گزارش و تحلیل

مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسن "اسپوتنیک V" - بخش سوم

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسن "اسپوتنیک V" - بخش سوم
مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسن اسپوتنیک V - بخش سوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک توجه شما را به بخش سوم گفتگو با دنیس لوگونف، معاون مرکز علمی گامالی جلب می کند.

بخش اول مصاحبه 

بخش دوم مصاحبه

در این بخش شما خواهید دانست که چرا تحقیقات علمی تا به امروز منتشر نشده و به سازمان بهداشت جهانی ارائه نشده اند، آیا فشاری از طرف دولت بوده و همچنین در خصوص اینکه چطور قدرت تولیدی در سال های آینده افزایش خواهد یافت.
اسپوتنیک: انتقادهایی از طرف نمایندگان سازمان بهداشت جهانی به شما می شود که می گویند، آنها هیچ تحقیقات علمی را ندیده اند. آیا می توانید شرح دهید که ارتباط متقابل و تعاملاتی با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی داشته اید یا خیر؟
لوگونف: در واقع اینطور است که ما در ابتدا نتایج را به کارشناسان وزارت بهداشت ارائه می دهیم. هدف دریافت واکسنی امن و موثر با حداکثر سرعت بود و این کار انجام شد. بعدا اطلاعاتی به زبان انگلیسی ترجمه شده و کارهای عملی نوشته می شود. از یک طرف این موضوع افراد را از انجام وظیفه شان منحرف نمی کند و از طرف دیگر فشاری بر کارشناسان نیست. کسانی که اطلاعات بدست آمده را آنالیز و تحلیل می کنند. وقتی ما چیزی را منتشر می کنیم درواقع نشان می دهیم که ببینید ما منتشر کردیم، از ما نقل کرده و بحث و تحلیل مان می کنند. در واقع تصمیم انتشار اطلاعات پس از بررسی آنها توسط وزارت بهداشت اجازه می دهد که بررسی تخصصی بی طرفانه انجام شود. بنابراین اکنون وقتی ما دارو را ثبت کرده ایم در آینده ای نزدیک مقاله به زبان انگلیسی برای مجله بین المللی و معتبر ارسال می شود، از ارزیابی کارشناسی سردبیران و کارشناسان عبور می کند. این کار یکی دو روز نیست. این روند نیازمند زمان است اما در هر صورت کل موارد جمع شده و ما برای انتشار می فرستیم. امیدوارم که در آینده ای نزدیک منتقدین دیگر بهانه ای نداشته باشند.

واکسن دو ناقلی  در برابر ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
اسپوتنیک V: اولین واکسن ثبت شده کووید-۱۹ + داده نمایی

اسپوتنیک: آیا کارکنان مرکز گامالئی تحت فشاری از طرف سازمان های مختلف دولتی برای ساخت واکسن قرار داشتند؟
لوگونوف: خیر، مقامات حکومتی فقط کمک خود را پیشنهاد کردند. باید این نکته را متذکر بشوم که مرکز ساخت واکسن با دریافت گواهی موقت از شرایط بسیار سخت و دشواری سر درمی‌آورد که تمام مدت تحت کنترل شدیدی از همه‌سو قرار دارد. از اینرو نمی توان گفت که دریافت گواهی موجب شادی خاصی می‌شود که «هورا ما به آن دست یافتیم». ما باید خیلی زحمت بکشیم و بی وقفه کار کنیم تا بتوانیم محصولی با کیفیت عالی بسازیم، مسئولیت بزرگی بر دوش ما قرار دارد. در مسابقه بر سر مقدار دُز، برتری ما کیفیت خود را از دست نمی دهد و ما تضمین می کنیم که مردم از واکسن خوب و با کیفیتی برخوردار شوند.
نمی‌توان فشار وارد آورد و طلب کرد که باید دُزهای بیشتر با کیفیت خوب تولید کنید. این کاری احمقانه است. این روند به این شکل پیش نمی‌رود. همه این موضوع را درک می‌کنند. ظرفیت تولید مشخص است و نمی توان بیش از حد معین، مرکز تولیدی را تحت فشار قرار داد. اما برای فراهم شدن امکان جهت افزایش دُز تولیدی، رئیس جمهور، دولت و بنیاد سرمایه‌گذاری ‌های مستقیم روسیه و الکساندر گینتسبورگ رئیس انستیتوی ما منتها تلاش خود را برای یافتن سرمایه افزایش ظرفیت تولیدی به انجام رساندند. این کمک است و نه فشار.
اسپوتنیک: ظرفیت تولیدی چگونه افزایش خواهد یافت؟

ثبت واکسن کووید-۱۹ ممکن است در هر زمان به حالت تعلیق درآید - اسپوتنیک ایران
ثبت واکسن کووید-۱۹ ممکن است در هر زمان به حالت تعلیق درآید

لوگونوف: انتظار می‌رود که تولید انبوه واکسن در سپتامبر سال 2020 آغاز شود. تا پایان سال جاری، قرار است تولید به سطح تا 200 میلیون دُز برسد، البته اگر از تمام امکانات تولیدی از جمله جهانی استفاده کنیم. بدین منظور، بنیاد روسی سرمایه‌گذاری های مستقیم سرمایه آغاز تولید واکسن در تمام مراکز تولیدی خود، شرکت «ار-فارم» و «بینوفارم» که از گروه شرکت‌های «آلیوم» هستند را تأمین می‌کند.
افزون بر آن، هم‌اینک، بنیاد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه، توجه زیاد جهانیان به این واکسن را مشاهده می‌کند و قصد دارد مستقل از سومین فاز آزمایش بالینی روسیه، آزمایش بالینی این واکسن در کشورهای مختلف، از جمله، در عربستان سعودی، امارات متحده عربی، برزیل، فیلیپین به انجام برسد و تولید انبوه آن را در یکسری از کشورهای شریک روسیه با استفاده از بنیادهای مستقل بومی مثلا در هند، کره جنوبی و برزیل آغاز کند. علاوه برآن، امکان تولید این واکسن در عربستان سعودی، ترکیه و کوبا بررسی می‌شود.
تا کنون بیش از 20 کشور از جمله، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اندونزی، فیلیپین، برزیل، مکزیک و هند ذینفعی خود را در خرید واکسن «اسپوتنیک V » ابراز کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала