گزارش و تحلیل

ایرانی ها پرواز بالای ابرها را دوست دارند

© AFP 2023 / Chandan Khannaایرانی ها پرواز بالای ابرها را دوست دارند
ایرانی ها پرواز بالای ابرها را دوست دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصلی ترین مشکل آمریکایی ها در تعامل با ایران همیشه به این دلیل بوده که تحلیلگران آنها منطقه غرب آسیا را در یک بسته تحلیل می کنند، در حالی که وجب به وجب منطقه خاورمیانه با هم فرق می کند.

 

با توجه به موقعیت ژئوپولیتیک منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه و اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم شمال شرقی آفریقا، این مناطق همیشه به صورت تاریخی قلب تپنده جهان و موثر در جریان های بین المللی و حتی مسیر سیر معادلات جهانی به حساب می آمدند و می آیند.

شاید بسیاری توجه نداشته باشند اما تاثیر ایران بر روند پایان جنگ جهانی دوم کمتر از دیگر کشورهای متفقین نبود، به هر حال عنوان پل پیروزی که برای ایران گذاشته شد خود گواه این تاثیر می باشد و هیچ کس نمی تواند انکار کند تامین راه عبور مهمات و آذوغه و تسلیحات لژستیک از راه ایران برای شوروی یکی از اصلی ترین دلایلی بود که روسها توانستند کمر آلمان نازی را در جنگ جهان دوم بشکنند و در نهایت آلمان شکست بخورد و اگر روس ها به چنین موفقیتی دست نیافته بودند قطعا همه معادلات در غرب اروپای وحتی خود آمریکا هم تغییر کرده بود.

ر - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شورش جهانی علیه آمریکا

ایرانی ها در این جنگ تلفات جانی بسیار زیادی هم متحمل شدند و یک سوم جمعیت ایران جان خود را از دست دادند تا متفقین آذوقه داشته باشند و بتوانند غذای سربازان خود را تامین کنند.

اما مشاهده کردیم پس از جنگ جهانی دوم آنگونه که شایسته ایرانی ها بود از آنها تقدیر نشد و کشورهای پیروز در جنگ جهانی دوم سهمی برای ایرانی ها در این ماجرا در نظر نگرفتند.

آنها تصور داشتند که با ایرانی ها می توانند مانند دیگر مردم خاورمیانه و شمال آفریقا رفتار کنند و همین تصور و تحلیل اشتباه منجر شد که مردم ایران در مقابل آنها قرار گرفتند.

امروز مطلبی را مطالعه کردم که می گفت :" وقتی که باران می بارد همه پرنده ها تلاش می کنند پناه بگیرند اما عقاب ها بالاتر از ابرها پرواز می کنند تا از باران در امان باشند".

این تعبیر دقیقا مشابه شرایطی است که در منطقه خاورمیانه وجود دارد.

بسیاری از مردمان این منطقه مانند پرنده هایی هستند که با شروع باران سریع خود را زیر جایی پنهان می کنند، البته فقط منطقه خاورمیانه نیست بلکه حتی در بسیاری از دیگر مناطق آسیا و آفریقا و جاهای دیگر جهان هم اینگونه است اما ایرانی ها مانند عقاب ها به سمت بالا پرواز می کنند تا بالای ابر ها قرار گیرند.

شاید بخواهید دلیل اش را غرور بدانید شاید هم به این دلیل باشد که ایرانی ها خود را با اصالت تر از این می دانند که در مقابل باران سر خم کنند، اما خود همین ماجرا تفاوت ملت های منطقه را نشان می دهد و به همین دلیل است که نمی توان با ایرانی ها مانند دیگر ملت های منطقه رفتار کرد.

ایران تصمیم گرفت هند را از پروژه خط آهن بندر چابهار کنار بگذارد - اسپوتنیک ایران
ایران تصمیم گرفت هند را از پروژه خط آهن بندر چابهار کنار بگذارد

بد نیست که اینجا به این نکته اشاره کنم، وقتی بحث از ایرانی ها به میان می آید منظور قومیت فارسی نیست بلک ملت ایران است که از قومیت های متعدد تشکیل شده و منظور اقوامی هستند که وارث تمدن ایرانی می باشند.

این اقوام فقط در منطقه ای که امروزه به نام ایرانزمین شناخته می شود زندگی نمی کنند بلکه در کل منطقه پخش هستند و طی قرن ها برخی امپراتوری ها تلاش کردند کاری کنند که اینها از اصالت خود دور شوند یا اصلا اصالت خود را فراموش کنند اما خون جاری در رگهایشان دوباره آنها را به سمت ریشه هدایت کرده.

همین که ایرانی ها شروع می کنند بالای ابرها پرواز کردن دیگر وارثان تمدن ایرانی هم به پرواز در می آیند و می روند بالای ابرها.

امروزه همین اتفاق در بسیاری از نقاط منطقه و جهان پیش آمده و مشاهده می کنیم هر قدمی که ایرانی ها بر می دارند به الگویی برای بسیاری از ملت ها تبدیل می شود که از آن تبعیت می کنند و همین ماجرا منجر به آن شده که هیبت حاکمان مستبد و سرمایه پرست شکسته شود، چون تئوری حکومت کردن آنها مبنی بر برده داری است و مبنی بر آن است که همه برده پول آنها شوند، حال وقتی که ملت ها شروع می کنند در مقابل نظام برده داری نوین آنها مقابله کنند آنها شروع می کنند شکست خوردن.

همین که ایرانی ها جسارت کردند و در مقابل آمریکایی ها ایستادند امروزه مشاهده می کنیم دیگران هم شروع کردند در مقابل آمریکایی ها ایستادن.

از شرق آسیا گرفته تا آمریکای لاتین امروزه مشاهده می کنیم ملت ها شروع کرده اند با قلدری آمریکا مقابله کردن.

بله، ایرانی ها به سمت بالای ابرها رفتند، خیلی سخت است ولی در نهایت همه آزادی خواهان متوجه می شوند که بالای ابرها پرواز کردن صفایی دارد که پنهان شدن هیچ وقت ندارد.

آمریکایی ها هم باید متوجه باشند که فقط وقتی می توانند با ایرانی ها کنار بیایند که بفهمند رفتار خود نسبت به ایرانی ها را باید تغییر دهند.

چهار دهه است هر کاری از دستشان بر آمده بر علیه ملت ایران انجام داده اند و ملت ایران مقاومت کرده اند و بالاتر و بالاتر پرواز کرده اند و دشمنی با آمریکا روز به روز افزایش یافته.

شاید وقت آن رسیده باشد که آمریکایی ها به فکر باشند رفتارهای قبلی خود با ایرانی ها را تغییر دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала