گزارش و تحلیل

"رئیس دانشگاه روسنو: "ایرانی ها میهن پرست هستند

© Fotolia / Christian Schwierایرانیان میهن پرست هستند
ایرانیان میهن پرست هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر زرنوف رئیس دانشگاه روسنو: ایرانی ها میهن پرست هستند، آنها زندکی و کار کردن در ایران برای آبادی وطن خود را ترجیح می دهند.

در مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک ایران با ولادیمیر زرنوف رئیس دانشگاه  جدید روسیه (روسنو)، رئیس انجمن دانشگاه های غیر دولتی روسیه، در مورد ویژگی های آموزش دانشجویان ایرانی در روسیه، در مورد همکاری با دانشگاه های ایران و همچنین در مورد پروژه جدید یک مدرسه ریاضی برای متخصصان ایرانی صحبت کرد.

ایران همسایه و شریک فعال ما است. جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به توسعه فناوری و آموزش می کند، بنابراین علاقه مند است تا با روسیه، تبادل تجربیات در سطح دانشگاهی با روسیه برقرار کند.

به گفته زرنوف، اولین دانشجویان خارجی که شروع به تحصیل در روسیه در دانشگاه روس نو (RosNOU) کردند دقیقاً ایرانی بودند.

تعداد دانشجویان ایران طی ۴ سال در روسیه سه برابر شده است
 - اسپوتنیک ایران
تعداد دانشجویان ایران طی ۳ سال در روسیه چهار برابر شده است

بیش از دو دهه است که این دانشگاه با چندین دانشگاه ایرانی مانند دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده پویان پژوهشگاه انرژی، دانشگاه صنعتی خواجه نصيرالدين طوسی همکاری کرده است.

تماس با موسسه اندیشه یاران جوان، تنها موسسه ای که در تهران دارای مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برای اعزام متقاضیان به روسیه است، به روس نو اجازه داد تا نمایندگی را در تهران افتتاح کند و به متقاضیان مشاوره دهد و به آنها در تطبیق واحدهای تحصیلی کمک کند.

ولادیمیر زرنوف می گوید، بیش از 500 دانشجوی ایرانی زبان روسی را در دانشکده آموزش زبان، در دوران پیش از دانشگاه آموخته اند.

به گفته این رئیس دانشگاه، دانشجویان ایرانی یکی از سریعترین دانش آموزان هستند: آنها در المپیادهای جهانی در ریاضیات و فیزیک، نوآوری های ایرانی به طور مداوم در گروه رهبران گنجانده شده است. ایرانیان با مهارت و قاطعیت بالا، نسبتاً سریع و به راحتی تسلط بر زبانهای خارجی متمایز می شوند. وظیفه ما دادن آگاهی خوبی از زبان روسی است.
علاوه بر این، زرنوف تأکید کرد، که ایرانیان در زمان قرنطینه، به صورت منضبط رفتار می کردند، با رعایت الزامات مدیریت دانشگاه برای مقابله با شیوع عفونت کرونا ویروس، کلیه قوانین جدید را رعایت کردند، به طوری که ما توانستیم از شیوع عفونت در خوابگاه روس نو جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه توضیح می دهد: پس از تکمیل و گذراندن دوره زبان روسی، دانشجویان ایرانی سطح علمی خود را در موسسات روس نو افزایش می دهند. با این حال، تعداد کمی از آنها پس از آن در روسیه کار می کنند.

آغاز سال تحصیلی آینده برای دانشجویان خارجی در روسیه چه زمانی خواهد بود؟
 - اسپوتنیک ایران
آغاز سال تحصیلی آینده برای دانشجویان خارجی در روسیه چه زمانی خواهد بود؟

زرنوف می گوید: پس از فارغ التحصیلی، این متخصصان آماده در زمینه پزشکی (دندانپزشکان، پزشکان عمومی و غیره) به ایران باز می گردند.

متخصصان علوم انسانی و فنی در روسیه شغل پیدا می کنند، کار بسیار خوبی را انجام می دهند، به عنوان مثال متخصصان فناوری اطلاعات، اما در آینده بیشتر آنها به هر حال به خانه باز می گردند. ایرانیان میهن پرست هستند؛ آنها ترجیح می دهند به خاطر وطن خود زندگی و کار کنند.

این رئیس گفت: از آغاز سال تحصیلی، برنامه ریزی شده است تا به طور مشترک دانش آموزان ایرانی و هندی را در دانشگاه مدرسه ریاضی، که ریاضیدانان برجسته روسی نیز در آن شرکت خواهند کرد، آموزش دهند. تا زمانی که محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر برداشته نشود، کلاس ها از راه دور آنلاین انجام می شوند.

این رئیس دانشگاه همچنین در پایان گفت: امسال نیز برنامه ریزی شده است تا با دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی توافق نامه ای در مورد برنامه های آموزش از راه دور با امکان سفر به متخصصان امضا گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала