گزارش و تحلیل

کرونا؛ سوئد چه راهی انتخاب کرده است؟

© REUTERS / TT News Agency / Henrik Montgomeryکرونا؛ سوئد چه راهی انتخاب کرده است؟
کرونا؛ سوئد چه راهی انتخاب کرده است؟   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئد باید از همان ابتدا اقدامات بیشتری علیه کروناویروس انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو سوئد، آندرس تگنل، اپیدمیولوژیست ارشد این کشور در خصوص محدودیت های کم این کشور در خصوص جلوگیری از ویروس کرونا معتقد است که: سوئد باید از همان ابتدا اقدامات بیشتری علیه کروناویروس انجام دهد.

بریتانیا - اسپوتنیک ایران
آزمایش واکسن ضد کرونا در اروپا

 آندِرس تنگل در اظهار نظری اعلام نمود که تعداد زیادی از مردم در سوئد  جان خود را از دست داده اند زیرا تمام اقدامات لازم علیه کروناویروس انجام نشده است. اکنون فقط انجام نتیجه گیری های درست برای آینده باقی مانده است.

اگر ما با دانستن همه چیزهایی که اکنون می دانیم با این بیماری روبرو شده ایم، فکر می کنم ما بین استراتژی فعلی سوئد و آنچه در سایر نقاط جهان انجام داده شد، یک موضع میانی می گرفتیم. من فکر می کنم آنچه که ما در سوئد انجام دادیم می تواند با سایر اقدامات دیگر تکمیل شود. خوب بود می دانستیم که برای جلوگیری از شیوع کرونا دقیقاً چه چیزی باید بکار گرفته شود.

وی افزود: سوئد برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا ، راهکاری را انتخاب کرد که قرار بود شیوع این بیماری را محدود کند و همچنین به محافظت از گروههای در معرض خطر کمک کند. این کشور مانند بقیه کشورها سعی نکرد تا حد ممکن سیروس را  سرکوب کند. چنین استراتژی به ما امکان داد کاری کنیم تا جامعه سوئد در برابر کرونا کم و بیش باز باقی بماند. اما به دلیل این اقدام، کرونا همچنان در کشور گسترش یافت، هرچند نه خیلی سریع. اگرچه اکنون مرگ و میر کاهش یافته است، اما در سوئد هر روز حدود 50 نفر جان خود را از دست می دهند. درمجموع، در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر بر اثر نوع جدیدی از کروناویروس در کشور ما جان خود را از دست داده اند. 

در ابتدای شیوع این بیماری، آندرس تگنل، رئیس سرویس اپیدمیولوژیک سوئد تاکید می کند که استراتژی سوئد برای استفاده طولانی مدت بهتر از سایرین کشورها است. اما اکنون او شروع به پذیرش اشتباهات کرد. تغییر نظر آندرس تگنل به علت مرگ و میر بالا در این کشور بود.

پشیمانی سوئد از عدم اعلام بموقع قرنطینه برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
پشیمانی سوئد از عدم اعلام بموقع قرنطینه برای مبارزه با کرونا

رادیو سوئد پرسید: اخیراً در سوئد تعداد مرگ و میرهای زودرس بسیار زیاد بوده است. آیا اینطور نیست؟

آندرس تگنل: بدون شک، بله.

رادیو سوئد: آیا ممکن بود از این کار جلوگیری شود؟

آندرس تگنل: بله ، بعداً هنوز هم باید بدنبال راه حل بود، راهی برای جلوگیری از گسترش بالای این بیماری وجود داشت.  

رادیو سوئد: اما اگرچه او می گوید که اقدامات بیشتری برای جلوگیری سریع و کارآمد از سرایت کروناویروس انجام می داد، اما هنوز مطمئن نیست که چه تدابیری مورد نیاز بود.

شاید شما فقط باید تمام اقدامات لازم را یکجا و نه به تدریج بکار می بردید؟

آندرس تگنل: بقیه کشورها همه کار را یکباره انجام دادند. سوئد یکی از معدود کشورهایی است که تلاش کرده است به تدریج محدودیت ها را معمول کند. همه افراد بلافاصله به انجام کارهای زیادی دست زدند و مشکل این رویکرد این است که اکنون مشخص نیست که کدام یک از اقدامات انجام شده بهترین اثر را داشته است. شاید اکنون بدانیم، وقتی محدودیت ها برداشته می شوند، جزئياتي را شاهد خواهیم بود که در ابتدا به ما کمک می کرد".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала