گزارش و تحلیل

واکنش مجامع حقوق بشری ایران به اظهارات کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل

© Photo / Saman Niaziسامان نیازی معاون امور بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا ایران
سامان نیازی معاون امور بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا  ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز مبرهن است ترکیب شیک حقوق بشر، چماقی برای خفه کردن آزادگی و استقلال و سربلندی ملت‌ها، سلاحی با روکشی از عاطفه که اگر در جایی سیاست‌های ضد ارزش بشری شان رنگی و ردی از انسانیت باقی گذاشته، تحریکش کنند و این فریبکاری بیش برای استعمار فکر و اندیشه انسان‌ها نیست.

اسپوتنیک - مهندس سامان نیازی معاون امور بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و کارشناس مسائل بین الملل، در واکنش به اظهارات کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل و آقای جاوید رحمان اظهار داشت: تناقض عمیق در اعمال حمایت های حقوق بشری از انسان ها، ضد حقوق بشری ترین اقدام محسوب می گردد.

پکن: تحریم‌های آمریکا خلاف قوانین روابط بین الملل است - اسپوتنیک ایران
پکن: تحریم‌های آمریکا خلاف قوانین روابط بین الملل است

بیش از ۸۰ میلیون ایرانی تحت تحریم های ظالمانه و غیر انسانی، از طبیعی ترین حقوق خود محروم شده اند و جاوید رحمان و سایر کارشناسان و اما صحیح تر بخوانید پیاده نظام سیاست های ضد انسانیِ معتادین به تحریم، آن را نمی بینند و عدد ۱۵ و اسم نرگس محمدی را در اقدامی خلاف اصل عدم تبعیض، بزرگتر و پررنگ تر از ملت شجاع ایران می دانند.

وی گفت: هرگز ملت بزرگ ایران، درگیر رفتارهای خلاف منافع ملی و شانتاژهایی به اسم فعالیت مدنی و حقوق بشری که نتیجه‌ی آن پیوسته، مجازات ملت ایران ناشی از تحریم است نمی شوند.

به گفته این فعال حقوق بشر: ملت دانای ایران، متمایل به این افراد که علیه منافعشان اجتماع می کنند و نقش راهبری افراد بعضا بی اطلاع را در جهت خرابی اموال عمومی و خدشه دار کردن چهره نظامشان بر عهده دارند، نیستند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: افراد خاصی که پیوسته جامعه هدف و حمایت شوراهای فرمایشی و کم خاصیت حقوق بشری هستند، کدام کارنامه و رزومه آن‌ها حکایت از طرح دعوا علیه تحریم کنندگان ملت ایران، جانبازان شیمیایی، کودکان پروانه ای و ... در عرصه بین الملل دارد؟

واعظی: متحدان آمریکا هم از اعتیاد این کشور به تحریم به ستوه آمدند - اسپوتنیک ایران
واعظی: متحدان آمریکا هم از اعتیاد این کشور به تحریم به ستوه آمدند

نیازی اظهار داشت: اینها برای کدام بشر خارج از مرزهای آبی و خاکی ایران فعالند؟

ادبیات دستوری و مضحکی که یادگار دوران پیشامیثاقین و کنوانسیون‌های حقوق بشری است را فقط می توان مُسکنی برای ترمیم صدای شکستن هیمنه ظاهری ایالات متحده آمریکا که خیابان‌هایش نمایش روزانه گردن‌های زیر پای پلیس و زندان‌هایش که بخشی از وحشیانه ترین خشونت های درونش را مرضیه هاشمی روایت تجربه شده دارد، می توان تحلیل کرد.

وی خاطر نشان ساخت: نرگس محمدی که در سایه آزادی و تکریم انسانیت در قوه قضائیه بدون محدودیت، نامه نگاری می‌کند و شما بر اساس آن بهره برداری می کنید، ناخواسته این وعده الهی را محقق می کند و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین. دخالت‌های شما در مسائل قضائی جمهوری اسلامی ایران نقض اصل استقلال قضا در نزد همه نظام‌های حقوقی بشر است.

معاون بین الملل صلح زیبا اظهار داشت: اگر وقت کردید آمار فوت کودکان پروانه ای ناشی از تحریم را ببینید؛ آنها هم ۱۵ نفر فقط در سال گذشته بودند، آیا از نظر شما یک عدد ۱۵ بزرگتر از عدد دیگر ۱۵ است ؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала