گزارش و تحلیل

ادعای عجیب و غریب تلگراف از موشک روسی

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر ادعای عجیب و غریب تلگراف از موشک روسی
ادعای عجیب و غریب تلگراف از موشک روسی       - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر جنگی با بدنام کردن دشمن در رسانه ها آغاز می شود. سرویس ویژه انگلیس از این نظر پیش قدم است.

اسپوتنیک با استناد به تلگراف انگلیس می نویسد: روسیه یک موشک کروز به مدار زمین پرتاب می کند تا لندن در معرض دید فضایی و نشانه گیری قرار داده شود.

سرلشگر جیم هاک نهال رئیس اطلاعات نظامی انگلیس، در  اولین جلسه مطبوعاتی در تاریخ این سرویس ویژه در پایگاه هوایی وایتون در مورد تهدیداتی که بر اساس بررسی جامع سیاست خارجی و دفاعی دولت برای انگلیس هست سخنرانی کرد. وی اظهار داشت: مسکو مرزهای علم را گسترش می دهد و قراردادهای بین المللی را نقض می کند... روسیه یک موشک کروز با انرژی هسته ای و با سرعت بی سابقه را آزمایش می کند که قادر به ضربه زدن از جهات غیرمنتظره است. این موشک با داشتن منبع انرژی هسته ای می تواند  تقریباً به طور نامحدود در انتظار فرمان از زمین پرواز کند.

بریتانیا نگران توانایی موشک های اتمی روسیه است - اسپوتنیک ایران
بریتانیا نگران توانایی موشک های اتمی روسیه است

تلگراف معتقد است كه منظور ژنرال هاک نهال موشک  M7309 (نام رمز ناتو SSC-X-9 Skyfall) بود. نام روسی آن "بوروستنیک" است. در ماه آگوست، یک انفجار در پایگاه نظامی در نزدیکی قصبه ننوسکا در شمال غربی روسیه رخ داد که گفته می شود ناشی از سوء عملکرد موشک بوره وستنیک بود. در نتیجه این حادثه ، میزان تشعاشعات رادیواکتیو در نزدیکی سورئدوینسک به مدت ۳۰ دقیقه به شدت پرید و هفت نفر در محل انفجار جان خود را از دست دادند.

رئیس اطلاعات نظامی انگلیس با تأکید بر اینکه روسیه مقدار را به کیفیت تغییر داد خاطرنشان کرد: آنها به شدت غرب را رصد می کنند تا بفهمند چگونه می توان از سرمایه های  خود بهتر استفاده کنند تا در صورت اقدامات فعال ما حداکثر مشکلات را برای ما ایجاد کنند.

موشک های کروز با زمان پرواز طولانی مثالی از این است که چگونه تعداد کمی از سلاح های پیشرفته می توانند قدرت غرب را در طی دوره وخیم شدن روابط با کرملین محدود کنند. زیردریایی های بدون خدمه در اعماق دریاها قادر به تحویل کلاهک هسته ای به اهداف ساحلی و حتی حمله به گروه های ناوهای هواپیمابر مستقر در دریا نیز از این جمله اند. همچنین نصب تجهیزات رهگیری بر روی کابل های زیردریایی یا برش آنها از این دسته است و تلگراف در ابن باره پیشتر نوشته بود.

وحشت انگلیس از موشک راهبردی روسیه - اسپوتنیک ایران
وحشت انگلیس از موشک راهبردی روسیه

سرلشگر هاک نهال اظهار داشت: این ابزارها در كنار هم، به روس ها اجازه می دهد تا زیرساخت های مدنی و نظامی انگلیس و متحدانش را در معرض تهدید حمله مستقیم با استفاده از كلاهك های جنگی معمولی و هسته ای قرار دهند.

اداره اطلاعات دفاعی وزارت دفاع انگلیس، در همکاری نزدیک با متحدان، تمام منابع اطلاعاتی، از جمله رسیده از  ماهواره ها، رادارها و جاسوس ها را تجزیه و تحلیل می کند. اطلاعات نظامی در همه جا عمل می کند - "در فضا، در اعماق اقیانوس ها، در فضای مجازی و شناختی"  و همچنین از اطلاعات منابع باز، از جمله از شبکه های اجتماعی استفاده می کند.

 مرکز در Whiton AFB،  در ساختمانی به نام پثفایندر Pathfinder (که در اسناد رسمی به اختصار PF شناخته می شود) (یعنی "راهیاب") واقع شده است و در تشکیلات ناتو بی نظیر است. این واحد در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و در آن  ۷۰۰ تحلیلگر از کشورهایی کار می کنند که اتحاد اطلاعاتی Five Eyes را تشکیل می دهند. اینها انگلیس، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند هستند. یکی از افسران رابط آمریکایی به تلگراف گفت: این گروه دارای چنان سطحی از اعتماد است که فراتر از هرگونه تفاوت فرهنگی در تبادل اطلاعات است.

ژنرال هاک نهال خاطرنشان کرد که کار برای محافظت از کشور باید هر روز انجام شود. کشورهای متخاصم، گروههای افراطی و جنایات سازمان یافته به دنبال "استفاده از نقاط ضعف ما" هستند. و اخبار جعلی، دست نشاندگان دشمن و شبه نظامیان مختلف "مرز بین خطرهای داخلی و خارجی را نمی شناسند".

ژنرال انگلیسی: تهدید بازی بزرگ با روسیه در راه است  - اسپوتنیک ایران
ژنرال انگلیسی: "بازی بزرگ" با روسیه در راه است

ژنرال هاک نهال به دنبال سخنان وزیر دفاع گفت که اطلاعات نظامی روسیه به ویژه در کار برای ایجاد بی ثباتی در کشورهای خارجی فعال است: ما به طور قطعی می دانیم که سرویس اطلاعات نظامی روسیه GRU مسئول حملات سایبری علیه آژانس جهانی ضد دوپینگ و کمیته ملی حزب دموکرات ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۷، این سرویس ویژه حملات سایبری را به بخش مالی و انرژی اوکراین و همچنین مترو کی یف انجام داد تا حداکثر مشکلات برای مسافران اوکراینی ایجاد شود.

ژنرال هاک نهال همچنین یادآوری كرد كه پس از حمله به انگلیس با یک عامل عصبی در شهر سالزبری در سال ۲۰۱۸، GRU سعی در ایجاد اختلال در كار سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) داشت.

این ژنرال انگلیسی كه در سال ۱۹۸۶ به سرویس ویژه ارتش پیوست، گفت كه روسیه "بزرگترین خطر ژئوپلیتیک برای امنیت اروپا" است و همچنین در مورد خطر خاص "چین مستبد و متجاوز" هشدار داد: پکن با تلاش برای تحمیل استانداردها و موازین چینی به جهان  و با استفاده از قدرت اقتصادی برای تأثیرگذاری و کارشکنی، بزرگترین خطر را برای نظم جهانی به وجود می آورد. این واقعیت را اضافه کنید که چینی ها به خود اجازه می دهند سرمایه گذاری زیادی در به روز سازی نیروهای مسلح خود تخصیص دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала