گزارش و تحلیل

پاسخ قوه ی قضاییه به درخواست سازمان صلح زیبا

CC BY 4.0 / IRNA / پاسخ قوه ی قضاییه به درخواست سازمان صلح زیبا
پاسخ قوه ی قضاییه به درخواست سازمان صلح زیبا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر حمایت این قوه از همکاری سمن‌های حقوق بشری تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران، علی باقری کنی معاون بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به نامه سکینه‌ السادات پاد معاون حقوقی موسسه بین المللی صلح زیبا بیان کرد:

ستاد حقوق بشر مأموریت دارد تا حقوق همه شهروندان اعم از راست‌ کردار و کژ کردار را تأمین نماید و در این چارچوب از همکاری سمن‌ های حقوق بشری استقبال می‌کند.

معاون بین الملل قوه قضاییه با تاکید بر اینکه با مردم و صیانت از حقوق آن‌ ها از ارکان اصلی مردم‌ سالاری اسلامی است، افزود:

هیچ مصلحت‌ سنجی نمی ‌تواند و نباید کوچک‌ ترین خدشه‌ ای به حقوق فردی و جمعی مردم وارد نماید و فقط قانون است که می ‌تواند این حقوق را آن هم با رویکرد حداقلی تحدید کند.

پرونده کیفری - اسپوتنیک ایران
قوه قضاییه با روش قطره چکانی معرفی متخلفان ارزی موافق نیست

باقری کنی با اشاره بر این‌ نکته که دشمنی دشمن و سوء استفاده آن از برخی مسائل نمی ‌تواند دامنه رحمت و رأفت جمهوری اسلامی بر مجرمان و محکومان را محدود کند، تصریح کرد:

اشتباه و حتی تخطی یک یا چند زندانی از قانون نمی‌تواند و نباید موجب شود حقوق زندانیان ازجمله همین افراد برخلاف قانون، تحدید و یا تضییع‌ شده و یا برخورداری آن‌ ها از این حقوق مخدوش شود.

آقای دکتر علی باقری کنی ضمن تاکید بر حمایت قوه ی قضاییه از همکاری سمن های حقوق بشری افزود:

سوءاستفاده بیگانگان هیچ‌گاه موجب نشده تا زندانیان از حقوق خود ازجمله حق ارتباط با خانواده که بر اساس مقررات از آن برخوردار شده‌ اند، محروم شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به لزوم عدم برخورد واکنشی با فضاسازی‌ های سیاسی و رسانه‌ ای بیگانگان تصریح کرد:

حق مردم برای آگاهی از واقعیت‌ ها نقطه آغاز برای اقدام توسط دستگاه‌ های مسئول است، نه دروغ‌ پراکنی و اتهام‌ زنی دشمنان برای وارونه‌سازی حقایق.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала