گزارش و تحلیل

تلاش برای نابودی ایرانیان

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش برای نابودی ایرانیان
تلاش برای نابودی ایرانیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران مانند ۱۹۵ کشور دیگر دنیا مهمان نا خوانده ای به نام کرونا داشت اما شرایطی که در ایران برای مقابله با این تهدید ویروسی وجود دارد بسیار با دیگر کشورهای جهان متفاوت است، امری که شک و شبهه های زیادی ایجاد کرده که شاید برخی به دنبال نابودی ملت ایران هستند.

اسپوتنیک - اینکه ایرانیان را با استفاده از بمب های هسته ای از بین ببرند و یا اینکه خودشان خودشان را با سهل انگاری از بین ببرد هیچ فرقی ندارد، تنها فرق اش این است که در شرایط استفاده از تسلیحات هسته ای کشوری که از این تسلیحات استفاده کرده مقصر شمرده می شود در حالی که در ماجرای کرونا خود مردم ایران مقصر می شوند.

کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
در ایران طی 24 ساعت بیش از 1700 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید

در حالی که ایران به دلیل تحریم های آمریکا با کمبود تجهیزات تشخیص کرونا مواجه است مشاهده می کنیم که برخی رسانه های وابسته به دشمنان ایران یک فضا سازی راه انداختند که دولت ایران ماجرای انتشار کرونا در این کشور را از مردم مخفی نگاه داشته است.

آنها برای توجیه این فضاسازی خود مراسم ۲۲ بهمن و انتخابات را بهانه کردند. متاسفانه مشاهده کردیم که برخی که نام نخبه را یدک می کشند، مخصوصا نخبه های به قول معروف رسانه ای، به جای اینکه به تحلیل اهداف این رسانه های بپردازند طبق معمول در دام آنها گیر کردند و برخی به فکر تصفیه حساب های سیاسی افتادند، تصفیه حساب هایی که معلوم نیست کی قرار است تمام شود و کی قرار است برخی به فکر اینکه به جای دیدن منافع سیاسی خود به فکر مردم باشند.

در حالی که چین برای مهار کرونا تدابیر بسیار شدید امنیتی و درمانی اتخاذ کرده و شهر ووهان و استان مرتبط با آن را در مجموع هفتاد میلیون نفر را در این منطقه قرنطینه کرد در کل کشور برای ۱.۶ میلیارد نفر تدابیر ویژه ای راه انداخت تا ویروس گسترش پیدا نکند، در ایران برخی حتی به حرم های ائمه معصومین احترام نگذاشتند و خود را فهیم تر از متولی حرم دانستند و درب حرم ائمه و منسوبین به آنها را شکستند.

آیا برخی فکر می کنند ائمه و منسوبین به آنها اینگونه از آنها راضی خواهند بود؟

کدام امام و یا منسوب به امامی از اینکه جان همه مردم در ام القرای تشیع تهدید شود خشنود خواهد بود؟

یا اینکه برخی عوامل دشمن اقدام به تحریک برخی افراد احساساتی، چه دانا چه نادان، نموده اند تا هر چه بیشتر ویروس در ایران پخش شود و جلوی مهار آن را بگیرند؟

اگر به روند اتفاقات توجه کنیم می بینیم ماجرا همان تحریک عوامل دشمن است. برخی فکر می کنند که عوامل دشمن همیشه باید رفتار و گفتار خصمانه داشته باشند غافل از که آنها پندار خصمانه دارند و با گفتار عامه پسند سعی می کنند پندار خود را به کرسی بنشانند. همیشه در تاریخ اینگونه بوده وگرنه اسرائیلیات در اسلام و قرآن به وجود نمی آمد.

آیا نباید مومنان مقداری تدبیر و تعقل بیشتر داشته باشند؟

جهان و کرونا - اسپوتنیک ایران
مقصر جهانی‌سازی کروناویروس کیست؟

جالب این است که مشاهده می کنیم ماجرا به اینجا ختم نشده و دشمنان با استفاده از رسانه های خود فضایی را ایجاد می کنند تا آنهایی که از اقشار دیگر جامعه هستند را نیز هدایت کنند.

در حالی که در اکثر کشورهای جهان یا دولت ها منع رفت و آمد ایجاد کرده اند و یا خود مردم شان آنقدر درک و تدبیر دارند که خود را در منازل قرنطینه کنند؛ مشاهده می کنیم در ایران میلیون ها نفر و نه یکی دو نفر اقدام به انجام سفرهای نوروزی و یا اصرار به برپایی مراسم مرتبط با آن و یا دید و بازدید عید و یا ... می نمایند.

حتی پاپ هم در واتیکان مراسم خود را تعطیل کرده بعد برخی رسانه های دشمن به اشکالی تلاش می کنند ایرانی ها را وادار کنند تا مراسم را انجام دهند و ماجرا را از یک حالت تماما مرتبط با سلامتی به یک ماجرای امنیتی تبدیل می کنند.

در ایالات متحده که خود را مدعی دمکراسی می داند دولت این کشور مجبور شده روز گذشته قوانینی برای مبارزه با احتکار و گرانفروشی به اجرا بگذارد و در اروپا ماسک صورت یک یورویی دویست یورو به فروش می رسد و طبقه های غذایی سوپرمارکت ها خالی شده است، در حالی که در ایران هم مواد غذایی و هم دارویی و هم مواد مورد نیاز برای مبارزه با ویروس به وفور یافت می شود، گران اما نه به آن نسبتی که در آمریکا و اروپا وجود دارد.

وضعیت جهان در زمینه شیوع ویروس کرونا
پراگ - اسپوتنیک ایران
وضعیت جهان در زمینه شیوع ویروس کرونا

در شرایطی که تعداد کشته شدگان در کشورهای اروپایی بسیار بالاتر از ایران است مشاهده می کنیم در برخی رسانه ها ایران به عنوان منشأ ویروس معرفی می شود.

در حالی که رئیس جمهوری ایالات متحده تلاش کرده بود ماجرای انتشار ویروس در آمریکا را از مردم مخفی نگه دارد و رشد انتشار ویروس در آمریکا شتاب بسیار بالاتری نسبت به ایران دارد، مشاهده می کنیم هنوز برخی درگیر فضا سازی آمریکا علیه ایران هستند.

با وجود اینکه تحریم های آمریکا ریشه اصلی همه مشکلات و انتشار ویروس در ایران وجهان هست هنوز برخی کشورها تلاش دارند با صدقه دادن به ایرانی ها بر سیاست آمریکا سرپوش بگذارند، ایرانی ها گدا و یا نیازمند نیستند، اگر راست می گویید تحریم ها را بردارید و اجازه دهید ایرانی ها از هرجایی که می خواهند دارو و تجهیزات خریداری کنند، از کجا ایرانی ها می توانند مطمئن باشند که این چیزهایی که شما می فرستید مورد دار نیست و واقعا برای کمک به ایران و ایرانی ها است، سابقه همه کشورهای غربی در این زمینه بسیار درخشان است.

طبق مطالب منتشره در رسانه های آمریکایی، در آمریکا هزینه درمان فردی که کرونا گرفته اگر بیمه داشته باشد چیزی حدود ۲۰ هزار دلار و اگر نداشته باشد بالای پنجاه هزار دلار است، قابل توجه مردم آمریکا که در ایران رایگان است و پزشکان و پرستاران ایرانی در مقابل این ویروس سینه سپر کرده اند و بدون هیچ چشم داشتی در خط اول جبهه جنگ با این ویروس می جنگند.

نکته ای که بد نیست در پایان به آن اشاره کرد مساله اصرار برخی بر سیاسی نمودن ماجرا و لجبازی بر نظر خود به جای نظر متخصصان و پزشکان است.

سازمان ملل وسایل پزشکی برای مقابله با كروناویروس به ایران فرستاد - اسپوتنیک ایران
سازمان ملل وسایل پزشکی برای مقابله با كروناویروس به ایران ارسال کرد

تقریبا همه پزشکان و متخصصان اصرار دارند که برای مهار ویروس باید محدودیت هایی از جمله قرنطینه کردن برخی شهرها و مناطق ایجاد شود تا ویروس در محدوده های خاصی مهار شود اما مانند زمانی که برخی بر دلار ۴۲۰۰ تومانی اصرار داشتند چون گفته بودند دلار ۴۲۰۰ تومان و میلیاردها دلار به مملکت ضرر زدند مشاهده می کنیم برخی این روزها چون روز اول گفتند "قرنطینه نه" اصرار دارند که هیچ جا نباید قرنطینه شود، حتی اگر بنا باشد همه ملت ایران دچار ویروس شوند.

به خدا مردم ایران اهمیتی نمی دهند حرفتان زمین بخورد یا نه مهم این است که چه قدر حاضر باشید برای جان مردم گذشت و فداکاری داشته باشید و این مقوله ها که برخی را تحریک می کند تا با دیگر گروه ها در جامعه تضاد سیاسی داشته باشند همه اش نقشه های دشمن است و باید توجه داشت که وقت آن رسیده از این بازی ها خارج شویم وگرنه کل ملت ایران نابود خواهند شد.

توجه داشته باشید همین بگو مگوهای سیاسی منجر شد همان روزنه هایی که ایران برای مقابله با تحریم ها داشت هم بسته شود، امری که اگر کرونا نبود و اگر درگیری های داخلی خودی ها نبود شاید محال بود اتفاق افتد.

بازیچه دست و مترسک دشمنان نباشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала