گزارش و تحلیل

نه تل آویو نه کابل نه بغداد، جانم فدای آمریکا

© REUTERS / Carlos Barriaنه تل آویو نه کابل نه بغداد، جانم فدای آمریکا
نه تل آویو نه کابل نه بغداد، جانم فدای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صحیح است که قتل فجیع یک شهروند آمریکایی توسط پلیس این کشور خون همه انسان ها در جهان را به جوش آورد، اما به نظر می رسد تظاهرات مردم آمریکا بر علیه هیات حاکمه به نوعی منعکس کننده خشمی است که هر مدت یک بار از زیر خاکستر بلند می شود.

اسپوتنیک - خشمی که مردم ایالات متحده بر علیه 1% هیات حاکمه این کشور دارند و رفتار آنها هم نشان می دهد که اعتراضات فقط به ماجرای قتل آقای فلوید نیست بلکه به نوعی یک جنبش مردمی است که سرتاسر آمریکا را فرا گرفته، جنبشی که نه به رنگ پوست افراد و نه نژاد آنها و نه به دین و مذهب آنها کاری دارد بلکه به آن یک درصدی که خون مردم آمریکا را در شیشه کرده اند، معترض است.

بدیهی است آقای ترامپ که خود جزو همان یک درصد می باشد مردم آمریکا را تروریست داخلی بداند و آنها را با این عنوان خطاب کند.

پلیس قاتل جرج فلوید به قتل درجه ۲ متهم شد - اسپوتنیک ایران
پلیس قاتل جرج فلوید به قتل درجه ۲ متهم شد

از برخورد پلیس با شهروندان گرفته تا برخورد با خبرنگاران همه نشان از آن دارد که هیات حاکمه بر آمریکا تلاش دارد که هم شهروندان و هم صدای رسانه ها را خفه کند.

شاید بتوان بارز ترین تلاش رییس جمهوری آمریکا برای خفه کردن صداها را تهدیدهایش بر علیه گروه های اجتماعی دانست.

اگر هر شخصیت سیاسی در جهان، اصلا رهبران را کنار بگذارید، یکی از حرف هایی که آقای ترامپ به مردم آمریکا زده بود را زده بود امروزه کل مجامع بین المللی جهان را به هم ریخته بودند که آهای بیایید و ببینید در فلان کشور چه رخ می دهد.

در حالی که ایالات متحده بیش از 25 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و مردم این کشور روز به روز فقیر تر می شوند ثروت مندان این کشور ثروت مند تر می شود.

همین چند ماهی که ماجرای کرونا پیش آمد بیش از 40 میلیون آمریکایی کار خود را از دست دادند و در زمره بیکاران نیازمند حمایت دولت ثبت نام کردند و طبق گزارش های خود رسانه های آمریکا صدها هزار آمریکایی در مقابل مدارس دولتی و دینی صف می کشند تا بلکه یک وعده غذای گرم گیرشان بیاید و در مقابل هیات حاکمه بر آمریکا بیش از هشت هزار میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه جهت تقویت حضور اقتصادی بنگاه های اقتصادی آمریکا و تقویت ثروت مندان هزینه می کنند، و ملیاردرهای آمریکایی ملیاردر تر می شوند.

وقتی که مقامات آمریکایی از منافع ملی آمریکا صحبت می کنند و اظهار می دارند ارتش آمریکا را برای حفاظت از منافع ملی آمریکا به اقصی نقاط جهان فرستاده اند باید متوجه بود که منظورشان همان حمایت از منافع اقتصادی آمریکا و بالطبع ثروتمندان آمریکایی یا مصطلحا همان 1% است و نه مردم آمریکا.

اگر هم در این جنگ ها کسی کشته می شود، فرد یا افرادی هستند که جزو 99% می باشند که از نظر آن 1% اصلا ارزشی برای زنده ماندن ندارند و رفتار پلیس آمریکا با آقای فلوید و خونسردی پلیس ها در حین مشاهده خفه شدن یک انسان خود نشانگر آن است که تفکر مقامات آمریکایی به چه صورت می باشد.

معترضان آمریکایی مجسمه کریستوفر کلمب را پائین آوردند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
عبور معترضان از مقابل ساختمان کنگره آمریکا + ویدئو

وقتی که رییس جمهوری آمریکا از مردم این کشور به عنوان تروریست های داخلی صحبت می کند ، یعنی وی در حال آماده کردن زمینه دخالت نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح در امور کشور و بر علیه مردم این کشور می باشد.

طبق نظریه آن 1% که توسط آقای ترامپ بیان شده هر کس با این یک درصد مخالف باشد باید تروریست قلمداد شود و کشته شود.

گو اینکه وزیر دفاع آمریکا از این دیدگاه آقای ترامپ حمایت نکرده اما وضعیت سیاسی ایالات متحده نشان می دهد که گوش آقای ترامپ به این حرف ها بدهکار نیست و ممکن است به هر کاری که تصور شود دست بزند تا قدرت را حفظ کند.

اعتراضاتی که امروزه در آمریکا شاهد آن هستیم در واقع اعتراضات همان ده ها میلیون آمریکایی است که نان خود را از دست داده اند و می بینند کشورشان هزاران میلیارد دلار برای دخالت در امور کشورهای دیگر هزینه می کند و یا اینکه آقای ترامپ حاضر می باشد برای حفظ قدرت خود در مقابل صهیونیست ها سر خم کند و علاوه بر اینکه میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی را در اختیار اسراییل قرار دهد منافع آمریکا در منطقه و جهان را با تصمیماتی که آقای نتانیاهو به وی دیکته می کند به خطر بیاندازد.

وگرنه آمریکایی که مرزهایش پانزده هزار کیلومتر آن طرف تر از منطقه خاورمیانه است چه کار دارد به اشغال افغانستان و یا عراق و یا ارسال نیرو به سوریه و یا حمایت از اسراییل در جنگ با مسلمانان و یا عربستان در جنگ با یمن و یا ...

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала