گزارش و تحلیل

نسل نو پهپادهای روسیه، سربازان نامرئی روس

© Sputnik / Ramil Sitdikov تجهیزات همراه نظامیان روس
 تجهیزات همراه نظامیان روس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش روسیه در حال تولید نسل آتی تجهیزات جنگی است که عناصر آن را می توان با میکرو- پهپاد های جدید ادغام کرد.

ژنرال اولگ سالیوکوف فرمانده نیروی زمینی روسیه در مصاحبه ای که روز پنجشنبه در روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت این کشور منتشر شد، اشاره کرد: در حال حاضر ، در چارچوب یکی از پروژه های تحقیقاتی که به دستور فرماندهی عالی نیروی زمینی انجام می شود ، تجهیزات جنگی امیدوار کننده در حال توسعه است که شامل عناصری است که توانایی های فیزیکی سرباز را گسترش می دهد. اینها اسکلت های بیرونی رزمی و ویژه ، ادغام سیستم های رباتیک رزمی و پشتیبانی  و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و ضربتی کلاس مینی و کوچک است.

رونمایی از رادار کاشف‌99 پدافند هوایی ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران
رونمایی از رادار کاشف‌ 99 پدافند هوایی ارتش ایران

به گزارش خبرگزاری تاس شرکت دولتی دفاعی روسی روستخ  Rostec در حال کار بر روی ایجاد تجهیزات جنگی جدید برای نیروهای زمینی به نام "Sotnik"  است که برای جایگزینی "Ratnik" در نظر گرفته شده است. آخرین به روزرسانی "راتنیک" را می توان افزوده شدن تفنگ هجومی روسی AK-12 دانست.

این کیت جدید توسط انستیتوی تحقیقات علمی مرکزی مهندسی دقیق (TsNIITOCHMASH) در دست ساخت است. پیش بینی می شود اولین دسته تجهیزات Sotnik در سال 2025 به نیروهای عملیات ویژه تحویل داده شود و بقیه واحدها نیز تا 5 سال دیگر آن را تحویل خواهند گرفت. اما چنین برنامه ای ممکن است خیلی بلند پروازانه به نظر برسد، زیرا ممکن است تعداد زیادی از دستگاه های پیشرفته تا مهلت مقرر آماده نشده باشند.

برخی عناصر از تجهیزات جدید از قبل وجود دارد، مانند کفش ضد مین ، لباس ضد حرارتی که باعث می شود سربازان در برابر سنسورهای حرارتی نامرئی شوند و پارچه ای که باعث کاهش کارایی رادارها می شود.

الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه ایران + عکس   - اسپوتنیک ایران
الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه ایران + عکس

چنین تجهیزاتی را می توان با میکرو-هواپیماهای بدون سرنشین ادغام کرد ، که به یک سیستم کنترل تاکتیکی خودکار متصل می شوند. در نتیجه ، می توان تصویر دوربین های نصب شده روی هواپیماهای بدون سرنشین را به همراه سفارشات، نقشه های منطقه و سایر اطلاعات مهم - نوعی "Google Glass" برای میدان جنگ به صفحه کلاه حفاظتی سرباز یا عینک محافظ پخش کرد.

در گزارش نامبرده، در مورد برنامه های ادغام هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی با نسل جدید تجهیزات جنگی چیزی گفته نشده ، اما این کار می تواند گام بعدی باشد.

همانطور که معلوم شد ، کار تحقیقاتی در مورد تجهیزات نسل جدید از سال 2020 تا 2023 ادامه خواهد داشت. لیست نهایی کیت Sotnik حدود 20٪ سبک تر از Ratnik فعلی خواهد بود و تجهیزات جنگی Sotnik همچنین شامل مهمات جدید و سلاح گرم خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала