع از منشور سازمان ملل اتخاذ کنند این انتظاری است که مردم ایران از این نهاد بین‌المللی و کشور ها به ویژه اعضای دائمی شورای امنیت دارند. کشورهای عضو سازمان ملل باید در مقابل این اقدام جنایتکارانه موضع قوی بگیرند. در غیر این صورت سکوت و بی عملی جامعه جهانی به معنای تایید این اقدام جنایتکارانه تلقی میشود که بازتاب و پیامد های خطرناکی برای همه خواهد داشت. انتظار ما این است که این اقدام محکوم شود و شورای امنیت سازمان ملل بیانیه بدهد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی واکنش محکم و متناسب جمهوری اسلامی ایران در مقابل ترور شهید فخری زاده را مطالبه مردم این کشور دانست و اظهار داشت:  باید اقدامی جدی و قاطع صورت بگیرد نباید از کنار این حادثه گذر کرد. نتانیاهوی جنایتکار  بداند که پیامد های این جنایت آشکار و نقض قوانین بین المللی برای شخص او و رژیم صهیونیستی جدی است و ما به هیچ وجه کوتاه نمی آییم. ما به نیروهای امنیتی و نظامی خود ایمان کامل داریم. دستگاه‌ های اطلاعاتی و امنیتی ما هوشیار هستند و وضعیت را رصد و ارزیابی می‌ کنند یقینا نیز پاسخی خواهند داد که رژیم صهیونیستی از این کردار خود پشیمان شود من به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی به رژیم صهیونیستی و مزدوران این رژیم در منطقه اعم از برخی حکومت‌ ها و یا جریان‌ های تروریستی اعلام می‌ کنم که این حادثه با صبر و صبوری ملت شریف ایران اشتباه گرفته نشود. این موضوع قابل اغماض و گذشت نیست و جمهوری اسلامی ایران پاسخی قاطع در فرصتی مناسب خواهد داد تا نیرو های تبهکار و خارج از قانون بدانند که هر اقدامی واکنش و پاسخ متقابل و متناسب را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر پاسخ قاطع  ایران به ترور شهید فخری زاده اهداف این اقدام را اینگونه توصیف کرد:این اقدام تروریستی در خاک ایران انجام شده و پاسخ قاطع و متناسب با آن نیز باید توسط عاملان و طراحان آن دریافت شود. هر گونه حمله تروریستی نسبت به ایران حماقت محض است؛ در منطقه‌ ای که متحدان آمریکا در خانه های شیشه ای زندگی می کنند سنگ انداختن به کشوری با یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع وسعت و با مردمی آگاه و مقاوم, حماقت محض است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала