گزارش و تحلیل

آیا قشنگی های اینستاگرام نشانگر موفقیت است؟

© AP Photo / Amr Alfikyآیا قشنگی های اینستاگرام نشانگر موفقیت است؟
آیا قشنگی های اینستاگرام نشانگر موفقیت است؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وبلاگ نویسی یک حرفه ممتاز است و زندگی وبلاگ نویسان اینستاگرام لوکس به نظر می رسد. آما آیا در حقیقت اینطور است؟

اسپوتنیک - روزنامه لو فبگارو چاپ فرانسه در این خصوص چنین می نویسد: والری ترایب روزنامه نگار و موسس پادکست مد چیفون، در 19 فوریه با اینستاگرام چنین خداحافظی کرد: "اینستاگرام عزیز، من عاشق تو بودم، اما اگر به آن نگاه کنی، همه چیزهایی که تو ارائه می دهی بسیار غم انگیز است ..." او روابط خود را با 70 هزار مشترک قطع کرد. اما دو روز بعد، والری ترایب اکانت خود را بازیابی کرد تا گاه بگاه بتواند چیزی بنویسد، صفحات مورد علاقه خود را مشاهده کند و پیام های خصوصی را مبادله نماید.

تلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران
آمارهای جدید و جالب درباره اینستاگرام

پارادوکس اینستاگرام همین است. این شبکه اجتماعی دارای یک میلیارد کاربر فعال ماهانه (در ژوئن 2018) امسال دهمین سالگرد خود را جشن می گیرد. طی دو سال گذشته، این شبکه به دلیل خطرات سلامت روانی مرتبط با آن مورد انتقاد قرار گرفته است. نقطه عطف آن در سال 2017 رخ داد، هنگامی که در گزارش انجمن سلطنتی لندن برای پیشرفت دانش طبیعی به تأثیر منفی شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام اشاره شد که به عنوان مضرترین شبکه معرفی گردید. چند ماه بعد، جاستین روزنشتاین خالق دکمه "خوشم می آید" در مورد تأثیر منفی ابزاری که او در تشکیل آن سهم داشته صحبت کرد.

از دست دادن معنی و نگرانی

تأثیر منفی دارد؟ دلفین لامور پیچت یک متخصص سوفرولوژی پاریس و کارشناس در مدیریت استرس، تقویت اعتماد به نفس و بهبود خواب است. او مشکلات وبلاگ نویسان محبوب را که برای ویزیت به پیش وی آمده اند، ثبت می کند. به عقیده او، این مشکلات به خاطر از دست دادن نقاط راهنما، عدم سلامت، اضطراب، متلاشی شدن مرزهای زندگی شخصی و حرفه ای، احساس انزوا در شرایط تعامل فزاینده و فعال تر در شبکه بروز می کند. تحریف روابط روانی با مشترکین - تحسین برخی و نفرت از دیگران، ستایش امروز و انتقاد فردا ، تعارف و توهین - که جای خود دارد.

اینستگرام: ما شما را می شنویم، می بینیم و در کنارتان هستیم - اسپوتنیک ایران
اینستاگرام: ما شما را می شنویم، می بینیم و در کنارتان هستیم

این کارشناس در ادامه گفت: من قبل از سوفرولوژی به مدت 11 سال در آژانس های مختلف در روابط عمومی مشاغل استراتژیک داشتم و مرتباً با وبلاگ نویسان متنفذ در زمینه های مد، زیبایی، سبک و غذا کار می کردم. آنها به دفعات رازهای خود را با من در میان گذاشتند و من دیدم که برخی از آنها در چه شرایط سختی قرار داشتند. "وبلاگ نویس محبوب باید در تمام طول روز با شبکه تماس برقرار کند و سریعاً به نظرات پاسخ دهد، صرف نظر از اینکه وی در این یا آن ساعت چه کاری انجام می دهد. آنها در برابر عموم لبخند و شوخی می کنند، اما در خانه گریه می کنند. این حرفه معاشرت گرا به سرعت منجر به انزوا و تنهایی می شود.

والری ترایب اینستاگرام را یک کارخانه افسردگی می داند. وی می گوید: شما فکر می کنید می توانید مشهور شوید، لایک و هدیه بگیرید ... این فریب است. علاوه بر این، همیشه نشان دادن تنها جنبه مثبت زندگی بسیار خسته آوراست! اما وقتی والری ترایب متوجه شد که به سرطان خون مبتلا شده است و تصویری از اتاق بیمارستان منتشر کرده است، با طرف دیگر و روشن شبکه روبرو شد. وی گفت: من کلمات و تصاویر گرم زیادی با گل را دریافت کردم ... اما چگونه می توان عشق دریافت شده را با نفرت ریخته شده مقایسه کرد؟ اینستاگرام برایم ناراحتی بیش از شادی به همراه آورد.

انتظار پیوسته شناخت و محبت

رتبه ایران در استفاده از اینستاگرام + عکس - اسپوتنیک ایران
رتبه ایران در استفاده از اینستاگرام + عکس

شارلوت هرووت روزنامه نگار و مولف کتاب "راهنمای کوچک بقا در اینستاگرام" توضیح می دهد: لایک مشهور به به ژست روزانه تبدیل شده است. در اینستاگرام تعداد روزانه آنها 4.2 میلیون تا تخمین زده می شود. لایک قویترین انگیزه در اینستاگرام است. هر لایک و دوست، کامنت و مشترک جدیدی از پذیرش ما به قبیله خاص حکایت می کند و ما را ترغیب به ادامه کار می نماید.

در همین زمان، تعداد کمی از لایک ها یا نبود آنها این احساس را به وجود می آورد که ما را رها کردند.
یک عامل مهم دیگر - نظرات شبکه است. روزنامه نگار سوفی فونتانل به طور متوسط ​​روزانه 200 پیامک از 215  هزار مشترک دارد. وی گفت: برای من، اینستاگرام آنتن است که به من امکان می دهد تا تمام روز با مردم صحبت کنم. طرف جذاب من طنز، سبک و آشکارا گویی است. وقتی من چند پیام کینه آمیز دریافت می کنم، اگر با این وجود پرخاشگری غالب شود، من از پاسخ دادن خودداری می کنم.

دوست داشتن برای چه کسی هستی، نه برای آنچه می پوشی

انتشار آمارهای جالب توجه از اینستاگرام - اسپوتنیک ایران
انتشار آمارهای جالب توجه از اینستاگرام

دلفین لامور پیچت تأکید می کند: اینستاگرام می تواند از سایر شبکه های اجتماعی مضرتر باشد زیرا به تصاویر متکی است و از تعداد کم کلمه استفاده می کند. وی گفت: این می تواند خطرناک باشد زیرا این امر منحصراً مربوط به احساس و بدون منطق است. من بعد از قرنطینه ویزیت ها را از سر گرفتم و یک نکته مثبت را کشف کردم: برخی متوجه شدند که می توانند از خود مراقبت کنند و نیازی به زندگی در اینستاگرام ندارند. برای دیگران، هیچ چیز تغییر نکرده است و اینستاگرام برایشان یک سراب جذاب است.

جهنم پشت صحنه؟ دلفین لامور پیچت جواب می دهد: گرچه عشق به دیگران باعث تقویت نفس ما می شود، اما به دام تبدیل می شود. ما برای یک عکس از بهشت ​​یا یک جفت کفش ورزشی لایک، عشق و کامنت دریافت می کنیم.

کاربران اینستاگرام وبلاگ نویسان اینستاگرام را به خاطر تصویری که ایجاد می کنند، دوست دارند نه برای اینکه واقعاً چه کسانی هستند. بنابراین، عشق آنها توهم آور است و هر لحظه می تواند ناپدید شود."
بسیار مهم است که بتوانیم با عواقب محبت و شناخت و موارد پرخاشگری کنار بیاییم.

وی گفت: كسانی كه هوشمند هستند و فاصله بس محکمی را برقرار می کنند تا به اندازه كافی همه چیز را شخصاً به خود نسبت ندهند، موفق می شوند - بقیه نه. برای حفظ تعادل، به شاخص سه تماس مثبت بر یک منفی نیاز دارید. به چنین تعادلی فرمول موفقیت را می گویند این ضریب برای همه ما در زندگی روزمره نیز لازم و ضروری است. بهزیستی شما در دستان تان است ...

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала