گزارش و تحلیل

چطور آمریکا و اروپا پرچم دار انتشار کرونا شدند؟

© AFP 2023 / Isabel Infantesبخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در لندن پراز جوانان مبتلا به کرونا است
بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در لندن پراز جوانان مبتلا به کرونا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که هنوز ایالات متحده آمریکا متهم اول تولید و پخش ویروس کرونا می باشد اما مشاهده می کنیم که این ویروس به سرعت برق آسایی در حال انتشار در آمریکا و اروپا است و شتاب انتشار آن از دیگر کشورها به شدت سرعت بالاتری گرفته.

تا همین یکی دو هفته پیش رییس جمهوری آمریکا در رسانه ها دیگر کشورها را به سخره می گرفت و به ایران پیشنهاد می داد شرایط وی را قبول کند تا به آن کمک کند.

در مورد چین هم آقای ترامپ به روش معمول خود با سخریه و طعنه زدن صحبت می کرد و اظهار می داشت که پزشکان آمریکایی داروی مبارزه با کرونا را در اختیار دارند.

سوالی که پیش آمده این است که چه شده؟

هنوز آمریکا متهم اول در زمینه انتشار ویروس کرونا در جهان است مخصوصا اگر توجه داشته باشیم که چه افرادی در حال حاضر در ایالات متحده توسط این ویروس کشته می شوند و یا هدف ویروس قرار می گیرند.

پاسخ رهبر ایران به پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در کنترل ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
پاسخ رهبر ایران به پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در کنترل ویروس کرونا

بدون استثنا اینها افرادی هستند که توسط نئو نازی های آمریکایی به عنوان آفت جامعه شناخته می شوند و بار سنگینی آنها بر جامعه منجر به پس رفت اقتصادی می گردد.

آیا به یاد دارید که طبق دیدگاه نازی های قدیم هم باید برخی از آنهایی که باری بر دوش جاعه بودند خلاص می شد و تعداد زیادی افراد عقب افتاده و یا معلول و یا... قتل عام می شدند.

خوب امروز هم می توان گفت فعلا همین اتفاق در حال رخ دادن در آمریکا است.

حتی در اروپا برخی گزارش ها مبنی بر اینکه دستگاه های تنفسی از تعدادی افراد سالمند و ضعیف برداشته شده تا بمیرند و در اختیار افراد جوان قرار داده شده نیز منتشر شده، می توانید در اینترنت جستجو کنید و این اخبار را مطالعه کنید.

همه می دانند که یکی از بزرگترین مشکلات اروپا جمعیت سالمند آن است که به عنوان باری بر سیستم تلقی می گردد.

همچنین در کشورهایی که از سیستم درمان رایگان استفاده می کنند، مانند انگلیس یا کانادا، بحث درمان رایگان یکی از مسایلی است که بار سنگینی بر دوش حکومت به حساب می آید و اگر این سیستم نتواند پاسخگوی مبارزه با کرونا باشد می توان آن را زیر سوال برد و به سمت سیستم درمان غیر رایگان رفت.

توجه داشته باشید که آقای ترامپ از ابتدا مخالف شدید سیستم درمان رایگان بود و اولین کاری که انجام داد این بود که در آمریکا ساختار بیمه ای که توسط اوباما راه افتاده بود را به هم زد.

در انگلیس آقای جانسون پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا دنباله رو ایالات متحده و سیاست های ترامپ می باشد و بعید نیست ایشان هم در نظر داشته باشد که سیستم درمان رایگان را در انگلیس به هم بزند تا بار سنگین آن از روی دوش دولت برداشته شود.

پس اینکه این ویروس در اروپا و آمریکا به این سرعت در حال انتشار است را فعلا نمی توان بحث عادی بودن انتشار ویروس دانست و هنوز می توان به آن شک داشت که شاید سیستم های حکومتی در سایه این کشورها تصمیم گرفته اند طبق دیدگاه های نئونازی خودشان از بار آنهایی که باری بر دوش جامعه به حساب می آیند خلاص شوند.

البته باید منتظر ماند و دید چه می شود ولی به هر صورت نباید شوکه شد اگر پس از اینکه این مرحله تمام شود به یک باره شرکت های اروپایی و آمریکایی سرم و یا داروی مقابله با کرونا را رو نکنند و چند صد ملیارد دلار از پول کشورهای دیگر را نیز ببلعند وبحث رکود اقتصادی ای که بر اثر این ماجرا برای کشورهای غربی پیش می آید را به این ترتیب جبران کنند.

البته در صورتی که دیگر کشورها مانند ایران و یا چین ویا روسیه روی دستشان نزنند و دارو را سریعتر پیدا نکنند، در آن صورت همه نقشه هایشان به هم می ریزد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала