گزارش و تحلیل

تقاضا برای تشکیل جمهوری اسلامی لبنان

© AP Photo / Mohammed Zaatariتقاضا برای تشکیل جمهوری اسلامی لبنان
تقاضا برای تشکیل جمهوری اسلامی لبنان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیامدهای انفجار بیروت همچنان ادامه دارد و طی روزهای گذشته بحثی در خصوص عمدی بودن این حادثه در گرفته است.

اسپوتنیک - در ابتدا اکثر گزارش ها در مورد انفجار بندر بیروت مبنی بر آن بود که این انفجار به صورت غیر عمدی بوده اما روز به روز نظریه توطئه در حال تقویت است و سفر اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به بیروت این نظریه را بیش از پیش تقویت کرد.

بحث اینکه ماده آمونیوم نیترات چگونه و به چه دلیلی به عنوان اسب تروا وارد بندر بیروت شده و بحث دلیل نگهداری این ماده خطرناک طی این مدت جدا.

به هر حال دیگر برای همه امروزه مسجل است که این مواد در دوران نخست وزیری آقای نجیب میقاتی که از متحدین جریان مستقبل است وارد بندر بیروت شده بود و در دوران آقای تمام سلام که باز هم از متحدین جریان مستقبل است نگهداری ادامه یافت و بعد هم که خود آقای سعد الحریری نخست وزیر بود و در طول این مدت همه افراد ذیربط مرتبط با جریان های همسو با آمریکا و عربستان و حتی فرانسه و اسراییل در لبنان بودند و هستند.

رهبر حزب الله: سلاح های جنبش در بندر بیروت ذخیره نشده بود - اسپوتنیک ایران
رهبر حزب الله: سلاح های جنبش در بندر بیروت ذخیره نشده بود

به هر حال اگر از این ماجرا بگذریم سفر جنگی آقای مکرون و ماجراهایی که در بیروت رخ داد که شک و شبهه های زیادی در این زمینه ایجاد کرد.

اگر طی سالیان متمادی پیگیر سیاست های حاکم بر سیستم غربی بوده باشیم در بسیاری از موارد مشاهده می کنیم که اتفاق هایی رخ می دهد که آنقدر بزرگ است که در مخیله بسیاری نمی گنجد تا آنها بتوانند سیاست و یا نقشه و یا برنامه ای را پیاده کنند.

یعنی مثلا ماجرای 11 سپتامبر.

تا به حال معلوم نیست چگونه یک تشکیلات تروریستی مانند القاعده، که همه می دانند ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات آمریکا و متحد اش عربستان بوده، چگونه بدون هماهنگی با سیستم های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا چنین عملیاتی را انجام داد، اما کاملا مشخص است که آمریکایی ها نهایت بهره برداری را از نتیجه این عملیات بردند و در پی آن افغانستان را اشغال کردند.

بعد به یکباره صدام حسین با هماهنگی خانم ایپرل گلاسبی سفیر وقت آمریکا در بغداد (که پس از انتشار خاطرات اش در این زمینه ترور شد) به کویت حمله می کند و این کشور را اشغال می کند تا زمینه استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه و حمله و اشغال عراق فراهم شود.

حال  حادثه انفجار بندر بیروت رخ می دهد.

بلافاصله آقای مکرون به بیروت می رسد و در شرایطی که هیچ امکان تامین امنیت برای او فراهم نیست به ملاقات مردم داغ دیده می رود و با دخالت آشکار در امور داخلی لبنان خواستار ایجاد تغییرات سیاسی در این کشور می شود و اعلام می کند که خود شخصا مسئولیت انجام این تغییرات را عهده دار خواهد شد، مانند فردی که صاحب اختیار کشوری است.

کسی نیست به آقای مکرون بگوید که اگر شما می توانید عهده دار مسئولیت باشید مشکلات مملکت خود را اول حل کنید، هنوز اعتراضات جلیقه زرد ها سر جای اش هست.

به هر صورت وی در توهینی آشکار به مسئولین لبنان اظهار می دارد که آنها را قبول ندارد و کمک های غربی به لبنان از کانال موسسات غیر دولتی به مردم خواهد رسید.

کدام تشکل های غیر دولتی؟

آنهایی که عوامل غرب در لبنان به حساب می آیند.

دقیقا مشابه همان تشکل های غیر دولتی که با حمایت آمریکا در عراق ایجاد شدند و با بودجه های کلانی که آمریکا در اختیارشان قرار داده کل کشور را به هم زده اند.

رئیس جمهور لبنان: امکان دخالت نیروهای خارجی در انفجار بیروت وجود دارد - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور لبنان: امکان دخالت نیروهای خارجی در انفجار بیروت وجود دارد

عملا امروزه عنوان تشکل های غیر دولتی، عبارتی شده که برای موسسات وابسته به سازمان های جاسوسی غربی در کشورها استفاده می شود و این تشکل ها از اوکراین گرفته تا چین و روسیه و ایران و عراق و لبنان و ... مسئولیت پیاده سازی سیاست های سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غربی را عهده دار می باشند.

بعد می بینیم که یک طومار از 36 هزار امضا به یکباره تقدیم آقای مکرون می شود که از او می خواهند مجددا لبنان را تحت استعمار فرانسه ببرد.

یکی نیست سوال کند در این هاگیر و واگیر این 36 هزار امضا از کجا آمده؟

اگر بنا به امضا جمع کردن باشد خوب فردا ممکن است برخی بیایند و امضا جمع کنند که می خواهند تحت الحمایه ایران باشند، به جای 36 هزار نفر هم 360 هزار نفر امضا می کنند.

آنوقت باید لبنان به کشور تحت الحمایه ایران تبدیل شود؟

شاید حتی برخی بیایند و طومار جمع کنند که می خواهند لبنان جمهوری اسلامی شود.

آنوقت باید لبنان "جمهوری اسلامی لبنان" شود؟

مطمئن باشید اگر بنا به طومار جمع کردن باشد تعداد امضا کنندگان برای تشکیل "جمهوری اسلامی لبنان" بیش از امضا کنندگان برای تحت قیمومیت قرار گرفتن لبنان توسط فرانسه خواهد بود.

باید توجه داشت که به صورت رسمی در لبنان 18 گروه دینی و مذهبی و بیش از 72 طایفه حضور دارند که هر کدام از آنها خواسته هایی دارند.

شاید برخی هنوز حافظه شان یاری کند که همین دو سه سال پیش داعش به دنبال آن بود که در لبنان امارت اسلامی تشکیل دهد و برخی از جوانان لبنانی هم با داعش همراهی کردند و اگر حزب الله لبنان در مقابل آنها نایستاده بود امروزه امارت اسلامی داعش تشکیل شده بود و همین هایی که طومار کذایی اخیر را امضا کرده اند امروزه خانم هایشان برده جنسی داعشی ها بودند و مردانشان زیر یک خروار خاک.

اپوزیسیون لبنان خواستار مشارکت کارشناسان خارجی در تحقیقات درباره انفجار بیروت هستند - اسپوتنیک ایران
اپوزیسیون لبنان خواستار مشارکت کارشناسان خارجی در تحقیقات درباره انفجار بیروت هستند

لبنانی ها حتی حاضر نشدند عبارت یا کلمه عربی را در عنوان رسمی کشور خود مانند دیگر کشورهای عربی بیاورند تا مبادا اختلافات داخلی بر سر عرب بودن و یا فینیقی بودن موجب درگیری داخلی شود، بعد حالا بعد از 70 سال فرانسوی ها دوباره به دنبال قیمومیت بر لبنان هستند.

حالا که در مرزهای لبنان گاز و نفت کشف شده به یکباره برای فرانسوی ها اهمیت پیدا کرده؟

یعنی می شود تصور کرد در این شرایط امنیتی که ده ها نیروی حفاظتی دور وبر آقای مکرون را در وسط بیروت گرفته اند یک خانم به راحتی و بدون هماهنگی می آید و آقای مکرون را در آغوش می گیرد تا به نمادی از در آغوش گرفتن لبنان توسط فرانسه تبدیل شود؟

یعنی حد اقل محافظان آقای مکرون چک نکرده بودند که این خانم چاقو یا اسلحه یا بمبی همراه نداشته باشد !؟

کسی نیست به آقای مکرون بگوید تنها کسی که از این کارها می کرد و بی مهابا به میان مردم می رفت آقای احمدی نژاد بود و شما در حد و قواره ای نیستند که بتوانید از او تقلید کنید.

سخنرانی مطبوعاتی وی (نمی توان عنوان کنفرانس مطبوعاتی را برای آن استفاده کرد) بیش از اینکه نمایشی از همدردی در آن باشد به نوعی رفتار کسی بود که خود را استعمارگر و قیم یک کشور می داند و به صورت دستوری دارد صحبت می کند.

کاملا مشخص بود آقای مکرون از آمریکایی ها و اسراییلی ها و سعودی ها مجوز گرفته تا به مساله لبنان ورود کند و پرونده لبنان را در اختیار بگیرد و نقشه های زیادی پشت پرده برای چنین ماجرایی کشیده شده.

به هر حال همه این موارد شک و شبهه های زیادی را ایجاد می کند که آیا مساله انفجار بندر بیروت یک اتفاق بوده و یا اینکه یک نقشه پشت پرده بوده و غربی ها از هفت سال پیش اسب تروای خود را وارد بندر بیروت کردند تا امروزه نقشه خود را پیاده کنند.

یعنی می توان باور کرد که صاحب این محموله به دلیل هزینه انبار داری این مواد حاضر به تحویل گرفتن آن نشده، اگر حتی به قیمت روز هم حساب کنیم ارزش این مواد حدود بیش از 137 میلیون دلار می باشد، یعنی همینطور اینها را ترک کرده اند و رفته اند!

اصرار بر بین المللی بودن تحقیقات توسط برخی از افرادی که خود وارد کننده این اسب تروا به بندر بیروت بودند نیز خود می تواند دلیلی بر این باشد که اینها می خواهند از کانال مجامع بین المللی روی جنایت خود سرپوش بگذارند چون همه می دانند منظور از این مجامع بین المللی تشکیلاتی است که تحت نفوذ آمریکا و اسراییل و عربستان و فرانسه هستند.

اگر راست می گویند و واقعا باید مجامع بین المللی تحقیقات انجام دهند پس احتمالا جناح حامی مقاومت هم باید اصرار کند که باید کارشناسان امنیتی از کشورهای دیگر مانند چین و روسیه و ایران و عراق نیز در این تحقیقات مشارکت داشته باشند، در حالی که سید حسن نصر الله اصرار دارد فقط ارتش و نیروهای امنیتی لبنان این تحقیقات را انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала