گزارش و تحلیل

مشاغل کم خطر از 30 فروردین در تهران فعال میشوند

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehمشاغل کم خطر از 30 فروردین در تهران فعال میشوند
مشاغل کم خطر از 30 فروردین در تهران فعال میشوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران طی اطلاعیه ای جزییات جدید فعالیت های صنفی را برای اطلاع عموم مردم این کشور منتشر کرد.

اسپوتنیک - کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد فاصله اجتماعی هوشمند طی اطلاعیه ای جزییات جدید فعالیت های صنفی را برای اطلاع عموم مردم منتشر کرد که به شرح زیر است:

شناسایی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
شناسایی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران

ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید 19  و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جزییات فعالیت اصناف در  طرح فاصله گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می رساند :

1. مجددا تاکید می گردد با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید 19(کرونا) فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری و با عنایت به اینکه می تواند تا 95 درصد مانع ازشیوع گردد  باید ادامه یابد.

2. طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه ی طرح فاصله گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در جمهوری اسلامی ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به  رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تاریخ 23 فرودین در استان‌های کشور و از 30 فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می کنند.

3.كليه واحدهاي توليدی در بخش هاي مختلف صنف و صنعت در راستاي تحقق شعار جهش توليد در سال 1399 با رعايت دقيق و كامل پروتكل هاي (دستورالعمل هاي ) بهداشتي كما في السابق به فعاليت خود ادامه مي دهند.

4.آن دسته از واحد هاي صنفي توزيعي و خدمات فني كه حسب ضرورت و با توجه به نياز از بدو شروع بحران بيماري كرونا به منظور تامين مايحتاج عمومي مردم نظير گروه فعاليت هاي صنفي مرتبط به مواد غذايي و گروه فعاليت هاي مربوط به خدمات فني و تعمير لوازم خانگي و منزل در حال خدمات رساني به مردم بوده اند كماكان در چارچوب پروتكل بهداشتي مجاز به فعاليت دراين حوزه ها مي باشند.

5.فعاليت هاي صنفي كه از بدو شروع بحران بيماري كرونا به دليل شرايط محيطي حاكم بر اينگونه فعاليت ها و تجمع جمعيت در آن واحد ها به عنوان فعاليت هاي پرخطر (پرريسک) تعطيل اعلام شده اند  تا اعلام عادي شدن شرايط شيوع بيماري كرونا از طرف وزارت بهداشت كماكان تعطيل اعلام مي گردد. 

آیت الله خامنه ای: کرونا آزمونی برای دولت ها و ملت ها است - اسپوتنیک ایران
آیت الله خامنه ای: کرونا آزمونی برای دولت ها و ملت ها است

اين فعاليت  در حوزه اصناف شامل آرايشگاه هاي مردانه و زنانه ، رستوران ها ، تالار پذيرايي و سالن مراسم ، مراكز بازي ، تفريحي ، گيم نت ، قهوه خانه ها ،چایخانه ها  و تريا ، اماكن  اقامتي ، هتل ها ، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه هاي بدنسازي و ورزشي مي باشند.

6.غير از فعاليت هاي موضوع بند 3 (فعاليت هاي پر خطر)، باقي فعاليت هاي واحدهاي صنفي كم خطر يا كم ريسك  در صورت تمايل مي توانند با رعايت مقررات و ضوابط و دستورالعمل هاي بهداشتي با شرايط ذي ربط به فعاليت  خود ادامه دهند.

7. ثبت نام و اخذ مجوز فعاليت در ايام پيش رو شيوع بيماري كرونا در سامانه وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی که متعاقبا اعلام می گردد خواهد بود.

8. تاييد تعهد نامه به صورت الكترونيكي مبني بر رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در سامانه انجام خواهد شد و اخذ كد بهداشتي از طريق سامانه  مزبور و نصب آن در واحد صنفي الزامی است.

در ادامه ی اطلاعیه آمده؛ سایر جزییات از  جمله آدرس سایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی که ویژه ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت صنفی است متعاقبا در اطلاعیه بعدی کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала