گزارش و تحلیل

آمریکا و چین؛ دست های پشت پرده کرونا؟

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا و چین؛ دست های پشت پرده کرونا؟
آمریکا و چین؛ دست های پشت پرده کرونا؟    - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از ان آر کی نروژ: مشخصات کووید-19 نشان می دهد که این ویروس طبیعی نیست، بلکه توسط دانشمندان چینی و آمریکایی ساخته شده است.

به عقیده بریك سورنسن دانشمند نروژی واكسن شناس که توسط رئیس سابق اطلاعات انگلیس حمایت شده، افزودنی بر روی سطح کرونا نشان می دهد که منشا آن طبیعی نیست، اما احتمالاً توسط دانشمندان چینی و آمریکایی تهیه شده است. سورنسن و آنگوس دالگلیش، استاد انگلیسی معتقدند که پروتئین موجود در تاج کروناویروس حاوی افزودنی هایی است که به نظر می رسد آنها به صورت مصنوعی در آنجا قرار داده شده اند. 

دو دانشمند همچنین می گویند که این ویروس از زمان شیوع  در بین مردم، جهش پیدا نکرده است، به این معنی که از قبل کاملاً با انسان سازگار شده است و این ویروس دارای خواصی است که در طبیعت هرگز پیدا نشده است.

سورنسن گفت: "وقتی ما ویروس را از لحاظ فنی توصیف می كنیم می بینیم كه کرونا بر اثر توسعه طبیعی بوحود نیامده است. این کار توسط آمریکایی ها و چینی ها در جریان تحقیقات شان در مورد به اصطلاح "جهش ها با دستیابی به عملکرد (اضافی)" ​​تولید شده است. "چنین کارهایی در سراسر جهان انجام می شود. هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند، اما در آزمایشگاه های پیشرفته مرتباً انجام می شود.

چین و ایالات متحده سال ها است که در تحقیقات ویروس کرونا همکاری می کنند. در طی آزمایشات، دانشمندان به طور مصنوعی عفونت ویروس را افزایش می دهند تا استفاده از آن در آزمایش های علمی راحت تر باشد. به این ویروسهای تغییر یافته "کایمرا" گفته می شود.

مطالعات سورنسن و دالگلیش باعث بحث و جدال شدید در مطبوعات انگلیس شد. همانطور که ریچارد دیرلاو رئیس  اطلاعات بریتانیا   MI 6 از 1999 تا 2004 به "تلگراف" انگلیس  گفت: کار دو دانشمند نشان می دهد که یک بیماری همه گیر فلج کننده جهان ممکن است از آزمایشگاه سرچشمه گرفته باشد. 

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه غذایی بیماری کرونا  - اسپوتنیک ایران
هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه غذایی بیماری کرونا

دیرلاو گفت: "من فکر می کنم همه چیز با یک تصادف شروع شده است. بنابراین سوال پیش می آید که آیا چین مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت یا خیر؟ من فکر می کنم همه کشورها باید در نگرش خود نسبت به چین و رهبری آن تجدید نظر کنند." نماینده نخست وزیر انگلیس در پاسخ به اظهارات دیرلاو گفت: "امروز هیچ مدرکی حاکی از منشا مصنوعی این ویروس در دست نیست".

مدیریت انستیتوی ویروس شناسی در ووهان، پیشرفته ترین آزمایشگاه ویروس شناسی چین، ادعا می کند که این آزمایشگاه هرگز با ویروس هایی که شبیه SARS-CoV-2 بوده است، کار نکرده است. رئیس این موسسه، وانگ یانی، به کانال تلویزیونی دولتی چین CGTN گفت: "این موسسه برای اولین بار آزمایشات بالینی این ویروس را در تاریخ 30 دسامبر انجام داد."  مطالعات توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین نشان داد که این عفونت در بازار ماهی منشا نداشت.

پیش بینی جدید درباره آغاز موج دوم همه گیری کووید ـ 19 - اسپوتنیک ایران
پیش بینی جدید درباره آغاز موج دوم همه گیری کووید ـ 19

در ماه های اخیر، چین تمام مطالعات از این نوع را بست. با این حال، این دانشمندان چینی بودند که برای اولین بار افزودنی ها بر روی سطح ویروس اشاره کردند.

سورنسن گفت: "افزودنی های وارد شده به ویروس عملکردی دارند که ما توصیف می کنیم. اما چینی ها اول بودند که به آنها اشاره نمودند".

سورنسن معتقد است كه از آنجا كه واكسن های بالقوه فعلی ، پروتئین برجستگی های میخی خارمانند ویروس جدید کرونا را هدف قرار داده اند و 80٪ از مواد ژنتیك آن بسیار مشابه ماده ژنتیك پروتئین انسان است، این واكسن ها به احتمال زیاد باعث بیماری های جدی تر نیز می شوند.

سورنسن در حال حاضر مشغول کار روی واکسن بالقوه خود به نام Biovacc-19 است. هدف آن 20٪ از مواد ژنتیکی باقی مانده ویروس است که با انسان مطابقت ندارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала