گزارش و تحلیل

کوچکترین خطای آمریکا با اقدام شدید مواجه می شود

© Flickr / Blondinrikard Fröbergکوچکترین خطای آمریکا با اقدام شدید مواجه می شود
کوچکترین خطای آمریکا با اقدام شدید مواجه می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنجشنبه شب گذشته دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان متعلق به جمهوری اسلامی ایران نزدیک شدند.

اسپوتنیک - براساس گزارش ها پنجشنبه شب گذشته دو جنگنده مربوط به ایالات متحده آمریکا مانوری را در اطراف هواپیمای مسافربری ماهان متعلق به جمهوری اسلامی ایران که به مقصد کشور لبنان در حرکت بود انجام دادند خلبان این پرواز برای پیشگیری از برخورد ارتفاع هواپیما را به سرعت کم کرده و همین موضوع باعث زخمی شدن تعدادی از مسافرین پرواز شده.

کاپیتان بیل اربن سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای موضوع بیان کرد که یک جنگنده اف-۱۵ آمریکا در طول یک ماموریت عادی در مجاور پادگان محل استقرار نیروهای عملیات عزم راسخ در التنف سوریه اقدام به بررسی بصری و استاندارد یک هواپیمای مسافربری ماهان ایر از فاصله ای ایمن یعنی تقریبا هزار متری کرد.

بیانیه شرکت هواپیمایی ماهان در خصوص اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری - اسپوتنیک ایران
بیانیه شرکت هواپیمایی ماهان در خصوص اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری

وی گفت، پس از شناسایی آن به عنوان هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ماهان جنگنده از هواپیمای مذکور فاصله گرفت.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌این اقدام ایالات متحده آمریکا را قانون‌ شکنی دانسته و تاکید کرد:

این اقدام ایالات متحده آمریکا باعث به خطر افتادن جان مسافران بیگناه و غیرنظامی شده، باید پیش از وقوع یک فاجعه این قانون شکنان را متوقف کرد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بیان کرد:

جمهوری اسلامی ایران هیچ حرکت خصمانه ای علیه ملت ایران را بی پاسخ نخواهد گذاشت و در زمان خود به هر حرکت نا بخردانه واکنش قاطع و مناسب نشان خواهد داد.

در این زمینه آقای دکتر روح الله حضرت پور نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

این رفتارهای عجیب و غریب آمریکایی ها که البته از خوی وحشی آنها سرچمه میگیرد، خود نماد ترس، ضعف و اضمحلال نیروهای ايالات متحده ي آمریکا در منطقه است.

پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران با حمله به پایگاه های آمریکایی، چهره پوشالی، رسانه ای و هالیوودی آمریکا را در هم شکست، حالا آمریکا مرتبا سعی دارد نشان دهد که کماکان در منطقه حرفی برای گفتن دارد، اما جرات هم ندارد پایش را از گلیمش درازتر کند.

ملت های منطقه از این قانون شکنی آمریکا خشمگین هستند و نسبت به سستی دولت هایشان احساس شرمندگی میکنند. اینکه ايالات متحده ي آمریکا آمده و به طور غیر قانونی در این کشور ها نیروی نظامی مستقر کرده و از آسمان این کشور ها استفاده غیر قانونی می کند، برای ملت های منطقه قابل قبول نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی ايران ضمن تاکيد بر غير قانوني بودن حضور آمريکا در منطقه و همچنين اقدامات غير قانوني اين کشور در منطقه که موجب ناراحتي ملت ها است افزود:

ایالات متحده آمريکا می داند که کوچک ترین خطای آن ها در قبال ایران بدون پاسخ نخواهد بود. البته جمهوري اسلامي ایران هنوز پرونده ماجرای انتقام ترور شهید سردار سلیمانی را نبسته است. هیچ جای جهان برای تروریست های آمریکایی امن نخواهد بود.  و کوچکترین خطای آن ها با انتقامی شدید مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала