گزارش و تحلیل

کرونا یا ترامپ؛ مشکل اصلی آمریکایی ها چیست؟

© REUTERS / Yuri Gripasکرونا یا ترامپ؛ مشکل اصلی آمریکایی ها چیست؟
کرونا یا ترامپ؛ مشکل اصلی آمریکایی ها چیست؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رابطه با 75 سالگرد پیروزی بر آلمان در جنگ جهانی دوم، مردم سعی می کنند تصور نمایند که آلمانی ها در زمان شکست در سال 1945 چه فکر می کردند.

روزنامه داگساویسن چاپ نروژ می نویسد: آیا آنها انتخاب 12 سال پیش خود را به خاطر آوردند؟ در انتخابات پارلمانی سال 1933، تقریبا 44٪ آلمانی ها از حزب آدولف هیتلر حمایت کردند. بسیاری از آنها حتی به کلیسا رفتند. انتخاب آنها منجر به وحشتناکترین پیامدها برای آلمان و کل جهان شد.

درمان احتمالی کرونا در خون بهبود یافتگان این بیماری - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
درمان احتمالی کرونا در خون بهبود یافتگان این بیماری

در ماه مه 2020 جا دارد که سؤال مشابهی مطرح شود: آمریکایی ها درباره حمایت از دونالد ترامپ در نوامبر 2016 چه فکر می کنند؟

این سؤال را باید قبل از هر چیز برای همه مسیحیان سفیدپوست پیرو انجیل داد. با حمایت 80 درصدی از این قشر اجتماعی ترامپ راه را به کاخ سفید هموار کرد. مسیحیان انجیلی در آرزوی آن بودند که یک شخصیت نیرومند و رهبر دارای اراده قوی بتواند ایالات متحده را از نخبگان لیبرال در داخل کشور و  از دشمنان در خارج نجات دهد. و ترامپ به طرز ماهرانه ای از میل شان برای داشتن پروردگار در کاخ سفید بهره گرفت.

حالا این افراد چه تصور می کنند با مشاهده اینکه "فرمانده کل قوای" آنها به یکی از جدی ترین بحران ها در تاریخ ایالات متحده آمریکا و کل جهان چگونه برخورد می کند؟ کسانی که

روسیه در بین 5 کشور بیشترین ابتلا به کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
روسیه در بین 5 کشور بیشترین ابتلا به کرونا در جهان
کنفرانس های مطبوعاتی ترامپ را در مورد کرونا دنبال می کنند، مات می شوند و از خود می پرسند که آیا واقعاً این مرد رئیس جمهور آمریکا است؟

شاید آنچه دونالد ترامپ در کنفرانس های روزمره با نمایندگان رسانه ها می گوید، استراتژی اندیشیده شده ای باشد که در پشت آن آرزوی آشتی کردن مخالفان سرسخت است. شاید این یک نیرنگ و حیله سیاسی برای جلب رای دهندگان باشد که به تئوری توطئه اعتقاد دارند. اما هیچ بعید نیست که او واقعاً اینطور فکر کند.

با این حال، مانند آلمان در سال 1945، بسیاری از آمریکایی ها اکنون شاید این فکر را داشته باشند که آنها گول خوردند. شاید آنها هم اینک از ترامپ شرمنده باشند. آیا آنها واقعاً رئیس جمهوری را می خواستند كه نظر پزشكان را دور انداخته  و مرتباً نظر های جایگزین و بسیار خودویژه راجع به چگونگی مهار همه گیرى مطرح می كند  و ادعا می كند كه چین ظاهراً این دنیاگیر را به ایالات متحده آورده است؟

 

ما هنوز نمی دانیم که پایان دوره دونالد ترامپ برای کل جهان به معنای چه باشد، اما ترس های ما را نمی توان بی اساس خواند. جای ترس و وحشت است وقتی که رهبر یک قدرت جهانی بر این باور باشد که او همه چیز را بهتر از دیگران می داند. این احساس بوجود می آید که او به جز خودش به کسی گوش نمی دهد.

 

اما هم اینک ما یک چیز را در مورد دونالد ترامپ فهمیده ایم. اگر این مرد را به گوشه ای بچسبانید، می توانید مطمئن باشید که او از فنی استفاده خواهد کرد که به طور شگفت آور چهار سال برایش  با موفقیت کار کرده است: بهترین دفاع حمله است.

 

آیا این استراتژی در مورد بیماری همه گیر کروناویروس عمل خواهد کرد؟ وقتی صحبت از ترامپ است، شما نمی توانید با اطمینان جواب بدهید. تحلیلگران و مفسران در مقابله با ترامپ یکی پس از دیگری عقبنشینی می کردند. ابزارهای متعارف برای ارزیابی سیاستمداری که همه چیز را وارونه نشان می دهد کارگر نیستند.

 

ارلینگ ریمهاگ، سردبیر سابق بخش "جامعه" در روزنامه نروژی  Vårt land (سرزمین ما)، با یک سؤال ساده و به موقع توئیت کرد: "تعجب می کنم که ترامپ چه شخصیتی است - او در رأس جامعه  قرار گرفته د و دائماً همه اطرافیان خود را تحقیر می کند.؟ "

 

اگر رأی دهندگان مسیحی از مضامینی که ترامپ دوست دارد آنها را تکرار کند خوششان می آید، باید به ریشه نگاه کنند. در کتاب مقدس، حتی عیسی مسیح خود را فروتن کرد و پای شاگردانش را شست. این آزمایش برای برتری اخلاقی در عصر کرونا برای دونالد ترامپ نیز مناسب است.

 

آلمانی ها در روزهای شکست در سال 1945 چه فكر كردند؟ آیا آنها به یاد داشتند که چگونه هیتلر را در سال 1933 انتخاب کردند؟ مانند آلمانی ها، که با پشیمانی و احساست تلخ  از انتخاب خود فکر کردند، آمریکایی ها اکنون با شرمندگی شاهد ترامپ هستند که نظریه های احمقانه خود درباره کرونا را مطرح می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала