گزارش و تحلیل

بهت جهانیان از عملکرد دولتمردان آمریکا

© AFP 2023 / Robyn Beckآمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیازی: آمریکا کشوری پر از خالی با دولتمردانی است که در فضای انتزاعی نسبت به گوشه گوشه عالم دخالت می کنند .

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک از تهران، مهندس سامان نیازی ، معاون بین الملل موسسه حقوق بشری و بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به اظهارات رابرت دسترو معاون امور دموکراسی و حقوق بشر وزیر خارجه آمریکا در خصوص مهاجران افغانستان اظهار داشت آمریکا کشوری پر از خالی با دولتمردانی که در فضای انتزاعی نسبت به گوشه گوشه عالم دخالت می کنند و تنها جایی که در معادلات خودشان جایی ندارد ، مردم مدفون شده زیر خیال های پوشالی ارزشهای آمریکایی و رنجور از تبعیض است.

نیازی افزود: "آقای رابرت دسترو ! ما هم زمانی که ۸ دقیقه پای مامور پلیس آمریکا روی گردن یک سیاه پوست بود ، وحشت زده شدیم".

نیازی گفت : "زمانی که جنایات دولت متخاصم شما در ویتنام ، عراق افغانستان و.. را دیدیم ، از مرگ‌ انسانیت بهت زده شدیم.

ما ایرانی ها یک ضرب المثل داریم که می گوید ؛ یک سوزن به خودت بزن و یک جوال دوز به دیگران !"

مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
کرونا، ساختار قدرت در نظام جهانی را دستخوش تغییر کرده است

معاون بین الملل سازمان صلح زیبا افزود :

"قتل جرج فلوید ننگی بر نظام غیر متمدن و متوحش آمریکا است.

مردم سر خورده و مبهوت آمریکا بیشتر از تمام دنیا این حجم از دروغ و تزویر اظهار نگرانی برای مهاجران افغانی را درک می کنند، مردمی که رنگ پوستهایشان تنها دلیل کشته شدنشان شده و توسط حاکمیتی که در مقابل شهروندان خود وظیفه فراهم کردن مقدمات دستیابی به حقوقشان را دارد ، راه نفس کشیدنشان هم قطع کرده اند".

وی گفت :"جناب رابرت دسترو لطفاً گزارشی از کودکان مهاجری که به دستور شخص رییس جمهور نژاد پرست تان از والدین خود جدا شدند و از قتل روزانه رنگین پوستان به جامعه جهانی بدهید".

بگفته آقای مهندس نیازی :"مردم افغانستان که جمهوری اسلامی ایران را نه به عنوان کشور ثالث که به دلیل اشتراکات غیر قابل شمارش ، خانه خود می‌دانند ، قطعا جنس تزویر و شیطنت و نفاق مندرج در اظهارات شما را خوب لمس و حس می کنند.

هنوز وجدان انسانیت از صدای تظلم خواهی جورفلوید دردناک است، تقویم حقوق بشری و تظاهر به انسان بودن شما ، خیالی ترین حقیقت تلخ مقابل مردمان دنیا از افغانستان، گوانتاما، عراق، لیبی، سوریه، ژاپن، ویتنام، بحرین، یمن، نیجریه و ....است.

لطفا کمی از مقابل دیدگان بیدار شده بشریت نسبت به غیر واقعی بودن ارزش‌های ادعایی تان کنار بروید.

انسانیت به هوای تازه نیاز دارد ، جان رنگین پوستان به شماره افتاده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала