گزارش و تحلیل

واکسن کرونای آمریکایی؟

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisواکسن کرونای آمریکایی؟
واکسن کرونای آمریکایی؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرها حاکی از نقض قرنطینه توسط خانواده رییس جمهوری آمریکا به دلیل عید پاک یهودیان را مطرح می کرد.

بر کسی پوشیده نیست که آقای جراد کوشنر داماد رییس جمهوری آمریکا یک یهودی به شدت افراطی می باشد و دختر آقای ترامپ خانم ایوانکا ترامپ به شدت شیفته همسر خود است به حدی که از اصول مسیحی بودن خود عدول کرده و به اصول یهودیت گرایش شدید پیدا کرده.

نقض قرنطینه توسط خانواده رییس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
نقض قرنطینه توسط خانواده رییس جمهور آمریکا

همچنین بر کسی پوشیده نیست که آقای کوشنر تاثیر بسیار زیادی روی تفکر و تصمیمات آقای ترامپ دارد و حتی برخی باور دارند که این کوشنر است که توانست هماهنگی لابی های یهودی در ایالات متحده و اسراییل و غرب را برای آقای ترامپ جلب کند و وی را رییس جمهوری کند و به همین دلیل هم آقای ترامپ خود را مدیون کوشنر و یهودی ها می داند و هر آنچه یهودی ها به او القا می کنند را بدون چون و چرا انجام می دهد.

البته نفوذ صهیونیسم مسیحی در ایالات متحده را نیز نباید دست کم گرفت، افرادی که باور دارند برای ظهور مسیح باید سرزمین اسرائیل مجددا برپا شود.

نکته اصلی در این ماجرا این است که خانواده آقای ترامپ علیرغم قوانین و مقرراتی که ایالات متحده برای محدود سازی انتشار ویروس کرونا در ایالات متحده انجام داده اند خود این قوانین را زیر پا گذاشته اند و در حالی که مردم آمریکا همه از سفر بین ایالتی منع شده اند از واشنگتن به نیوجرسی رفته اند.

در واقع اینها خود قانون شکنی کرده اند و از دستورات رییس جمهوری آمریکا سرپیچی نموده اند.

شاید هم اینها بسیار خیالشان از اینکه ویروس کرونا نمی تواند به آنها آسیب برساند مطمئن هستند!

برخی اخبار و شایعات مبنی بر اینکه آمریکایی ها واکسن کرونا را در اختیار دارند و شخصیت های سیاسی و خانواده هایشان همه این واکسن را زده اند نیز منتشر شده و خوب ماجرای سرپیچی خانواده رییس جمهوری از قوانین محدود سازی انتشار ویروس به این شایعات دامن زده.

ترامپ: آمریکا زمان اوج کرونا ویروس را پشت سر گذاشت - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا زمان اوج کرونا ویروس را پشت سر گذاشت

اینکه ایالات متحده حمایت های خود از سازمان بهداشت جهانی را نیز قطع کرده خود نکته قابل تامل دیگری می باشد.

بر اساس همین شایعات آمریکا واکسن کرونا را در اختیار دارد و فعلا منتظر است که انتشار ویروس به اوج خود برسد و بسیاری از آنهایی که وبال گردن اقتصاد به حساب می آیند بمیرند و سپس واکسن را به جهان عرضه کند، در آن زمان احتمال دارد بسیاری از کشورها که توانایی تامین هزینه خرید واکس را ندارند تقاضا کنند تا این واکسن از طریق سازمان بهداشت جهانی در اختیارشان قرار گیرد و بالطبع چون این سازمان توسط آمریکا تحریم است ایالات متحده حاضر نخواهد بود واکسن را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دهد.

اینکه شخص آقای ترامپ و هیات دولت وی بدون نیاز به پرهیز از جمله استفاده از ماسک و یا دست کش حاضر می باشند در مجامع عمومی از جمله کنفرانس های مطبوعاتی و جلسات دولتی حضور یابند خود نیز بهانه دیگری شده برای گسترش شایعات مربوطه.

طبق اظهار نظر برخی پزشکان ماجرای مهار ویروس کرونا با روند فعلی چیزی حدود ده تا پانزده سال وقت نیاز دارد تا خود انسان ها بتوانند در مقابل این ویروس مصونیت به دست آورند و با توجه به انتشار سریع ویروس و مرگ و میر مرتبط این یعنی ملیون ها نفر ممکن است بر اثر این ویروس جان خود را از دست دهند، مگر اینکه واکسن ویروس کشف شود و یا اینکه دارویی برای مقابله با آن به دست آید.

ادامه افزایش قربانیان کرونا در امریکا: جدیدترین آمار - اسپوتنیک ایران
ادامه افزایش قربانیان کرونا در امریکا: جدیدترین آمار

باید توجه داشته باشیم که ماجرای قرنطینه امکان ادامه ندارد چون اقتصاد کشورها نابود خواهد شد و حد اکثر کشورها می توانند برای یکی دو ماه به قرنطینه کردن کشور ادامه دهند، بعد می خواهند چه کار کنند؟

این یعنی همه کشورها مجبور خواهند بود در صورتی که کشوری بتواند واکسن کرونا را کشف کند هر آنچه آن کشور مطالبه کند را بپردازند تا تعداد کمتری از مردمشان کشته شوند و بالطبع کشوری که بتواند این واکسن را کشف کند روی گنج بزرگی خواهد خوابید.

البته باز هم نظریه توطئه مبنی بر اینکه آمریکایی ها خود این ویروس را تولید کردند و واکسن آن را از قبل در اختیار داشتند دور از اذهان نمی باشد و اینکه چند هزار آمریکایی به ویروس مبتلا شده اند یا جانشان را از دست داده باشند می تواند فقط پوششی بر این سناریو به حساب آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала