گزارش و تحلیل

دلقک هایی که حتی جوک روز را نتوانستند درست طرح کنند

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ
ترامپ   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقای ترامپ چند وزیر و نماینده خود در سازمان ملل را بر آن داشت که جلوی دوربین ها ظاهر شوند و یک نمایش نامه برای حفظ آبروی دولت او اجرا کنند.

سناریوی نمایش اجرا شده روز گذشته توسط چهار وزیر آمریکایی و نماینده آمریکا در سازمان ملل به قدری ضعیف بود که حتی آبروی خود آنها هم رفت.

پس از اینکه ایالات متحده همه ابزارهای در اختیار خود را جهت تحریم ایران استفاده کرد و پس از اینکه این کشور برای اولین بار در تاریخ خود در همه مجامع بین المللی با شکست مواجه شد و نتوانست جهانیان را قانع کند مکانیسم ماشه توافق هسته ای را اجرا کنند اقای ترامپ چند وزیر و نماینده خود در سازمان ملل را بر آن داشت که جلوی دوربین ها ظاهر شوند و یک نمایش نامه برای حفظ آبروی دولت او اجرا کنند.

لُپ کلامی که در این نمایش بیان شد این بود:

دولت آمریکا کاری ندارد که دیگران چه فکر می کند چون باور دارد آنچه خود می پندارد صحیح است و به زور آن را اجرا خواهد کرد، بقیه هم بدانند که اگر به خواسته آمریکا تمکین نکنند مورد تحریم آمریکا قرار خواهند گرفت.

خوب مگر قبلا چه شرایطی وجود داشت که حالا تغییر کرده؟

مثل این می ماند که یکی در اقیانوس در حال شنا کردن است و تعدادی در یک قایق به او نزدیک می شوند و وی را تهدید به خیس کردن می کنند.

عزیزان، ایرانی ها همان شناگر در وسط اقیانوس هستند و تهدید به خیس کردن آنها دیگر فایده ای ندارد.

جالب تر اینکه آنها حتی برخی افراد و موسسات را برای چندمین بار تحریم کرده اند.

سپاه بدنبال پررنگ کردن حضور خود در اقیانوس هند است - اسپوتنیک ایران
سپاه بدنبال پررنگ کردن حضور خود در اقیانوس هند است

معلوم نیست چه فرقی به حال آنها خواهد کرد.

مثلا قبلا وزارت دفاع ایران را به صورت کامل تحریم کرده اند و اینبار دوباره بخش هایی از آن یا مدیران آن را تحریم کرده اند، کسی که نداند فکر می کند چه شده.

قبلا کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده اند و به قول خودشان در لیست تروریستی قرار داده اند و بعد می آیند و برخی افراد اعضای آن را تک تک تحریم می کنند.

آخر عزیز دل شما وقتی کل سپاه را تحریم کرده اید و در لیست تروریسم قرار داده اید یعنی حدود نیمی از جوانان ایران که در سپاه خدمت سربازی کرده اند را نیز در لیست تروریسم خود قرار داده اید، حالا می خواهید تک تک آنها را نام ببرید؟

یا مثلا برخی را تحریم کرده اند که اگر حسابی از آنها در آمریکا پیدا شود بسته خواهد شد، فردی که در عمر خود اصلا از ایران خارج نشده و اصلا حسابی در آمریکا نداشته.

یا مثلا برخی را تحریم کرده اند که حق دریافت ویزای آمریکا را ندارند، در حالی که هیچ وقت اصلا نه تقاضای ویزای آمریکا را کرده اند و نه متقاضی ویزای آمریکا هستند.

یا شرکت های را تحت تحریم قرار داده اند که خودشان هم به خوبی می دانند هیات مدیره اش ظرف کمتر از 24 ساعت می توانند شرکت خود را منحل کنند و یک شرکت دیگر تاسیس کنند.

به قول عامیانه حالا بگرد تا بگردیم.

مذاکرات برای تهیه ی واکسن خارجی با چند کشور و کمپانی انجام شده - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مذاکرات برای تهیه ی واکسن خارجی با چند کشور و کمپانی انجام شده

کار به جایی رسیده که برخی در لیست تحریم ها می گردند ببینند اسمشان آمده یا نه تا پز دهند که آمریکایی ها آنها را در لیست تحریم هایشان قرار داده اند.

یا تهدید کرده اند که هر شرکت اروپایی به ایران تسلیحات و یا تجهیزات بفروشد مورد تحریم آمریکا قرار خواهد گرفت.

آخر نمی دانم چه بگویم دوست عزیز، برادر عزیز مگر اروپای ها با ایرانی ها مراوده تجاری دارند که همه را از مراوده با ایران برحذر می دارید؟

اروپایی ها سالها هست که حتی جرئت فروش دارو به ایران ندارند چه رسد به کالای دیگر.

اروپایی ها علیرغم ادعاهای خود مبنی بر پایبندی به برجام حتی یک تعهد خود در برجام را اجرا نکرده اند و حتی از خود آمریکایی ها هم جلو زده اند.

در مورد فروش سلاح هم که دهه ها است آنها فقط به دشمنان ایران سلاح می فروشند.

بگذریم.

علیرغم اینکه آمریکایی ها با نامردی و تحریم های ظالمانه خود شرایط بسیار سختی را برای مردم ایران ایجاد کرده اند اما با این نمایش تبلیغاتی کاری کردند که حد اقل ایرانی ها خوشحال باشند که با مقاومت خود توانسته اند به اصطلاح پوز ابر قدرت جهان را زمین بزنند و کاری کنند که در کار خود بماند که چه کار کند.

آنها تصور می کردند با فشار بر ملت ایران و اضافه کردن تحریم ها می توانند کاری کنند که ایرانی ها بر علیه نظام شورش کنند و نظام را سرنگون کنند.

اشتباه آنها در همین نکته بوده و هست.

ایران در لیست سیاه FATFقرار گرفت - اسپوتنیک ایران
تشدید محدودیت‌های مالی در رابطه با پولشویی

ایرانی ها خوب درک می کنند که آنچه بر سرشان می آید بر اثر چیست و از کجا آب می خورد و هدف اش چیست و مانند مردم دیگر کشورهای همجوار بازیچه آمریکایی ها قرار نمی گیرند.

آنچه که آمریکایی ها ومتحدینشان متوجه نیستند این است که اگر دی ماه 2017 برخی ایرانی ها به خیابان ها آمدند واعتراض کردند به دلیل تحریم ها نبود بلکه به این دلیل بود که وعده های زیاد و بزرگی از بابت نتیجه برجام دریافت کرده بودند و توقع داشتند که پس از امضای برجام این وعده ها محقق گردد و وقتی که نشد نارضایتی خود را نشان دادند.

آنها صبر کرده بودند برجام امضا شود و تحریم ها برداشته شود و پولهای بلوکه شده ایران بیاید تا اوضاع اقتصادی شان بهتر شود ولی چون بهتر نشده بود ناراضی بودند.

بعد که آقای ترامپ از برجام خارج شد و تحریم های کذایی را بر علیه مردم وضع کرد دقیقا بر عکس خواسته آمریکا شد و ایرانی ها با هم متحد شدند تا در قبال تحریم های آمریکا مقاومت کنند.

آنقدر این ماجرای تحریمهای روزانه آمریکا و تکرار آنها برای ایرانی ها مسخره بر انگیز شده که اهمیت تهدیدی خود را برای ایرانی ها از دست داده و مهم ترین سوالی که برای آنها مطرح است این می باشد که بر اساس ساعت قدیم یا ساعت جدید می خواهند شروع کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала