گزارش و تحلیل

بازار، در سایه واکسن ضد کرونای روسیه

© Photo / tasnimبازار، در سایه واکسن ضد کرونای روسیه
بازار، در سایه واکسن ضد کرونای روسیه  
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازار جهانی به اخباری مبنی بر تولید واكسن ضد کرونا در روسیه واکنش نشان داد.

اسپوتنیک، به نقل از فوربس: سهام در حال افزایش است و تجارت خوش بین شده است، زیرا این امید بوجود آمده که واکسن کووید-19 زودتر از آنچه انتظار می رفت در سطح جهانی در دسترس باشد. به نظر می رسد همه چیز در حال بهبود است.

بازار در روز سه‌شنبه با این خبر باز شد که S&P 500 در یک قدمی رسیدن به ارتفاع جدید در تمام طول مدت حضور خود در بازار قرار گرفته است. داو جونز با 300 امتیاز افزایش یافت. شاخص خارج از بورس اوراق بهادار شرکت های پیشرفته (NasdaqComposite) 0.4٪ از دست داد. با توجه به اینکه شاخص S&P در آستانه رشد بیشتر در روز دوشنبه بود، این شاخص اکنون فقط 1٪ از برقراری رکورد جدید فاصله دارد.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، روسیه اولین کشوری است که پس از آزمایش های بالینی در کمتر از دو ماه واکسن ضد کرونا را تأیید می کند، سهام ها نیز افزایش یافتند. این  خبر باعث خوش بینی در بین سرمایه گذاران شده است که معتقدند ممکن است این واکسن در ایالات متحده زودتر از آنچه انتظار می رفت در دسترس باشد.

سهام شرکت هایی که از پیدایش واکسن و رشد اقتصاد سود می برند - از جمله شرکت های هواپیمایی، مسافرتی و خرده فروشی - در روز سه شنبه افزایش یافت. و اما تقاضا برای سرمایه گذاران سهام بسیار پیشرفته تکنولوژیک اندکی کاهش یافته است.

واکسن اسپوتنیک، مشارکت حیات‌بخش - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکسن اسپوتنیک، مشارکت حیات‌بخش

جف بوخبیندر از شرکت LPL مالی گفت: "در حالی که زمان بندی ناشناخته است، در بورس سهام اطمینان وجود دارد که این بیماری در نهایت با واکسن - یا واکسن های متعدد - و درمان های مؤثرتر در اسراع وقت پایان یابد.

مذاکرات در مورد بسته اقدامات معطوف به تشویق اقتصاد در شرایط شیوع کرونا که هفته گذشته به بن بست رسید، ادامه دارد. پرزیدنت ترامپ روز شنبه چندین دستورالعمل اجرایی برای گسترش برنامه های کمک های اقتصادی، مانند گسترش مستمری بیکاری فدرال، با نرخ کاهش یافته 400 دلار در هفته صادر کرد. همچنین تعویق پرداخت وام دانشجویی تا سال 2020 ، تمدید مهلت قانونی فدرال برای اخراج و معافیت مالیاتی در مالیات حقوق و دستمزد در دستور روز است. اما این تصمیمات ترامپ تحت انتقاد هر دو طرف قرار گرفته است و احتمالاً با مشکلات قانونی روبرو خواهد شد زیرا تمدید این برنامه های کمک مالی به مخارج بودجه فدرال و تصویب کنگره نیاز دارد. استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا روز دوشنبه گفت که کاخ سفید آماده است مذاکرات با دموکرات ها را در مورد برنامه کمک هزینه برای از بین بردن تأثیر کرونا از سر بگیرد و برای دستیابی به سازش، آماده است بودجه بیشتری برای کمک تخصیص دهد. 

448 شرکت از لیست S&P 500 تا به امروز درآمد سه ماهه دوم را گزارش کرده اند، که تقریباً 82٪ از آنها بیش از انتظارات وال استریت هستند. طبق داده های  شرکت (Refinitiv) ، این بالاترین نرخ از سال 1994 تاکنون است. کمی بیش از 16٪ از شرکت ها هنوز انتظارات را برآورده نکرده اند.

خبرگزاری یونهاپ هفته گذشته گزارش داد که کره جنوبی با ایران در باره ایجاد یک کارگروه برای گسترش تجارت بشردوستانه (دارو و تجهیزات) در چارچوب رهایی تایید شده از مجازات های آمریکایی به توافق رسید.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала