گزارش و تحلیل

اگر ایرانی ها دروغ می گویند پس چرا اینقدر برای آمریکایی ها مهم است؟

© AFP 2023 / Jamejamonline/Ebrahim Norooziاگر ایرانی ها دروغ می گویند پس چرا اینقدر برای آمریکایی ها مهم است؟
اگر ایرانی ها دروغ می گویند پس چرا اینقدر برای آمریکایی ها مهم است؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند روزی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رزمایش پیامبر 14 راه برگزار کرده و آمریکایی ها تلاش دارند از طریق رسانه ای اهمیت این رزمایش را کم جلوه دهند.

اسپوتنیک - آمریکاییها از اینکه سپاه پاسداران از ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی برای تمریناتش استفاده کرده ابراز ناراحتی کردند، چون خود همین پیامی برای آنها هست که ایرانی ها تمرین می کنند تا با آمریکا بجنگند و دیگر حریفان را عددی قایل نیستند که روی آنها حساب کنند و بخواهند برای مقابله با آنها خود را آماده کنند.

در حالی که دو همپیمان اصلی آمریکا در منطقه یعنی عربستان سعودی و اسراییل مدت ها است برای ایران شاخ و شانه می کشند اما بر کسی پوشیده نیست که آنها پشت سر آمریکایی ها پنهان شده اند و خواستار آن هستند که آمریکایی ها تا آخرین سرباز خود برای آنها بجنگند.

واکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی پیامبر-14 ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی پیامبر-14 ایران

در مقابل هم آقای ترامپ کاسب کار حرفه ای ای می باشد که حاضر نیست خون سربازان آمریکایی را ارزان با آنها حساب کند و به این دلیل علیرغم همه شاخ و شانه کشیدن ها برای ایران ولی به خوبی می داند که حرف زدن یک چیز است و عمل چیز دیگری.

اینکه رسانه های آمریکایی تلاش کنند تصاویر ماهواره امید را به چالش بکشند و یا پرتاب موشک ها از زیر زمین را بی اهمیت نشان دهند، خود نشان می دهد که چه قدر این دو اتفاق برای آنها سنگین تمام شده.

به قول معروف آنکه باید بداند به خوبی می داند چی به چی است و اگر اینگونه نبود نیاز نبود آمریکایی ها همه نیروهای خود در منطقه را به حالت آماده باش در بیاورند.

قطعا ماهواره های آنها کل مانور را رصد کردند، و قطعا هم یکی از اصلی ترین اهداف مانور این بود که بخشی از قدرت نظامی ایران به نمایش در آید.

معمولا ارتش ها زمانی اطلاعات نظامی خود را به نمایش می گذارند که امکانات دیگر مخفی بسیار با ارزش تری دارند که دیگر به نظرشان لو رفتن این اطلاعات کم اهمیت تر است.

اینکه ماهواره ایرانی توانسته اطلاعات دقیق از پایگاه آمریکایی ها به ایرانی ها برساند نشان از اشراف دقیق اطلاعاتی ایران بر حضور دشمنان خود در منطقه دارد و خوب طبیعتا آمریکایی ها بخوبی متوجه هستند که این به معنای آن است که چشم ما از آسمان در حال رسد تحرکات دقیق شما است.

اینکه تصاویر پایگاه العدید قطر را منتشر کنند به این معنا است که اطلاعات دقیق از مرکز فرماندهی هوایی شما در منطقه در اختیار ما است.

 رویش موشک های بالستیک دفن شده در اعماق زمین در رزمایش پیامبر 14 + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
رویش موشک های بالستیک دفن شده در اعماق زمین در رزمایش پیامبر 14 + ویدئو

وقتی که موشک های ایران از زیر زمین به یکباره پرتاب می شود به این معنی است که ایرانی ها توانسته اند به فناوری استتار بسیار ارزشمندی دست یابند و بر اساس آن همه ماهواره های دشمن اگر صد بار هم کل سرزمین ایران را پویش کنند نمی توانند متوجه شوند موشک های ایرانی کجا پنهان شده تا به آنها آسیب برسانند، توجه داشته باشید مساحت ایران 1.64 ملیون کیلومتر مربع است و اینگونه نیست که به راحتی بتوان کل این مساحت را پویش کرد و دنبال موشک گشت.

همچنین این احتمال وجود دارد که ایران این فناوری را در اختیار همپیمانان خود در منطقه قرار داده باشد و اگر آمریکایی ها بخواهند اقدام خصمانه ای بر علیه ایران انجام دهند اسراییلی ها و سعودی ها باید بر حذر باشند که ممکن است به یکباره موشک های ایران از زیر زمین در کل منطقه بیرون آید و آنها را هدف قرار دهد.

اهمیت این ماجرا در این است که طبق اخبار و گزارش های منتشر شده اخیرا اسراییل و عربستان ظاهرا متقاعد شده اند که ترامپ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و تلاش دارند قبل از پایان دوره ریاست جمهوری وی آمریکا را درگیر یک جنگ با ایران کنند چون بیم آن را دارند که رییس جمهوری آتی آمریکا به اندازه ترامپ مطیع آنها نباشد.

اما هدف قرار دادن ماکت ناو جنگی آمریکایی این پیغام را برای آمریکایی ها در بر دارد که ناوهای جنگی شان در منطقه خلیج فارس و دریای عمان هدف اصلی نیروهای ایرانی است و اگر بخواهند قدم اشتباهی بر علیه ایران بردارند ایرانی ها آمادگی لازم برای هدف قراردادن و نابودی همه این ناو ها را دارند و سالها است خود را برای این کار آماده می کنند.

دومین روز برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر در ایران  - اسپوتنیک ایران
دومین روز برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر 14 در ایران

بدیهی است که ایرانی ها مانند هیچ کشور عاقل دیگری به هیچ وجه به دنبال جنگ نمی باشند اما به هر حال تحرکات و تهدید های اخیر آمریکا بر علیه ایران را باید با همان لحن پاسخ می دادند و ماجرای تمرین برای هدف قرار دادن ناو جنگی آمریکا به عبارتی مقابله به مثل در مورد تهدید هواپیمای مسافربری ایران نیز به حساب می آید، چون این مانور قرار بود طبق زمان بندی چند روز بعد تر برگزار شود اما ظاهرا به دلیل تهدید های روز افزون آمریکایی ها سپاه پاسداران تصمیم گرفت مانور را زودتر انجام دهد.

حتی همین نکته، یعنی تغییر زمان بندی مانور و انجام آن در زمانی زود تر از موعد مقرر نشان از آمادگی دفاعی نیروهای ایران دارد چون نیروها خود را برای زمان دیگری آماده کرده بودند اما به یکباره از طرف فرماندهی دستور آمد که زودتر مانور انجام شود، یعنی این نیروها آنقدر آماده بودند که چنین مانور بزرگی را به سرعت در زمان بندی دیگر انجام دهند.

به هر صورت باید توجه داشت که حدود سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و دشمنان ایران در منطقه سخت در تلاش می باشند تا ترامپ نرفته جنگی راه بیاندازند، جنگی که رییس جمهوری بعدی مجبور باشد ادامه دهنده آن باشد و نتواند به سمت حل اختلافات با ایران پیش برود.

تنها مساله ای که می تواند جلوی بروز چنین جنگی را بگیرد فقط توانمندی دفاعی ایران و متحدین آن است، توانمندی ای که آمریکایی ها را وادار می کند قبل از هر تصمیمی در قبال ایران چند بار فکر کنند.

و قطعا آمریکایی ها پیام این رزمایش را دریافت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала