گزارش و تحلیل

محسن ایزی، کمدین و طنز پرداز موفق ایرانی

© Photo / Mohsen Easyمحسن ایزی
محسن ایزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسن ایزی از نخستین کمدین ها و طنز پردازان فضای مجازی در ایران است که با ساخت و انتشار کلیپ های طنز، مخاطبین بسیاری در فضای مجازی بدست آورد.

اسپوتنیک - محسن ایزی (Mohsen Esay) کمدین و طنز پرداز فضای مجازی است که می توان او را از اولین کمدین هایی دانست که در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد و با ساخت و انتشار کلیپ های طنز مخاطبین بسیاری در فضای مجازی بدست آورد.

محسن سال 1367 و در شهر سبزوار متولد شد که به دلیل شغل پدرش از خراسان به تهران نقل مکان کردند.

او مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر دارد و از سال 1395 که ساخت دابسمش در شبکه های اجتماعی رواج یافت، فعالیت خود را آغاز کرد و پا به این مسیر گذاشت.  

محسن ایزی، کمدین و طنز پرداز ایرانی با خبرنگار اسپوتنیک به گفتگو پرداخت.

من در سال 1367 در خراسان و شهر سبزوار متولد شدم که به دلیل شغل پدرم به تهران نقل مکان کردیم. از دبیرستان البرز تهران دیپلم گرفتم و از دانشگاه آزاد کرج، مدرک کارشناسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار فارغ التحصیل شدم.

در دوران دبیرستان به فعالیت های چند رسانه ای خارج از مباحث درسی می پرداختم و تولید آثار سمعی بصری برای من بسیار جذاب بود و به تلفیق آثار، علاقه زیادی داشتم و سبکی که بعدا در فضای مجازی به عنوان دابسمش موزیکال که به نوعی مد هم شد، تولید کردیم.

از سال 1395 که در فضای مجازی ویدیو های دابسمش و کوتاه فراگیر شده بود، سعی کردم سبک جدیدی از ویدئو های کوتاه همراه با موسیقی رو تولید کنم که با استقبال خوبی هم مواجه شد.

در ادامه هنگامی که شبکه اجتماعی اینستاگرام بارگذاری ۶۰ ثانیه ای ویدئو را در دسترس کاربران خود قرار داد، دابسمش های فوتبالی و‌ سینمایی موزیکال رو کار کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در ادامه کلیپ های طنز اجتماعی با موضوعات روز و اتفاقات زندگی روزمره تولید کردم .

اکثر ایده ها رو خودم بر اساس اتفاق هایی که در زندگی اطرافیانم می بینم، می نویسم. ولی در بعضی کارها از فیلم ها و کلیپ های خارجی نیز الگوبرداری کردیم که باعث ‌شد کاربران بسیاری در اینستاگرام مخاطب من شوند و کارهای من را دنبال کنند. علاوه بر اینستاگرام مدتی است که فعالیت های خود را در یوتیوب هم گسترش دادم.

محسن ایزی در باره نحوه ساخت ویدئوهای خود گفت: ساخت و تولید کلیپ هایی که منتشر می کنم، با توجه به سبک کار، فیلمبرداری و تدوین، ممکن است تا یک هفته زمان ببرد و معمولا برای محتواهایی که در فضاهای عمومی فیلمبرداری می کنیم، مجوزهای لازم را دریافت می کنیم.

© Photo / Mohsen Easyمحسن ایزی
محسن ایزی - کمدین و طنز پرداز فضای مجازی - اسپوتنیک ایران
1/5
محسن ایزی
© Photo / Mohsen Easyمحسن ایزی
محسن ایزی - کمدین و طنز پرداز فضای مجازی - اسپوتنیک ایران
2/5
محسن ایزی
© Photo / Mohsen Easyمحسن ایزی - کمدین اینستاگرام
محسن ایزی - کمدین و طنز پرداز فضای مجازی - اسپوتنیک ایران
3/5
محسن ایزی - کمدین اینستاگرام
© Photo / Mohsen Easyمحسن ایزی
محسن ایزی - کمدین و طنز پرداز فضای مجازی - اسپوتنیک ایران
4/5
محسن ایزی
© Photo / Mohsen Easyمحسن ایزی
محسن ایزی - کمدین و طنز پرداز فضای مجازی - اسپوتنیک ایران
5/5
محسن ایزی
1/5
محسن ایزی
2/5
محسن ایزی
3/5
محسن ایزی - کمدین اینستاگرام
4/5
محسن ایزی
5/5
محسن ایزی

او در ادامه به برخی از فعالین مجازی در زمینه ساخت و تولید محتوا اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از همکاران ما در فضای مجازی باعث خدشه دار شدن ذهنیت مردم به این سبک کار در ایران شده اند و ما سعی می کنیم تا جایی که بتوانیم با تولید کارهای مناسب و در چارچوب های اخلاقی، این تصویر و ذهنیت مردم را تغییر دهیم.

محسن ایزی در بین افرادی که کار طنز می کنند به "آدام" و "انور" که ایرانی نیستند، علاقمند است و همیشه کارهای آنها را دنبال می کند.

فعالیت خارج از فضای مجازی

من اجرای تئاتر و نمایشنامه خوانی به نام "هشتگ لاکچری" هم کار کردم که در سالن شهرزاد اجرا شد. اما در تلویزیون فعالیتی بصورت جدی نداشتم، اما در برنامه "فرمول یک" با اچرای علی ضیا به عنوان مهمان حضور داشتم که آیتمی هم کار کردیم که پخش شد. در برنامه "۵ ستاره" با اجرای حمید گودرزی شرکت کردم.

محسن ایزی چندین کلیپ تبلیغاتی هم برای بعضی از فیلم های سینمایی، همچون "گشت ارشاد 2" و "لونه زنبور" تولید کرده است.

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و قرنطینه، برنامه "ورزش تعطیل نیست" که از شبکه ورزش پخش می شود، کلیپی هایی که مرتبط با کرونا تولید کرده بودم را تقریبا هر روز پخش می کرد که هدف این کارها تشویق مردم به رعایت اصول پیشگیری از ویروس کرونا به زبان طنز و موزیکال بود و سعی کردم با ساخت این کلیپ های طنز آموزشی، به نوعی هم اطلاع رسانی کرده و هم اینکه حتی برای دقایقی، در این روزهای سخت، لبخند به لب مردم بیاوریم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Mohsen Easy | محسن ایزی (@iz.mohsen)

علاوه بر ساخت کلیپ و ویدئوهای طنز، در زمینه موسیقی، ترانه و آهنگسازی نیز فعالیت کرده، همچنین در تیم فوتبال هنرمندان ‌(ستارگان هنر ایران) که بازیهای خیریه انجام می دهد نیز عضو هستم .

جام جهانی 2018 روسیه

برای تماشای بازیهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه به این کشور سفر کردم. پیش از شروع بازیهای ایران به روسیه رفتم و تقریبا تا پایان مسابقات در روسیه بودم و واقعا جو بی نظیری داشت. یکی از خاطرهای جالب من در روسیه این بود که در آخر ایران برابر پرتغال، آنقدر امید به صعود داشتم که حتی چک کردم اگر صعود کنیم با چه تیمی و در چه شهری بازی خواهیم کرد و بلیت پرواز هم برای ۷ نفر رزرو کرده بودم که متاسفانه مجبور شدم کنسل کنم.

ما در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در روسیه، موزیک ویدیویی در استادیوم شهر کازان ساختیم که استقبال خوبی از این کلیپ بعمل آمد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Mohsen Easy | محسن ایزی (@iz.mohsen)

در طی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، علاوه بر شهر مسکو به سن پترزبورگ، اولیانوفسک و سوچی نیز سفر کردم و این شهرها نیز دیدن کردم .

سقف آرزوهای محسن ایزی

سقف آرزویی که اوایل به آن فکر می کردم را خیلی وقت است که پشت سر گذاشتم و در حال حاضر هدف هایی دارم که با توجه به شرایط جامعه، رسیدن به آنها سخته است ولی تلاش میکنم به صورت مستمر خودم را به این هدف ها نزدیک و نزدیک تر کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала