گزارش و تحلیل

دیدار دومای روسیه با وزارت خارجه ی ایران

CC BY 4.0 / IRNA / دیدار دومای روسیه با وزارت خارجه ی ایران
دیدار دومای روسیه با وزارت خارجه ی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

اسپوتنیک - لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه که برای دیدار  با مقامات جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می برد، صبح امروز یکشنبه، دوازدهم مرداد ماه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف در این دیدار، روابط پارلمان های دو کشور و خصوصا تصریح دو پارلمان بر سطح روابط راهبردی فی ما بین را با اهمیت توصیف کرد.

اسلوتسکی :حملات تل آویو به ایران در سوریه خطر مقابله نظامی با تهران را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران
اسلوتسکی :حملات تل آویو به ایران در سوریه خطر مقابله نظامی با تهران را افزایش می دهد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با توجه به سطح همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف، به روز رسانی سند همکاری های بلند مدت دو کشور به سطح روابط راهبردی با توجه به همکاری های حال حاضر دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه نیز انجام این سفر در شرایط همه گیری کرونا را ناشی از سطح روابط  و موضوعات مهم مطرح در بین دو کشور ذکر کرد.

در گفتگوی محمد جواد ظریف و لئونید اسلوتسکی علاوه بر موضوعات دو جانبه خصوصا ابعاد اقتصادی همکاری ها، دیدگاه های دو کشور در حوزه مسائل مربوط به برجام، تحولات سوریه، عراق، یمن و لیبی و همچنین همکاری های دو کشور در ساز و کارهای منطقه ای، بین  المللی و سازمان‌های مربوطه نیز مورد تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است روز گذشته شنبه یازدهم مرداد ماه رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه لئونید اسلوتسکی با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد. لئونید اسلوتسکی تابلوی سیاه قلم منقش به تصویر رهبر جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمونه‌ ای از تجهیزات پزشکی از جمله کیت‌ های تشخیص کرونای ساخت روسیه را به رییس مجلس شورای اسلامی هدیه داد.

در این نشست نیز بر علاقه مندی مسکو و تهران برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های همه جانبه، از جمله در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأکید شد و مقامات پارلمانی دو کشور افزایش روابط دوجانبه را در جهت تأمین منافع هر دو ملت بزرگ روسیه و ایران پر اهمیت دانستند و یادآور شدند که همکاری کمیته‌ های تخصصی پارلمانی دو کشور می‌ تواند به تحقق طرح‌ های مشترک راهبردی بین روسیه و ایران کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала