گزارش و تحلیل

آیا حالا که سردار سلیمانی نیست فرصت است؟

© Sputnik / Mazyar Asadiآیا حالا که سردار سلیمانی نیست فرصت است؟
آیا حالا که سردار سلیمانی نیست فرصت است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دشمنان ایران همیشه آرزو داشتند فرمانده ای شبیه شهید سپهبد قاسم سلیمانی میداشتند اما هر چه قدر در میان نیروهای خود می گشتند هیچ وقت نمی توانستند فردی را با این کاریزما و توانمندی در میان نیروهایشان پیدا کنند.

درست است که فرماندهان نظامی مراحل زیادی را طی می کنند تا به جایگاه های خاصی برسند اما اینکه همه توانمندی ها در آنها جامع باشد و علاوه بر شجاعت و بی باکی، توانمندی فرماندهی و رزم و همچنین کاریزمای محبوبیت میان نیروها را داشته باشند، امری بسیار نادر می باشد.

روایت جدیدی درباره دلیل صدور دستور ترور سپهبد سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
رفتار پسندیده سردار سلیمانی با محافظ‌هایش در لحظه افطار+عکس

مضاف بر همه این موارد اینکه شهرت و کاریزمای محبوبیت این فرمانده فراتر از مرزهای کشور خود رفته باشد و در بسیاری از کشورهای دیگر مریدان زیادی را داشته باشد.

شهید سلیمانی چنین شخصیتی را داشت، او نه فقط در ایران محبوب بود بلکه در میان همه آزادگان جهان محبوبیت داشت و صدها هزار نفر ایرانی و غیر ایرانی حاضر بودند جانشان را فدای دستور وی کنند.

کلا در تاریخ ما تعداد معدودی از افراد داریم که چنین شخصیتی را داشته اند.

قطعا هم افرادی با چنین شخصیت دشمنان بسیاری پیدا می کنند که از روی حسادت و حقارت توان دیدن آنها را ندارند و به هر در و دیواری می زنند تا آنها را از راه های نا جوانمردانه کنار بزنند.

البته در نهایت همین هم شد.

البته همین هم پیش بینی می شد.
چون تاریخ ثابت کرده شخصیت هایی با چنین جایگاه والا هیچ وقت در بستر نمی میرند بلکه همیشه با نیرنگ وتوطئه و ناجوانمردی کشته می شوند.
به تاریخ بنگرید و به هر کدام از فرماندهان جوانمری که به ذهنتان می آید، از هر ملیت و یا حتی تفکر که فکر می کنید فکر کنید.

در برخی شرایط کشتن افران منجر به آن می شود که مسیر سیر خط فکری آنها پایان یابد.

اما در مورد شهید سلیمانی و یاران و امثال شهید سلیمانی این شخص نیست که مسیر فکری را شروع می کند یا پایان می دهد این ایدئولوژی است که وجود دارد و این ایدئولوژی با ترور یک یا دو یا ده یا هزار نفر پایان نمی یابد.

به یاد دارم وقتی که خبر فوت امام راحل را شنیدم فکر می کردم جهان تمام شده، همه اش فکر می کردم ایران چه خواهد شد، برخی معارضین نظام جمهوری اسلامی در خارج کشور تاکید می کردند که دیگر زمان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی رسیده و در رسانه هایشان تاکید می کردند که بدون (امام) خمینی نظام جمهوری اسلامی ظرف کمتر از یک ماه فرو خواهد پاشید.

حزب‌ الله عراق اطلاعات تازه‌ای درباره ترور سردار سلیمانی منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
حزب‌ الله عراق اطلاعات تازه‌ای درباره ترور سردار سلیمانی منتشر کرد

برخی از دوستان که آن دوران را به یاد دارند شاید هنوز خوشحالی رسانه های معارض از فوت امام را به یاد داشته باشند.

اما آیت الله خامنه ای سکان دار هدایت انقلاب شد و نظام جمهوری اسلامی نه یک ماه و نه دو ماه بلکه چندین دهه با اقتدار به مسیر خود نه فقط ادامه داد بلکه روز به روز قدرتمند تر شد، چون ایدئولوژی و تفکر زنده بود و هست و خواهد بود.

وقتی اسراییلی ها شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله را ترور کردند هم بسیاری تصور می کردند کار حزب الله تمام است و هیچ کس دیگری نیست که کاریزمای جمع و جور کردن اعضای حزب را داشته باشد، اما مشاهده کردیم که سید حسن نصر الله سکان هدایت حزب را به دست گرفت و این حزب نه فقط مسیر قبلی خود را با اقتدار ادامه داد بلکه قدرتمند تر از قبل روز به روز بیشتر رشد می کرد و رشد می کند.

بله، ترور شهید سلیمانی ضربه بسیار سختی را به پیکره جبهه مقاومت وارد کرد اما این بدین معنی نیست که جبهه مقاومت نابود شده.

وصیت شهید سلیمانی برای قرار دادن نامه ای در کفنش+عکس - اسپوتنیک ایران
وصیت شهید سلیمانی برای قرار دادن نامه ای در کفنش+عکس

جبهه مقاومت وابسته یا واقف به فرد و یا افراد نیست، این جبهه وابسته به یک ایدئولوژی فکری فرامرزی است که با ترور یک یا ده یا صد یا هزار نفر هم به راه خود ادامه خواهد داد.

اگر بنا بود که ترور افراد تاثیری روی مسیر جبهه مقاومت بگذارد قطعا فرماندهان این جبهه همچون فرماندهان نیروهای مسلح آمریکا یا اسراییل و یا همپیمانان آنها خود را در جاهای امن پنهان می کردند.

اگر آمریکایی ها تصور می کنند که حالا که شهید سلیمانی نیست فرصت خوبی برای بازگشت داعش به وجود آمده، باید به آنها گفت سخت در اشتباه هستید، به جای شهید سلیمانی صدها سلیمانی دیگر در صف ایستاده اند تا پرچم قاسم را بالا نگه دارند و این پرچم هرگز زمین نخواهد خورد.

در پایان باید تاکید کرد ترور شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و یاران و همپیمانان آنها نه فقط اقتدار جبهه مقاومت و اصرار آن بر مبارزه با داعش و گروه های نیابتی و تروریستی وابسته به آمریکا را ضعیف تر نمی کند بلکه منجر به تقویت عزم آنها برای نابودی این گروه ها می گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала