گزارش و تحلیل

اتحادیه ایران و روسیه در مبارزه با کووید-19

© Sputnikکاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه
کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره تشدید تعامل بین ادارات برای مقابله با کرونا ویروس از جمله تماس مستقیم وزارتخانه های بهداشت کشورها در تماسی تلفنی گفتگو کرد.

اسپوتنیک - مشکلات کنترل شیوع عفونت کرونا ویروس به طور مفصل در تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و ایران مورد بحث قرار گرفت. در همین راستا، روحانی از روسیه به دلیل کمک به ایران تشکر کرد.

در این بیانیه توافق شد که تعامل ادارات مربوطه از جمله تماس مستقیم وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور افزایش یابد.

جناب آقای كاظم جلالی سفير فوق العاده و تام الاختيار جمهوری اسلامی ايران در مسكو در رابطه با همکاری های روسیه و ایران مخصوصا در زمان شیوع ویروس کرونا در مصاحبه ای به  خبرنگار اسپوتنیک پاسخ داد.

ایران از فدراسیون روسیه چه کمکی می خواهد و حاضر است چه کمکی به روسیه ارائه دهد؟

تهران، مسکو و آنکارا برگزاری نشست سه جانبه بعدی در ایران را تأیید کردند - اسپوتنیک ایران
تهران، مسکو و آنکارا برگزاری نشست سه جانبه بعدی در ایران را تأیید کردند

با توجه به روابط خوب دو‌ کشور ایران و روسیه، این کشور جزو‌ کشورهایی بود، که کمکهای پزشکی از جمله دارو و کیت های تشخیص را با شیوع این بیماری در ایران به جمهوری اسلامی ایران   ارسال نمود. روسیه همچنین در بعد سیاسی نیز مخالفت خود را در قالب بیانیه رسمی و اظهار نظر مقامات این کشور با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را صراحتا ابراز داشت و بانی قطعنامه ای هم در سازمان ملل در این رابطه شد. جمهوری اسلامی ایران از همه کشورها و ملت ها می خواهد در مقابل یک جانبه گرایی آمریکا و تحریم های ظالمانه این کشور علیه مردم ایران در شرایط فراگیری این ویروس ناشناخته ساکت ننشسته و مخالفت خود را با اینگونه اقدامات که علیه انسانیت و بشریت است مخالفت کرده و با همکاری و همیاری به مقابله با این بحران جهانی بپردازند.

کدام تجربه ایران برای فدراسیون روسیه در مبارزه با کرونا ویروس جالب است؟

گفتگوی تلفنی بین پوتین و روحانی صورت گرفت - اسپوتنیک ایران
گفتگوی تلفنی بین پوتین و روحانی صورت گرفت

نه تنها ایران و روسیه، بلکه تمامی کشورها جهان باید برای مقابله با این بحران همه گیر به یکدیگر کمک‌ کنند و با ارسال کمکهای پزشکی و دارویی و تبادل تجربیات در مهار این بیماری و تولید واکسن و داروهای موثر به ریشه کنی این بیماری سرعت ببخشند.

در این زمینه هر دو کشور، هم ایران و هم روسیه به موفقیت هایی در تولید داروها و تحقیقات دست یافته اند که تبادل تجربه در این زمینه و راهکارهای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی می تواند در دستور کار دو‌ کشور قرار گیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала