گزارش و تحلیل

ریاض به استفاده از فرصت های قرن جدید دعوت کرد

© AFP 2023 / Mandel Nganریاض به استفاده از فرصت های قرن جدید دعوت کرد
ریاض به استفاده از فرصت های قرن جدید دعوت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلسهG20 در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار شد. ریاست اجلاس را ریاض بر عهده داشت.

اسپوتنیک به نقل از الشرق الاوسط می نویسد: پادشاه عربستان سعودی پیام های استراتژیکی را به رهبران کشورها در مورد همه ساکنان کره زمین ارسال کرد. وی سخنان پایانی خود را در نشست G20 به ریاست عربستان سعودی ایراد کرد.

ملک سلمان در سخنرانی پایانی خود بر اهمیت حفظ کره زمین تأکید کرد: "ما در گروه 20 مسئولیت داریم و باید تلاش کنیم تا افق های جدیدی برای همکاری ایجاد نمایم. هدف مشترک ما استفاده از فرصتهای قرن بیست و یکم است." پادشاه عربستان  سعودی خواستار حفظ سیاره ما شد: جو، منابع آب، مردم، زمین و همه موجودات زنده در آن. این چطور خواهد بود؟ پاسخ اینجا است.

ملک سلمان گفت: "ما به دستاوردهای G20 ، که توانایی شکل گیری یک چشم انداز بلند مدت برای پاسخگویی به چالش های آینده ، استفاده از فرصت های جدید و رفع موثر چالش های فوری را نشان داده است، تکیه خواهیم کرد."

"ما آماده همکاری با کلیه ذینفعان از جمله: سازمان های جامعه مدنی ، بخش خصوصی ، مراکز و موسسات منطقه ای و بین المللی فکری هستیم."

وجود منابع مختلفی که بر تفکر عمومی تأثیر می گذارند، نتیجه عالی را تضمین می کند  و در اصل راه حل این است: ضروری است که تلاش های کل جامعه جهانی به خاطر حفظ بشریت متحد شود.

سال جاری بدون استثنا برای کل بشریت دشوار بود. مشکلات همه کشورها را در بر گرفته است: ثروتمند و فقیر ، بزرگ و کوچک.

G20 گروهی از 20 اقتصاد پیشرفته در جهان است. هدف از نشست G20 تقویت هماهنگی بین المللی برای تثبیت اقتصاد جهانی به خاطر همه مردم کره زمین است. در این سال ، محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی یک نشست آنلاین "استثنایی" را به جای دیدار حضوری در ریاض پیشنهاد کرد. اجلاس G20 در اواسط سال و سپس در پایان سال برگزار شد. برگزاری اجلاس سران در ریاض در اوج شیوع ویروس کرونا می تواند علاوه بر تهدیدات جدی امنیتی در خاورمیانه و سایر مناطق ، یک موفقیت بزرگ قلمداد شود. همچنین شایان ذکر است که موفقیت عربستان سعودی در اجرای برنامه های اقتصادی ، سیاسی و زیست محیطی با هدف منافع جمعیت کشورهای G20 و بقیه مردمان جهان وجود دارد.

چالش ها فرصت های جدیدی را به همراه دارد. در سال 2020 ، نشست G20 به صورت آنلاین و در وسط بیماری همه گیر ویروس کرونا برگزار شد که سطح عالی زیرساخت ها ، تدارکات و کارهای اداری عربستان را نشان می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала