گزارش و تحلیل

اهمیت نقش عشایر عربی سوریه در مبارزه با آمریکا

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر اهمیت نقش عشایر عربی سوریه در مبارزه با آمریکا
اهمیت نقش عشایر عربی سوریه در مبارزه با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تشکیلات مقاومت مسلحانه مردمی در سوریه توان آسیب زدن به آمریکا را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان قبایل عربی در دیرو‌الزور سوریه به پایگاه های گروهک های مسلح کرد حمله کرده و شبه نظامیان را به اسارت گرفتند.  این گروه از نمایندگان قبایل عربی شامل ۱۰۰ نفر بودند. این حادثه در پی قتل بزرگان و شیوخ قبایل توسط افراد مسلح از گروه شبه نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا اتفاق افتاده است.

افزایش قربانیان حمله داعش به نیروهای سوریه دموکرات در دیر‌الزور - اسپوتنیک ایران
افزایش قربانیان حمله داعش به نیروهای سوریه دموکرات در دیر‌الزور

در همین زمینه با آقای سید هادی افقهی تحلیلگر و کارشناس مسائل دینی، سوریه، عراق، لیبی و لبنان (دیپلمات سابق ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان) در خصوص نقش نیروهای دموکراتیک سوریه در تحولات این کشور به گفتگو نشستیم.

نقش نیروهای دموکراتیک سوریه در زمینه ثبات و امنیت در سوریه چقدر مخرب است؟
الان بعد از شکست داعش و جایگزینی داعش توسط آمریکایی ها، آنها تشکیلات دیگری به وجود آوردند به نام "نیروهای دموکراتیک سوریه" این ها مخلوطی از عرب ها و کردها هستند. آمریکایی ها آنها را مسلح کرده و در شرق سوریه و بر نفت سوریه مسلط شده است. و آمریکا در همانجا نفت سوریه را غارت می کند، لذا یک مقاومت مردمی دارد شکل می گیرد، شبیه آن مقاومتی که در سال 2003 در عراق صورت گرفت و مرتبا توسط عملیات چریکی و مسلحانه آسیب های جدی به بدنه نظامی آمریکا در عراق زدند که اوباما مجبور شد در آن سال تفاهم نامه ای را با عراق امضا کند. همین شیوه مقاومت مردمی و عشایری کم کم دارد در سوریه بزرگ می شد و یار گیری می کند.
حتی من می خواهم به شما فراتر بگویم که برخی از فرزندان عشایر عربی که در همین منطقه دیرالزور و شرق الحسکه و سوریه حضور دارند، از تشکیلات قبلی جدا شدند و برگشتند به خانه هایشان و دارند همین تشکیلات مقاومت مسلحانه مردمی را با حمایت دولت سوریه بر علیه نیروهای آمریکا در حال گسترش هستند و به آنها ضربه می زنند.
این یکی از شیوه های مقابله با حضور آمریکا است، زیرا اکنون ارتش سوریه آن مقاومت و توان ضربه را ندارد، لذا بهترین شیوه انتخاب مقاومت مردمی و ضربات "بزن و در رو" هست.

فکر می کنم اگر این نیروها خوب حمایت و پشتیبانی شود و با مشاورت مستشاران ایرانی، حزب الله و یا نیروهای روسی روی آن برنامه ریزی صورت بگیرد، حتما آسیب جدی به نیروهای آمریکا در منطقه وارد می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала