گزارش و تحلیل

نقشه جدید آمریکا علیه ایران و چین

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISنقشه جدید آمریکا علیه ایران وچین
نقشه جدید آمریکا علیه ایران وچین
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همزمان با حمله های شدید آقای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه چین و اتهام زنی های مکرر وی علیه این کشور مبنی بر انتشار ویروس کرونا مشاهده می کنیم انگلیس هم دست به کار شده و تلاش دارد ایران را وارد این ماجرا کند.

اینکه رسانه دولتی انگلیس بیاید و گزارشی در مورد شرکت ماهان تهیه کند و این شرکت را به انتشار ویروس کرونا در سطح منطقه خاورمیانه متهم نماید نمی تواند یک تحقیق ژورنالیستی صرف به حساب آید مخصوصا که چند روز قبل هم آمریکایی ها این شرکت را متهم به حمل چندین تن طلا از ونزوئلا به ایران نموده اند.

اگر گزارش رسانه ملی انگلیس همه پروازهایی را که از همه کشورها در همان زمان شیوع کرونا در چین انجام شده بود را در بر می گرفت باز می شد تصور کرد که شاید آنها تلاش داشته اند یک تحقیق جامع انجام دهند اما متمرکز شدن روی یک شرکت خصوصی ایرانی قطعا بدون هدف نیست.

علیرغم اینکه همه مراکز تحقیقاتی علمی بحث تولید این ویروس در ووهان را رد کرده اند اما به یکباره می بینیم که هفده سازمان آمریکایی اعلام می کنند که به مدارک و شواهدی دست یافته اند که این ویروس در یکی از مراکز تحقیقاتی شهر ووهان تولید شده است.

ظاهرا آمریکایی ها بسیار به عدد هفده علاقه مند هستند چون زمانی هم هفده سازمان آمریکایی اعلام کرده بودند که به مدارک و شواهدی دست یافته اند که عراق از سلاح های کشتار جمعی برخوردار بوده و صدام حسین آنها را مخفی کرده است.

همچنین در مورد لیبی هم چنین اتفاقی پیش آمد و هفده سازمان آمریکایی اعلام کرده بودند مدارکی در دست دارند که معمر القذافی تسلیحات کشتار جمعی را از دید ناظران سازمان ملل مخفی نگه داشته است.

اظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دیوانه ای از کاخ سفید پرید

گزارش بی بی سی در مورد پرواز های ماهان ایر به چین مربوط به زمانی است  که اولا تعداد زیادی از شرکت های هواپیمایی دیگر چه هواپیمایی های خلیج فارس چه اروپا چه شرق آسیا هم پروازهایی به چین داشته اند و پروازهای این شرکت ایرانی به سمت شهرهایی صورت گرفته که کرونا در آنها مشاهده نشده و ووهان هم در قرنطینه بود.

پروازهایی هم که برای خارج کردن دانشجوهای ایرانی مقیم ووهان انجام شد، همه با پروتکل های بهداشتی و هماهنگی بین المللی مانند دیگر پروازهای دیگر هواپیمایی های بین المللی انجام شده بود.

در ضمن همه مسافران این پروازها مجبور بودند پروتکول های بهداشتی را رعایت کنند و چهارده روز در قرنطینه باشند تا مشخص شود آیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند یا خیر.

این در حالی است که به استناد گزارش های خود رسانه های انگلیس حدود یک میلیون و هشتصد هزار مسافر طی ماه های دسامبر تا فوریه از و به لندن سفر کرده اند و فقط سیصد نفر از آنها مورد آزمایش قرار گرفتند.

همچنین باید توجه داشت که در حال حاضر بزرگترین مرکز انتشار ویروس کرونا در جهان ایالات متحده است و علیرغم اینکه بسیاری از نظامیان آمریکایی دچار این ویروس شده اند و هزاران خدمه کشتی های جنگی و ناوهای هواپیما بر آمریکایی دچار این ویروس هستند اما هنوز اینها بدون هیچ محدودیتی از کشوری به کشور دیگر و مخصوصا در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا رفت و آمد دارند و در تماس هایشان ویروس را جابجا می کنند.

همه هم ماجرای فرمانده ناو هواپیمابر روزولت را که به دلیل افشای انتشار ویروس در ناو هواپیما بر از کار برکنار شد، می دانند.

البته طی چند دهه اخیر همیشه در همه برهه ها مشاهده می کنیم که انگلیس دنباله رو دستورات آمریکا بوده و طبق دستور العمل های آمریکا عمل کرده است.

شاید ماجرای توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق هم نمونه ای از این ماجرا باشد.

این اقدامات آمریکا و انگلیس نشان می دهد که طبق معمول باز هم توطئه ای  علیه ایران و چین توسط آمریکا و انگلیس در کار است و باید توجه ویژه به تحرکات و اهداف آمریکا و انگلیس و عوامل آنها شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала