گزارش و تحلیل

آیا ابتلای ترامپ به ویروس کرونا واقعی است؟

© REUTERS / Carlos Barriaآیا کرونا گرفتن ترامپ واقعی است؟
آیا کرونا گرفتن ترامپ واقعی است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده اخیرا اظهار نموده که هم خودش و هم همسرش به ویروس کرونا مبتلا شده اند، با توجه به اینکه وی عادت دارد به بهانه های مختلف دروغ هایی را مطرح کند بسیاری در شک و تردید هستند که آیا واقعا وی به این ویروس مبتلا شده یا اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه است.

اینکه ترامپ حاضر نشده اختیارات خود را طبق مقررات به آقای مایک پنس معاون اول خود منتقل کند خود می تواند یکی از دلایلی باشد که بسیاری را به شک و شبهه بیاندازد که شاید ماجرای ویروس گرفتن آقای ترامپ مصلحتی باشد.

اخیرا بسیاری از سیاستمداران در کشورهای مختلف از سیاست ویروس کرونا برای پرهیز از پاسخگویی استفاده کرده اند و برخی باور دارند که تیم انتخاباتی آقای ترامپ متوجه شده اند که در مناظره ی انتخاباتی اخیر وی بسیار بد عمل کرده و برای اینکه مجبور نباشد مجددا با جو بایدن به مناظره بپردازد و با آبروریزی قبلی مواجه شود فرصتی را برای برنامه ریزی مجدد داشته باشند.

همچنین کرونا گرفتن آقای ترامپ و همسرش می تواند همدلی و دلسوزی برخی مخاطبان و رای دهندگان را برای وی به همراه داشته باشد و پس از مدتی وی می تواند به عنوان یک قهرمان که کرونا را شکست داده ظاهر شود.

ترامپ و همسرش به کرونا مبتلا شدند - اسپوتنیک ایران
ترامپ و همسرش به کرونا مبتلا شدند

شاید هم بخواهد بگوید که ببینید این کرونا که خیلی ها در مورد خطراتش صحبت می کنند همچین هم کشنده نیست و من توانستم آن را شکست دهم.

قطعا اگر آقای ترامپ کرونا گرفته باشد با توجه به سن و سال اش و با توجه به شرایط جسمانی اش جزو افراد پر خطر به حساب می آید و طبق همه پروتوکول های بهداشتی وی باید در قرنطینه شدید قرار بگیرد ومعنی ندارد که ایشان در این شرایط بخواهد اداره مملکت را ادامه دهد.

اگر هم آقای ترامپ واقعا مبتلا به این ویروس باشد و بخواهد به اصرار قدرت را در اختیار داشته باشد قطعا خود نشانه آن است که امروزه ایالات متحده با فردی طرف است که مانند یک بچه کوچک به کرسی ریاست جمهوری چسبیده و حتی به قیمت نابودی مملکت هم حاضر نیست دست از این کرسی بردارد، واین ماجرا می تواند برای آینده دمکراسی در آمریکا بسیار خطرناک به حساب آید.

آقای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم به این ویروس مبتلا شد و خوب بلا فاصله برای اداره مملکت جانشین معرفی کرد و پس از اینکه مجددا سلامتی خود را به دست آورد به جای خود برگشت.

یا اینکه مثلا آقای شنزو آبه نخست وزیر ژاپن وقتی که متوجه شد به یک مریضی مبتلا شده که می تواند روی تصمیمات اش در اداره مملکت تاثیر گذار باشد بلا فاصله از سمت خود استعفا داد.

رفتاری که از همه رهبران واقعی توقع می رود این است که منافع ملی را فدای منافع شخصی نکنند و وقتی که به هر دلیلی امکان اداره صحیح مملکت را ندارند آنقدر شخصیت و شهامت داشته باشند که کنار بروند و اجازه بدهند اداره امور مملکت در اختیار فردی باشد که از همه لحاظ سالم است و می تواند به مملکت خدمت کند.

به هر صورت در روزهای آتی نشان خواهد داد که آیا کرونا گرفتن آقای ترامپ واقعی است یا مصلحتی و نقشه انتخاباتی وی برای چند هفته آتی می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала