گزارش و تحلیل

نقشه های ترامپ برای ایران

© Carlos Barriaنقشه های ترامپ برای ایران
نقشه های ترامپ برای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظاهرا کینه شتری ترامپ علیه ملت ایران تمامی ندارد و وی تصمیم دارد تا قبل از پایان قدرت اش در کاخ سفید هر آنچه در توان دارد علیه ایران انجام دهد.

برخی باور دارد که لابی های صهیونیستی در آمریکا به وی وعده وعید هایی داده اند که اگر این کارها را انجام دهد ممکن است در روند بهم زدن انتخابات در آمریکا از طریق تایید تقلب در این کشور کمک کنند و اسنادی را در اختیار او قرار دهند که وی بتواند از طریق دادگاه عالی انتخابات برخی ایالت هایی که به او رای نداده اند را ابطال کند و یا اینکه به او کمک کنند تا نتیجه آرا را دست کاری کند.

کارشناس علت تصمیم ترامپ برای خروج چندین واحد پنتاگون از سوریه را توضیح داد - اسپوتنیک ایران
کارشناس علت تصمیم ترامپ برای خروج چندین واحد پنتاگون از سوریه را توضیح داد

به هر حال قدرت این لابی ها در آمریکا بر کسی پوشیده نیست و شاید ترور جان اف کندی که حاضر نشد با آنها همراهی کند و یا اینکه بحث انتشار فیلم های مربوط به آقای بیل کلینتون و خانم مونیکا لوینسکی بخش کوچکی از قدرت و نفوذ این لابی ها در ساختار حاکم آمریکا باشد.

بسیاری متوجه بحث رابطه نا مشروع آقای کلینتون و مونیکا لوینسکی بودند اما کسی این بحث را مطرح نکرد که چه افرادی اینقدر قدرت داشتند تا از داخل دفتر رئیس جمهوری آمریکا فیلم گرفته اند یا مکالمات صوتی رئیس جمهوری را ضبط کنند و چگونه خانم لوینسکی که یک کا آموز یهودی بود اینقدر به بیل کلینتون نزدیک شد.

به صورت تاریخی معروف است که صهیونیست ها برای محقق نمودن اهداف خود از ابزار زنان علیه مردانی که در مقابل زنان ضعف دارند نهایت سوء استفاده و بهره را می برند و خوب شاید همه جریان خانم تسیبی لیبنی وزیر خارجه اسبق اسرائیل که افتخار می کرد به عنوان جاسوس موساد با تعداد زیادی شخصیت های سیاسی عرب واروپایی رابطه جنسی برقرار کرده بود را شنیده باشند.

به هر صورت آنهایی که با شخصیت ترامپ آشنایی دارند به خوبی می دانند که وی توانایی پذیرفتن شکست را ندارد و شکست اخیر در انتخابات آمریکا برای وی بسیار سنگین تمام شد و وی حاضر می باشد به هر کاری که امکان داشته باشد دست بزند تا بلکه بتواند کرسی ریاست جمهوری را حفظ کند.

در این راستا مدت ها است بحث امکان ماجراجویی ترامپ علیه ایران مطرح شده و جسته گریخته در اخبار شنیده می شد که ایرانی ها در حال آماده باش و اتخاذ تدابیر ویژه خاص می باشند.

اکثر تحلیلگران متفق هستند که آقای ترامپ حتی اگر بنا باشد کاخ سفید را ترک کند تلاش خواهد کرد شرایطی ایجاد کند که روند مصالحه میان ایران و آمریکا در دوران آقای بایدن بسیار سخت و پیچیده باشد.

یکی از این راهکارها این است که آمریکا حمله ای نظامی به ایران انجام دهد و ایران هم واکنش نشان دهد و تعدادی از سربازان آمریکایی کشته شوند و آنوقت شاید حتی جنگ هم راه بیافتد و خوب بایدن در کار انجام شده قرار گیرد و بحث متوقف کردن جنگ و صلح خود پیچیده هایی را خواهد داشت که شاید طی دوره بایدن نتوان به آن دست یافت و بعد هم ترامپ مجددا برای انتخابات بعدی کاندید می شود و شاید دوباره به قدرت برگردد.

یک راهکار دیگر که این روزها آمریکایی ها دنبال می کنند این است که از طریق رسانه هایشان این مطلب را جا بیاندازند که عناصر القاعده و فرماندهانشان در ایران حضور دارند و رابطه ایران با القاعده که از نظر کل مجامع بین المللی تروریستی به حساب می آید بسیار صمیمی است و بالطبع تحریم هایی به بهانه حمایت ایران از تروریسم علیه ایران پیاده کنند که حتی اگر بایدن هم بخواهد نتواند به راحتی این تحریم ها را بردارد.

به هر صورت می توان گفت این روزها مشخص است که ترامپ و تیم او تلاش بسیار سنگینی را انجام می دهند تا هر آنچه از دشمنی با ملت ایران دارند را در همین چند صباح باقیمانده پیاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала